hoi allemaal, ik ben aan de pil. daar kreeg ik een enorme bv dip van, maar na een week veel aanleggen en venkelthee drinken had ik weer genoeg voeding. nu ineens ben ik in 2 dagen van voldoende naar niets gegaan.. ik had vanochtend bij de allereerste voeding niet eens genoeg! (en ik ben 2 uur bezig geweest met wisselvoeden!) ik ga stoppen met de pil en regeldagen inlassen, dus tussen de voedingen door elk uur kolven. elk uur aanleggen kan niet want daar krijgt ties krampen van. zou het lukken?? mijn moeder vertelde dat zij ook iedere keer met 2 maanden ineens geen voeding meer had, ben zo bang dat ik dit nu ook krijg..
nee, ben aan de pil. en een gewone ongi na de bevalling heb ik al gehad. toen had ik wel een dip, maar niet noemenswaardig.
wat lastig zeg. is er verder niets, misschien een beetje verkouden, of zo? kan het ook beinvloeden. ik heb altijd met 4 maanden een dip. geen ervaringen met de pil verder. hoop dat het snel beter gaat!
ik slik de gewone pil, die veroorzaakt idd een bv dip. die heb ik ook gehad maar omdat mijn bv daarna weer normaal was dacht ik dat het wel over was. ik slik geen minipil omdat die volgens mijn ha ietwat minder betrouwbaar is en ik ontzettend vruchtbaar lijk te zijn. ik kolf nu zoveel ik kan...hopelijk komt het daarmee weer op gang!
Ik zou dan denk ik toch voor andere anticonceptie kiezen hoor. Eventueel de minipil met condoom ofzo dan?
Je zei dat je gaat stoppen met de pil? Zou ik ook maar doen, want blijkbaar gaat je bv er op achteruit en je geeft je kindje de hormonen uit de pil mee, waar ik zelf dus echt nooit voor zou kiezen. Dan maar aan die vervelende condooms... Er word gezegd dat bv nooit zomaar ineens "op" kan zijn. Je kan inderdaad last hebben van een flinke dip tijdens bijv je menstruatie, dat had ik ook. Ik was ook twee dagen lang als de dood dat dit het dus was met mijn bv. Maar gelukkig kwam het toch weer op gang. Als ik jou was zou ik echt stoppen met de pil en doorgaan met wat je doet; heel veel aanleggen en kolven. Kan me bijna niet voorstellen dat het dan niet weer op gang komt. Gewoon doorzetten!! Succes
Meteen de venkelthee schrappen, dit kan namelijk averechts werken op je productie. Vraag een LK-consult aan waar je onder begeleiding start met domperidon gedurende een dag of 3. Bel je HA voor een recept Syntocinon neusspray voor een sterke tsr. Vervolgens meteen de cerazette aanvragen dit is de enige bv-vriendelijke pil. Anders spiraal ( Mirena) of condoom. Oja, het allerbelangrijkste, om de 2 uur aanleggen of kolven om je productie zo snel mogelijk op te krikken.
ehm.. mij is juist verteld door de lk dat venkelthee stimulerend werkt! en de pil heb ik van de ha gekregen, zij zei dat de hormonen in de melk echt minimaal zijn en geen kwaad kunnen. neuspray is toch alleen voor de tsr? die is heel sterk, ook nu nog. vandaag is het iets beter met mijn voeding, ik blijf ieder uur kolven buiten de voedingen om en dan maar hopen dat het beter blijft worden. de pil heb ik idd geschrapt, we gaan nu aan de condooms icm ovutesten zodat we de meest vruchtbare dagen kunnen vermijden. ik wil heel graag een 2e, maar nu nog niet bedankt voor jullie antwoorden, nu ben ik alleen benieuwd hoe het zit met die venkelthee???
Ja, ben ik ook benieuwd naar, die venkelthee... Heb me er nmnlk ook suf aan gedronken tijdens mijn bv dip. Dat zou nog eens leuk zijn, dat ik de dip zelf heb doen ontstaan door zoveel venkelthee te drinken! Ik heb tot nu toe ook alleen maar gehoord dat het goed is voor je productie...?
http://www.lalecheleague.nl/images/PDFbestanden/bova-2007-4.pdf Heel artikel over "goed voor het zog" Voedingscentrum schijft ook over venkelthee. Kun je zo opzoeken (meisje huilt hier)
Dat is achterhaald. Volgens de nieuwste inzichten worden venkel en anijs juist afgeraden. Ook bij darmkrampjes bij baby's. Volgens mijn cb-arts mag je zelf maar twee kopjes per dag en mag je je baby niet direct venkelthee geven. De hoeveelheid hormonen in de anticonceptiepillen blijken tegenwoordig geen kwaad meer te kunnen voor de baby (dit in tegenstelling tot de eerste anticpnceptiepillen in de jaren 70), maar van oestrogeen is bekend dat het de melkproductie doet kelderen. Cerazette bevat alleen progesteron. Zie: Cerazette.NL Ja, alleen voor de tsr, niet voor de productie. En voldoende en gezond eten, veel drinken (minstens 2 liter water of ongezoet vruchtensap of caffeinevrije thee) per dag en goed rusten! Succes ermee! Zo doen we het hier ook; geen centje pijn! "Kruiden als venkel en anijs worden nogal eens gebruikt ter bevordering van de melkproductie. Het is echter niet aangetoond dat dit werkt. Venkel en anijs bevatten stoffen die mogelijk schadelijk zijn. Daarom wordt aangeraden matig te zijn met anijsdranken en venkelthee." Bron: voedingscentrum
ik heb overigens wel goede resultaten met kruiden thee. wat goed is zijn voedzame versterkende kruiden met veel mineralen en vitaminen, zoals alfalfa, framboosblad, rode klaver, rooibos. niet direct invloed op je productie maar wel op je gestel, en dus ook voor je melk. om de melkproductie te verhogen borage en fenegriek. venkel ken ik met name tegen krampen (zelf drinken, niet voor de baby) voor veel kruiden theeen geldt dat de medicinale werking niet wetenschappelijk bewezen is, maar dat toch veel mensen er baat bij blijken te hebben. placebo, werkt het toch? ik weet het niet, maar bij de kruiden die ik noem geldt baat het niet schaad het ook niet (heb ik het goed gespeld zogelukkig?). in redelijke hoeveelheden natuurlijk. en het regelmatig drinken van een flinke hoeveelheid thee is zowieso goed voor het zog! ach, vroeger zeiden ze dat alcohol goed was voor het zog, terwijl we nu wel beter weten. misschien was het de ontspannende werking van de alcohol? een grote rem op je productie is immers stress! he zogelukkig, da's lang geleden, hoe is het met jou? en je zoon?
Ik pb je wel even. Mijn kraamhulp zei dat een bruin biertje goed was voor het "zog" (hoe kom je erbij!). Nou, dan zit jij goed daar, hihi! Nee, ik drink nog steeds niet en al helemaal geen oud bruin, jek!