wat als het gewoon niet geaccepteert word. mijn verhaal

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Amfy, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wauw, petje af hoor!

Dat ze hem ook gewoon fv geeft als jij hebt gekolfd! Wat een belachelijke instelling!

Mijn moeder is ook minder pro BV dan ik had gedacht, en kijkt me vaak verbaasd aan als ik zeg dat ik het 6 mnd wil volhouden. Maar goed, wij wonen toch een stukje verderop, dus problemen geeft het gelukkig nog niet!

2. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    :$ Mijn god zeg! Zoals iemand al zei; de relatie met mijn moeder zou heeeel erg bekoelen als ze zo zou reageren op mijn keuzes.
    En dan ongevraagd kv geven... Ik zou echt ontploft zijn!!
    Ben je al wel eens een keer gewoon ontzettend kwaad geworden op je moeder? Want in mijn ogen lijkt het me dat ze niet helemaal doorheeft hoe moeilijk ze je het hiermee maakt af en toe. Anders zou ze er wel mee ophouden. Ik hoop heel erg voor je dat er een punt komt waarin je moeder je in je eigen waarde laat en jou keuzes wat betreft je kleine accepteerd en respecteerd.
    Verder echt petje af dat je zo voet bij stuk hebt gehouden, lijkt me heel moeilijk als je zulke sterke kritieken krijgt uit directe omgeving.
    Lekker volhouden je kindje de beste voeding te geven die er is! :)

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoi meiden dankje voor de lieve reacties.
    ik ben als meerdere malen zo gruwelijk boos geworden zelfs boos weg gegaan en ze blijft het doen.
    op de vragen die gesteld werden.
    mijn moeder haar manier was ook borst voeding wel eens waar voor een maand maar dan nog!
    wij kregen met 3 maanden bijvoeding en we kregen potjes.
    33 jaar terug had je nog geen rapley ofzo dat begrijp ik ook wel maar ik wil het op mijn manier doen en haar manier word onderhand door mijn strot geduwt en dan werk je er niet aan mee krijg je ruzie

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik neem mijn petje heel diep voor je af. Dat je het na al die tegenwerking nog volhoudt vind ik erg bewonderenswaardig, goed gedaan meid!

Groetjes van Vlinnderbloem.

5. Alita

Alita Niet meer actief

ik vindt dat je moeder het wel moet respecteren wat JIJ wilt... en deed ze dat niet paste ze ook niet op mijn kindje. Maar dat is natuurlijk wel een probleem als je nieman anders hebt...

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou ook even duidelijk grenzen stellen dan. My way of helemaal niet... als ze zo graag flesje wil geven, gaat ze zelf nog maar eens aan de bak toch? In Italie is wel een dokter die oudere vrouwen best wil helpen... ;)

7. zicht

zicht Niet meer actief

Hoi meid,

je doet het goed!
    Ik zou als ik jou was juist nog extra lang borstvoeding willen geven als ik zo tegengewerkt zou worden. Hihi. Ongelofelijk zeg!
    Maar let erop meid, nu gaat het over borstvoeding. Straks gaat het wel over iets anders. Denk aan bemoeien met de opvoeding. Probeer echt heel duidelijk grenzen te stellen anders loop je de rest van je leven er tegenaan te botsen. En dat is voor niemand leuk. Zeker niet voor je kindje! Nu beseft hij het niet maar later als hij groter is kan hij door dit soort dingen heel verward van raken. Jij bent zin moeder. Jij bepaald wat goed is voor je kindje. En oma behoord gewoon oma te zijn. Ze kan je wel op een normale manier advies geven of haar mening geven maar ze MOET het respecteren als jij het anders wil doen of doet. Dit is echt heel belangrijk voor je zoontje zijn ontwikkeling! Als ze zo doorgaat dan kan dit ook haar relatie met haar kleinkind schaden en dat wil ze denk ik zelf toch ook niet!

Succes dikke knuf

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    inderdad my way of the high way.
    Ach mijn moeder vind het wel heel knap dat ik het al zo lang kan geven, bij haar is het mislukt door onvoldoende info over bv destijds.
    Ik denk dat als mijn moeder zo als die van jou had gedaan ik de eerst volgende keer nog eens even met haar de tafel was gaan zitten en haar verplicht had om eens even goed te luisteren.
    Nog een keer duidelijk maken wat jij wil en aangeven dat als ze niet kan luisteren ze haar kleinkind bij jou thuis op mag komen zoeken en zij niet meer op mag passen.
    Wat een ongelofelijke muts die vrouw.
    Heb ik geen respect voor

9. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Respect!!!

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Super van je, dat je ondanks bovemstaande, al zolang weet vol te houden. En ik zou zeggen, zeker doorgaan tot wanneer jij wilt!

11. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Heey meid!!

Wil je even complimenteren met het feit dat je je kind met het beste voed!

Ben zelf moeder ben 20 jaar en veel mensen hadden ook niet verwacht dat ik borstvoeding zou geven, ook tegenstand van familie, gelukkig niet zoveel als bij jou, maar ook gezeur of ik nog wel genoeg had en dat ik maar beter fles kon geven.

Eigenlijk bizar idee dat het echt de omgekeerde wereld is het goede eten wordt afgeraden en fles wordt aangeraden

Maak je er niet druk om doe je ding, en geef je kindje met liefde te eten, je hoeft niemand verantwoordig af te leggen alleen je kindje en die is er heel blij mee!!

12. Alita

Alita Niet meer actief

tja en eigenlijk weten de mensen er dus niks vanaf want dan zou je toch niet zeggen dat je maar beter de fles kunt geven want het is toch echt het beste!!!!

Het is gewoon ontzettend jammer want er zij beslist moeders die eerder stoppen of helemaal niet beginnen met bv omdat ze een steun krijgen!!!

13. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Goed van je hoor! Je bent een echte doorzetter!
    Mijn ouders zijn ook nogal van de fles (was 33 jaar geleden helemaal in he). Laatst vroeg mijn vader: wanneer ga je nou Ben de fles geven? ;) Ik zei: nooit!
    Mijn moeder heeft er ook een handje van hoor. Zegt ook doodleuk als ik vertel dat het even niet zo lekker gaat: hij zal de borstvoeding wel beu zijn. :(
    Kom ik steeds weer aan met 100 redenen om borstvoeding te geven van Stefan Kleintjes. Op een gegeven moment moet je maar denken: ja hoor ma, maar ik weet het zelf gelukkig toch beter!

Petje af voor jou!

14. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Pfff, goed dat hier niemand anders zit of ze zouden de stoom uit mijn oren zien komen. Je mag heel erg trots op je zijn dat je ondanks al die tegenstand volhoudt. Ik snap wel dat ze het vroeger (nu ja, de hele KV hype is maar iets van na de Tweede Wereldoorlog) anders deden, maar dat betekent niet dat je moeder je zo maar haar eigen ideeën kan opdringen. En flesje KV achter je rug en dan nog je gekolfde melk weggooien... :x:x:x:x

Soit, ik ga maar even verder in stilte kwaad zitten zijn ;)

15. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Echt belachelijk hoor!
    Jij doet het echt heel erg goed, wees maar lekker trots op jezelf (als anderen het al niet kunnen zijn)

16. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat ontzettend jammer dat je eigen moeder zo reageert. Iemand die door roeien en ruiten gaat om haar eigen idee op te dringen, en dan ook nog eens met verkeerde en achterhaalde informatie. Schandalig eigenlijk.
    Een goede moeder steunt haar kind, en zeker in dit geval.
    Nou meid, je doet het uitstekend, en je geeft je kind het allerbeste, geniet ervan!

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wat een onzin zeg, wat je moeder loopt te verkondigen!

You go girl! ;)

18. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    You Rock!...

Kon je soms iemand maar ff dumpen...zoals een slechte vriendschap of foute verkering...maar zo werk dat niet...heel vervelend voor je.
    Mijn moeder kon geen bv geven...maar wilde het wel heel graag,,,ze vond het super!

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Respect,..kan niet anders zeggen!

Ik herken die negativiteit wel van die moeder en schoonmoeder hier. Hier ook 1 oor in, andere uit! Inmiddels bemoeien ze zich er niet mee. Maar ik vind het wel ver gaan dat ze KV geeft en de BV weggooit. Dat zou hier reden zijn om het gat van de deur te laten zien.
    Veel plezier met de bv en op naar het jaar!

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wow wat een verhaal! Ontzettend knap van je dat je hebt doorgezet en volgehouden.
    Enorm jammer dat je eigen moeder jou niet heeft gesteund hierin, zelfs tegengewerkt. Ik snap er geen hout van dat ze zo doet?!

Deel Deze Pagina