Wat als het nooit lukt...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lindinha, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Oke sorry, die kende ik niet.

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    soms leen ik wel eens een boekje van de bieb, ik koop ze niet echt

3. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Wat ik mij trouwens ook heb lopen bedenken is dat de wetenschap ook verder gaat. Misschien zijn er over pakweg 5 jaar wel weer nieuwe ontwikkelingen. Mochten er zich nieuwe mogelijkheden voordoen kan je misschien over een paar jaar nog een keer een poging(en) doen. Ik zag dat iedereen in dit topic nog best jong is dus dat geldt voor velen. Ik heb er namelijk wel moeite mee om straks op mijn 28e uitbehandeld te zijn terwijl ik biologisch gezien nog minstens 10 jaar kinderen kan krijgen :confused: Niet dat je je dan daar vast aan moet klampen maar het boek is dan gevoelsmatig misschien nog niet helemaal gesloten. Gaandeweg heb je dan misschien ook de tijd om alles een plek te geven.

4. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey, ook hier af en toe de bibbers dat het niet zal lukken. Heb daarbij ook niet mijn leeftijd mee dus ja.

Wat betreft donorzaad wegens geloofredenen en omdat ik het gewoon geen fijn idee vind is dit geen optie.
    Adoptie daarentegen wel, en in tegenstelling tot wat sommigen beweren is adoptie in de Islam wel toegestaan.
    Je mag alleen het kind niet voorhouden dat je de biologische ouders bent.
    De profeet was zelf een wees en is opgevoed door zijn oom en hij heeft daarna zelf Ali als zoon in zijn gezin opgenomen.

Dus please wees wel hier duidelijk in want adoptie als verboden bestempelen is niet correct.

Weet dat dit niet het aangwezen topic voor is, maar wilde dit wel even gezegd hebben zonder iemand aan te vallen

:D

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    op zich wel goed dat je het zegt want zo had ik het wel begrepen, denk op zich dat het ook zowieso niet meer echt van deze tijd is om een geadopteerd kindje het idee te geven dat je de bioligische ouder bent

6. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ben vandaag naar een (niet verplichte) informatiebijeenkomst geweest over adoptie. Wij staan sinds december 2008 ingeschreven voor adoptie (voor het geval dat...), maar aangezien er een wachttijd van 15 maanden is voor de verplichte informatiebijeenkomsten, hebben ze een extra bijeenkomst gepland om mensen alvast meer te informeren over het hele adoptiegebeuren. En ook om mensen alvast na te laten denken of adoptie voor hen een optie is. Het is me allemaal wel duidelijker geworden hoe de procedure in zn werk gaat en wat daar allemaal bij komt kijken.

Iemand ook toevallig geweest?

7. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Beste Smoeltje,

Het klopt, onze profeet (vrede en zegeningen met hem) was ook een wees. En daarom roept Allah ons om voor wezen te zorgen. Maar dat is heel wat anders dan een kind adopteren. Bij adoptie krijgt het kind een ander identiteit en wordt het kind als 'eigen' kind beschouwd. En als dat gebeurd dan wordt de niet mahram relatie ook in gevaar gebracht. Maar wanneer je een wees in huis neemt, dan is de relatie tussen de wees en verzorgenden ook anders.

Ik wil even de volgende tekst quoten uit de link die ik eerder heb neergezet:

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zou toch nog wat willen vragen. Als een vrouw borstvoeding geeft dan wordt het kindje dus niet mahram. Maar als het kindje nou een meisje is heeft ze dan nog wel een mahram relatie met haar adoptie vader? Moet ze zich dan nog wel voor hem bedekken?

9. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Ik sta ook positief tegenover adoptie. Heb de papieren al in huis voor het geval dat het met ivf niet mocht lukken. Ik zou het zowieso willen of ik nu wel of niet zwanger zou worden.Ik wil me al inschrijven zodat ik vast op de wachtlijst sta. Maar vriend wil het alleen als het zelf niet lukt.En hij wil zich alleen nu op de ivf richten. Hebben er al wel discussies over gehad ja. Maar wil het alleen als we er allebei 200%achter staan. Het is alleen zo'n lange weg adoptie.

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ik snap smoeltje en enise helemaal.
    En misschien zijn wij heel anders dan (zwak)
    Maar nadat we bijna 1 jaar geleden te horen kregen dat mijn man onvruchtbaar bleek te zijn.
    Was het een hele klap in mijn gezicht.
    Daar zaten we dan ik 25 en mijn man 30 nooit verwacht zo''n nieuws op die leeftijd te kunnen ontvangen.
    Dat is natuurlijk onzin ik weet het maar je denkt er niet aan.
    We gingen het ff loslaten,maar hoe langer het duurt hoe meer we voelen dat dit niet het leven was wat we wilden.
    Aangezien er geen optie is voor behandelen ga je toch wel ineens anders denken.
    Wij denken wel heel sterk na over de kid behandeling, en ook over de adoptie.
    Hoewel we 0 % kans hebben op een zwangerschap had ik toch wel hoop dat ik nog niet ongi was , want zoals mijn man vaak zegt van allah mag je nooit hopeloos zijn.

Deel Deze Pagina