hallo lieve leden. vandaag heb ik mijn derde IUI gehad en heb ook last van blaasontsteking. Wat ook vandaag is ontstaan. nu had ik al last van stukjes vlees met bloed en later op de avond gewoon een beetje bloed. Dat plaats ik zelf bij de blaasontsteking. maar nu heb ik ook ineens hevige steken en pijnen onder in mijn buik aan de rechte kant waar ook de eicel het groots was . nu was mijn vraag of iemand anders dat ook heeft gehad zodat ik me geen zorgen hoef te maken.
Hoi, Hopelijk is het geen nierontsteking: je moet even in de gaten houden of je geen koorts krijgt. Het zou ook je eisprong kunnen zijn. Dat zijn bij mij nl. ook altijd pijnlijke steken. Sterkte ermee! groetjes
Ik heb dat bij de eerste IUI ook gehad op de dag van de IUI. Ik heb gedacht toen dat het mijn eisprong was, maar de keer daarna had ik het niet. Het waren behoorlijk pijnlijke steken die ook een aantal dagen hebben aangehouden.
dank je wel voor jullie reactie. Mijn blaas ontsteking is weg. dus daar ben ik gelukkig van af. alleen de steken in de buik zijn aangenomen en erg ondraaglijk het trekt me niet naar de rug maar het is zo erg dat ik maar zuinig omhoog kom als ik zit op de bank bukken doet ook zeer zelf dacht ik bel even met de verpleeg kundige maar daar was ik al te laat voor. wacht nog even de weekend af. Zelf dacht ik ook de eisprong maar die heb ik nog nooit gevoeld en nu is de pijn ondraaglijk. maar hoop dat het verder niks ernstig is ook bij mij is de pijn begonnen op de dag van de IUI.
Hoi Manuelah, Gebruik je bij IUI ook hormonen? Zo ja, dan kan het best zijn dat je misschien teveel follikels aanmaakt. Doe zelf icsi en heb de behandeling gisteren af moeten breken omdat ik teveel follikels had. Had (en heb nu nog steeds) flinke buikklachten. Begon wat zeurderig, later werd het pijnlijk, met regelmatig steken. Iedere stap die je zet dreunt het door je buik. Dus als je hormonen gebruikt (spuit?) kan dat het misschien wel zijn? (Bij mij kwam het door de gonal-f) Als dat zo is, moet je wel goed oppassen, dan heb je kans op overstimulatie wat gevaarlijk kan zijn!
Menopur is ook ter stimulatie van follikels, net als bij mij met gonal-f. Wordt je ook gecontroleerd dmv echo's? Of bloedprikken op oestradiol? Bij mij werd het met beiden in de gaten gehouden. Op de echo's waren duidelijk teveel follikels te zien, had/heb m.n. rechts pijn, gisteren zagen ze aan die kant ook de meeste follikels zitten. Tevens was het bloed > oestradiol te hoog, wat duidt op kans op overstimulatie. Als ik jou was zou ik toch morgen ofzo voor de zekerheid even contact opnemen met de dienstdoende arts (gynaecoloog in jouw 'geval' denk ik ?) Zou niet de kans op overstimulatie willen lopen met alles gevolgen vandien (longembolie, trombose etcetera). Juist als je straks nog pregnyl moet gaan spuiten! Enne.. je kunt beter een keer voor niks bellen, zodat je weet wat het is.. dan dat je risico loopt met je gezondheid. Succes en voorzichtig aan, Groetjes.
ja dat ga ik zeker even doen. verder hoef ik niet meer te spuiten dus dat scheeld allemaal weer. bij mij werd ook via de echo gekeken hoe groot mij eicellen waren en als ze groot genoeg waren moest ik ook bloed aflaten nemen dank je wel voor je reactie
Hoi Manuela, Was even benieuwd hoe het bij jou is 'afgelopen'... Alles goed gegaan? Ik hoop van wel! Groet Majo
Ja het is verder goed afgelopen de pijn nam af en ben toen weer voor een nieuw iui Onderzoek geweest want was Ongi geworden en bleek dat ik vier kiester had dus ze zei daar kon wel eens die pijn vandaan komen nu moet ik weer wachten op de volgende ongi omdat ze nu geen medicijnen wouden geven om de kiesters te stoppen. we hebben daar wel een test gedaan die was negatief maar voor de zekerheid wouden ze wachten dus nu is het afwachten en hopen dat ik bij de volgende iui niet zoveel pijn heb. dank je wel voor je zorgzaam heid. liefs manula