last van.. kweet niet

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bar, 9 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Als ik sta heb ik een soort pijnlijk gevoel onderin mijn buik en bij mijn heupen.. Als ik naar de wc ga en plas, doet het pijn in mijn buik... En nee is geen blaasontsteking..
    ik vind het gevoel moeilijk te omschrijven..
    als ik op de bank lig voel ik ook een soort pijn in mijn onderbuik.. Het is niet constant, maar wel irritant.
    weet jij wat dit kan zijn?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik denk dat je last hebt van bandenpijn. Hoort bij de zwangerschap en gaat weer over. Komt wel weer terug later als de baarmoeder weer een groeispurt heeft.

Mirjam

3. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    het trekt ook door naar mijn onderrug en ik heb ook soms last van mijn heupen, vooral aan de voorkant..
    Het is echt niet fijn als je elke week 36/38 uur moet staan tijdens je werk. en een half uurtje pauze op een dag. Ze proberen me wel meer pauze te geven hoor, als het niet erg druk is ofzo...
    maar het voelt gewoon niet goed..

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je zo hard moet werken en zoveel moet staan dan mag je daar zeker iets van zeggen!
    Je kunt een ARBO-arts raadplegen (je werkgever heeft er een) en zorgen dat je aangepaste werkzaamheden krijgt of tijdelijk minder gaat werken.
    Kijk eens wat je rechten zijn op:
    http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/ds ... nk_id=2105

Mirjam

5. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    Ik ben inmiddels bij mijn vk geweest, maar echt duidelijkheid weet ik nu niet, misschien kan jij er iets over zeggen.
    Met de kleine is alle goed en die groeit ook super goed enzo, dus dat is allemaal in orde. Maar de pijn die ik heb moet ergens vandaan komen. Ze heeft getest of het de banden zijn, maar daar voelde ik eigenlijk weinig van. Maar als ze op mijn baarmoeder drukte deed dat ongelofelijk veel pijn.. Als ik mijn hand op men buik leg doet het al pijn en het is echt niet goed volgens mij.
    Ze zei ik weet niet precies waar de pijn aan kan liggen, maar ik raad je aan niet meer als 4 uur per dag nog te werken en deze week rust te houden.
    Ik heb nu de hele dag thuis gezeten en eigenlijk niks gedaan, en nog doet het onwijs veel pijn. Ik weet niet hoe ik moet zitten want de pijn blijft. Als ik in bed lig weet ik niet hoe ik moet liggen. alle kanten op liggen voelt niet goed. de ene kant ligt niet, de andere doet pijn.. Het is echt irritant. En zei wist ook niet wat het kon zijn. Moet ik dan maar zo door blijven gaan?

Ook vertelde ze me dat mijn heupen anders staan, dit komt door een aangeboren heupafwijking wat ik vroeger had. Daardoor staan mijn heupen een stuk dihter bij elkaar.. Zij zei dat het niks met de pijn te maken had, maar ik vraag het me af.. De kleine kan niet dwars liggen, omdat het te krap is du zal in dce lengte moeten blijven.. merkt de kleine daar wat van eigenlijk? En met bevallen, kan dat volgens jou problemen opleveren?

Deel Deze Pagina