Hey allemaal, Di 10 november ben ik bevallen van Mees via een geplande keizersnede. Zoals veel vrouwen waarschijnlijk doen (althans ik heb dat gedaan) is ervaringen lezen van anderen want het is niet niks een KS. Ik heb dus ondanks dat ik me heel druk maakte om alles een goede KS gehad hier mijn verhaal van echt het begin tot nu het herstel We moesten om 11 uur in het ZH zijn in ede, er werd eerst bloed geprikt en daarna werden we gebracht naar de kraamafdeling. Daar werd voor een half uur de hartslag van de baby gemeten. Nadat het filmpje klaar was kreeg ik een trombose spuit en die deed ZEER!!!! Om 13:00 werden we gehaald om naar de OK te gaan, daar moesten we wachten tot dat er een OK vrij zou zijn en ondertussen kreeg ik infuus en daar voelde ik NIKS van! Rond half 2 kwamen ze ons halen ik moest op de operatie tafel gaan zitten buik naar voren John hield mij vast en de ruggenprik werd gezet daar voelde ik helemaal NIKS van (van de prik) Ik voelde wel dat ze het spul inspuiten en dat was gek ik moest gaan liggen en ze brachten de katheter in daar heb ik dus ook niks van gevoeld. Waar ik zelf bang voor was is dat ik alles zou voelen (van verhalen van anderen op dit forum) Ik voelde dat ze jodium op mijn buik smeerde en ik meteen ik paniek ik zei ik voel nog alles toen zei de GYN we hebben je al een paar keer flink geknepen en daar voelde je niks van dus..... haha Ik voelde wel dat ze met een slijptolletje iets aan het doen waren maar dan alleen het getril en ik rook verbrand vlees Na wat geduw was Mees geboren na 10 min om 13:55 Hij huilde toen hij nog met de voeten in de buik zat dus dat zat goed! Ondertussen liep john mee met de kinderarts en mij waren ze aan het hechten en op het einde nieten. Ik mocht even onze kleine spruit bewonderen en toen gingen ze alweer en dat is KUT haha Rond half 3 werd ik naar de recovery gebracht heb daar 30 min gelegen, morfine pomp werd aangesloten en ik kon lekker terug naar mijn 2 kerels. Mees werd meteen aan de borst gelegd en dat ging goed! Ik kreeg aan het eind van de middag wel erg last van na weeën!! En die deden best pijn, ik wilde zelf zo min mogelijk gebruik maken van de pomp om sufheid te voorkomen, maar dat hou je niet vol. dus ik ieder half uur/45 min een druk op de knop gegeven (je mag zelf om de 7 min morfine toe dienen) Pijn aan de wond heb ik niet gehad!!! woensdag hebben ze mij op bed gewassen en daarna ben ik op de stoel er naast gaan zitten, het uit bed komen ging goed geen pijn! Einde van de dag werd de katheter er uit gehaald en de dagen er op gingen heel erg goed! Naar de toilet gaan ging super heb zelf ook wel rekening gehouden met het eten, zo vezelrijk mogelijk. Alleen de trombose spuiten deden mij iedere keer veel pijn en dat is dan ook het enige geweest. nietjes er uit halen deed ook geen zeer!! Waar je wel op moet letten is met te snelle bewegingen maken dan trekt het iets.en heb wel spierpijn gevoel tot aan mijn navel maar dat stelt allemaa niks voor. Dit is dan ongeveer mijn verhaal, zelf was ik super bang voor de KS en ik kan NIET tegen pijn maar het is super gegaan! Nu lekker rusten want ik merk aan mezelf dat iktoch wel een hoop kan, maar ik wil de boel niet overbelasten. Wat ik wel aan de KS heb overgehouden is een blaasontsteking heb daarvoor antibiotica, en de hechting zelf ziet er super netjes uit mooi streepje is het. Hopelijk hebben sommige mensen wat aan mijn verhaal liefs Ramona
De laatste fraxiparine injectie die ik kreeg ( tegen trombose) deed me pijn:x:x:x dus ik lekker op die plek wrijven he... OEPS.. schijnt niet goed te zijn dus.. hahahaha.. Dat had ik zelf ook wel kunnen weten.. Ik had geen nietjes.. alle hechtingen onderhuids..
Bij mij deden juist de trombose spuiten geen zeer. Wel de katheter en het infuus. Wel een raar gevoel als men dat slangetje uit je rug haalt, brr daar kreeg ik de rillingen van. Nog 4 weken en een dag en dan ga ik voor de 3e ks. Natuurlijk nog gefeliciteerd met Mees.
Fijn dat de ks je zo is meegevallen! Ik heb ook een ks gehad en vond de pijn naderhand wel heftig.. Zeker een week naweeën gehad, vooral tijdens de bv.. Katheter, trombose spuiten en ruggeprik vond ik allemaal reuze meevallen.. En ben een angsthaas betreft naalden..
Heeey! Ik ben 5 nov bevallen middels een ongeplande ks maar ik heb in totaal maar 1 morfinespuit gekregen en dat was pas de dag erna. Ik kreeg telkens 2 paracetamol en 1 difrofinac en dat 3 keer per dag. maar ik had wel heel veel moeite met staan en zitten, deed veel pijn aan de wond. Ik ben bevallen in Tiel, maar ik hoorde dat in Ede de wond wordt dichtgeniet?? bij mij is het van binnenuit gehecht. Oja en de trombosespuiten voelde ik niet maar het infuus wel.
De 1e ks was gepland en was minder pijnlijk, althans de napijn. Bij de 2e had ik veel meer napijn, dit was een ongeplande ks. Mss had ik meer napijn vanwege alle medicijnen die ik kreeg ingespoten of omdat ik hier niet op voorbereid was, ik weet niet. Men heeft wel hetzelfde litteken opengemaakt. Dit gaan ze nu weer doen.
super dat de ks zo is meegevallen! Hier is het op zich tegen gevallen, het was dan ook een ongeplande ks! Heb veel napijn gehad, lopen en zitten was erg pijnlijk. met bv geven vond ik het wel gek dat je dan van onder in 1 keer begint te vloeien, komt door samentrekking van de baarmoeder. trombose spuiten ging wel, 1 deed met erg zeer de overige 4 of 5 niet. Ruggeprik ook niets van gevoeld, is er bij elke ruggeprik een slangetje in je rug?niets van gemerkt.