tips gevraagd!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jessica507, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    hallo!

afgelopen week zijn mijn man en ik ziek geweest, buikgriep.
    nu heeft mijn dochtertje dit sinds gisteren ook denk ik.

gisteren morgen om 8:00 heeft ze haar fles gehad, ze had al 180cc op terwijl ze nog bezig was met de rest kwam het er al weer uit.
    kort daarna had ze 2 flinke ( lees tot op haar rug richting oksels) waterdunne poepluiers.
    toen heb ik de dokter gebeld en zij adviseerde mij om er zoveel mogelijk voeding in te krijgen ivm uitdrogen evt. kleinere porties verdeeld over meerdere flessen per dag.

de rest van de dag dronk ze aardig en heeft nog maar 1 diarree luier gehad, ook heb ik haar een beetje water tussendoor laten drinken maar dit vind ze helemaal niet lekker dus heb ik er in totaal maar 25 cc in gekregen, met haar voeding zat ze net op het minimum van wat ze moet drinken ( 800cc)

nu merken wij er niets van dat ze zich niet lekker behalve dat ze gisteren veel heeft geslapen, maargoed, ik dacht dat het vanmorgen wel weer beter ging.

vanmorgen om 7:30 had ze haar fles op van 200cc, kort daarna had ze een waterdunne poepluier, wel veel minder dan gisteren.
    om 9:30 heb ik haar een half potje fruithap banaan met 1/4 liga gegevan ( ik dacht dan bind het een beetje)
    ze had deze nog niet op en ze begon al te kokhalzen met als resultaat dat ze weer zichzelf helemaal onder gespuwd had, de fuithap en ook de melk was er uitgekomen.

ik voel me zo'n slechte moeder nu omdat ik dacht dat de banaan wel zou helpen, ik ben zo bang dat ze uitdroogd als ze te weinig binnen krijgt :(.

haar normale schema is

7:00/8:00 - flesvoeding 210cc water + 7 scheppen friso is 240cc totaal
    9:30/10:00- half fruithapje met 1/4 liga
    12:00- flesvoeding 210cc water + 7 scheppen friso is 240cc totaal
    16:00- flesvoeding 210cc water + 7 scheppen friso is 240cc totaal
    20:30- (pap) fles van 210 water + 7 scheppen friso is 240cc totaal + 2-3 scheppen nutrix rijstebloem.
    dit drinkt ze niet allemaal op hoor! ze zit gemiddeld op 860cc per dag.

wie oh wie heeft er tips voor mij om ervoor te zorgen dat de diarree snel overgaat en dat ze niet meer spuwd!

alvast bedankt voor jullie reacties.

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik zou iniedergeval stoppen met die fruithap:
    1) die heeft ze nog helemaal niet nodig (tot 6 maanden niet)
    2) als ze misselijk is kan ik me voorstellen dat heftige smaken niet lekker zijn (zelf wil je eigenlijk ook niets eten als je ziek bent dus zo een kleintje al helemaal niet).
    3) haar maagje/darmpjes hebben rust nodig en dit krijgen ze niet met fruit

Verder zou ik tussen door kleine flesjes maken, halve flesjes bijvoorbeeld elke slok die ze drinkt is mooi mee genomen. Verder goed kijken of ze goede plasluiers heeft en bij elke verschoning even de temp op nemen.

Ook niet te warm aan kleden en lekker veel laten slapen en lekker knuffelen.

Beterschap voor je meisje!

Buik griep moeten ze helaas echt uitzieken.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou ook even stoppen met het fruit. Gewoon flessen aanbieden en verder niets. Diarree is een ziekteverschijnsel en dat moet gewoon uitzieken. Onderdrukken van diarree werkt avenrechts. Rustig aan en zolang je meisje redelijke goed drinkt is er niets aan de hand. Extra veel knuffels want mama's maken alles al een stuk beter ;) :D

Sterkte

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Idd stoppen met de fruithap, en misch wat ORS geven? ik geef het door de fles heen... tis nl niet te drinken vind ik ;) ORS houdt het vocht vast, en idd kleinere flessen geven en dan wat vaker... en de luiers goed in de gaten houden of ze geplast heeft.

5. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    ORS werkte hier als een wonder! Ze vinden het niet te pruimen. En ik geef ze geen ongelijk maar dan krijgen ze wel alles binnen. En inderdaad fruithap is met buikgriep niet zo knetter best nee.
    Maar onze jongen is ook al 2keer geveld met buik griep en mijn zuster maakte me er op atent dat je schijnbaar er wel wat voor kunt krijgen bij de HA.
    Je zult er wel voor met je poot op tafel moeten slaan.
    Maar hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee :oops:
    Mischien kan iemand anders verder helpen?

Maar verder veel sucses en beterschap meid,
    Janna

6. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Mijn dochter heeft ook net een fikse buikgriep gehad. Mijn advies is om jouw kindje zoveel mogelijk kleine beetjes te laten drinken. Bij voorkeur lauw water. En idd proberen wat ORS te laten drinken, dit is superspul.

Uitdrogen doen kindjes niet zo heel snel. Mijn meisje had 2 dagen bijna niets binnen gehouden en verging van de dorst :cry: . Alles wat ik haar gaf kwam er meteen weer uit... Van boven en beneden... Maar uitgedroogd was ze gelukkig niet. Ik ben wel naar de HA gegaan omdat ik dit zeker wilde weten. Hij vertelde dat je moet letten op of een kindje suf wordt. En met suf bedoelen ze echt dat het kindje niet goed op aanspreken reageert.

En wat eten betreft, probeer haar een liga of een soepstengel te geven. Iets 'droogs'. Idd geen fuit! En verder zoveel mogelijk haar eigen flesjes. En al komt alles er weer uit, gewoon weer een klein slokje laten drinken.
    En ALTIJD naar de HA als jullie je zorgen maken. Daar zijn ze voor!

Veel succes!

7. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    nou meis , hier is precies het zelfde aan de gang , het heerst ook echt zeggen ze ,

vanmorgen troffen we bryan aan in eens grote bruine plas , zo zielig , helemaal onder tot in zijn haren ,
    gewassen , fles gegeven 30cc er van op en toen weer in bed gelegd ,
    nadat ik hem uit bed heb gehaald spuugde hij alles onder , met golven kwam het er uit ,
    over de hele dag is het niet anders als overgeven en spuit geweest , vanmiddag kwam er zelfs niks meer uit na de braakneigingen
    heb net 3 x contact gehad met de hap omdat ik me ook zorgen maakte,

daar adviseerde me ze vaak aan bieden , kleine beetjes , melk met mate , appelsap en sinasappelsap liever niet , voorkeur naar ORS ...

zetpil eventueel tegen het vervelende gevoel wat t kindje kan hebben

volg je moeder gevoel meid ! is je kindje allert en reageerd het nog goed , dan is het goed , maar als je twijfeld gewoon bellen !

Deel Deze Pagina