Ha allemaal! Wij hebben een 1e naam op het oog voor ons zoontje met 5 letters maar willen graag een 2e naam waarin de opa(s) voorkomen Mijn vader heet Cornelis en schoonvader Martinus. Alleen naar Cornelis vernoemen is ook goed ivm 2e naam van onze 1e zoon, die heeft al opa's naam. eventueel oma die Annemaria heet erbij ik heb al ea bedacht maar nog geen één die we samen leuk vinden. Nils/Niels Cornelian Collin Mathis Willen jullie meedenken?
Wij hadden ook cornelis en hebben er Elias van gemaakt. Klinkt misschien te ver vernoemd, maar ik wilde echt een leuke 2e naam. Met een beetje uitleg vonden allebei de opa’s het hartstikke leuk. Alles met Cor vond ik te ouderwets. Deze stonden ook in mijn rijtje: • Marcus • Nils • Eli • Chris • Morris bedenk ik me nu!!! Ik ben verliefd hihi
Corné Melis Mels Ik heb mijn dochter overigens gewoon de ouderwetse namen gegeven en had ik bij een jingetje ook gedaan. Toevallig zou dat ook Cornelis Martinus zijn.
Cornelis / Martinus: Otis! Marin Leon Elia Elias Tomas (vind Thomas mooier maar afin ) Tom Timo Tino Tobin (+b) Robin (+b) Jean (+j) Jonne (+j) Jarno (+j) Simeon Simion Simon Timon Tobias (+b) Anco Marco Corian Coen Nelis Tinus Rinus Corné Marinus Ariën (combi uit opa's hun namen maar ook met naam van oma erbij) Zijn er vast wel meer die ik over het hoofd zie maar dit was wat er zo even in me opkwam zonder al te veel mn hersens te laten kraken Nils uit jouw rijtje vind ik ook een mooie!
Ik opende dit topic om te kijken of ik nog iets kon bedenken voor TS. Maar damn, jij bent hier altijd zo goed in. HOE KAN DAT? Je hebt ook veel "verstand" van namen haha. Ik lees je reacties altijd graag.
Voor mij is vernoemen de originele naam geven, geen letters husselen. Dus ik zou gewoon de naam van opa geven.
Ik ken een Martinus Cornelis, roepnaam Marcel Wat zijn de roepnamen van de opa's? Wat suggesties: Arco Corneel Cas Corniël Collin Mees (Kees met de M van Martinus of anneMaria) Karst/Carst Corjan (van Cornelis + An van Annemarie) Anné (An van ANnemaria en né van corNElis) Arné Benieuwd welke van deze en eerder genoemde je aanspreken.
Rens! Of nog wat andere opties: Mart, Mattijn, Rins, Chris, Rien. Van wat je noemt vindt ik Nils of Collin ook leuk!