Wat als je denkt dat er meer aanwezig is op slaapkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door babylove26, 27 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Jij verklaart die mensen die in God geloven dus niet voor gek maar iemand die in geesten gelooft wel. Althans zo lees ik echt jouw berichten.

Wat zou die psycholoog in TS haar geval dan moeten doen volgens jou? Serieuze vraag.

2. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik verklaar helemaal niemand voor gek! Dat doe jij!!!!
    Waarom moet je gek zijn om naar de psycholoog /psychiater te gaan?!

Als ik dingen denkt te voelen /zien waarvan ik zelf overtuigd bent dat ze niet bestaan dan zou ik daar nou niet erg lekker van in mijn vel gaan zitten en daar zou een uitdrijving oid Ook echt niks aan bijdragen. En voor hulp om daarin rust te vinden / die dingen niet meer te zien/voelen zou ik! wel gebaat zijn bij een bezoek aan de psycholoog /psychiater.

Je kan zoveel projecteren op mij als je wil (want jij bent de enige die zegt dat iemand die naar de psycholoog / psychiater gaat gek is!) Maar ik ben niet degene die wie dan ook voor gek verklaard!

3. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.557
    666
    113
    Zou jij het dan waarderen als ik zou zeggen dat je naar een psycholoog moet gaan omdat je in God gelooft? En wat zou ts überhaupt bij de psycholoog moeten hiervoor. Haar kind slaapt slecht in de kamer, wat kan een psycholoog hieraan doen?

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Niet de rollen om gaan draaien.

Ik geef aan dat TS in dit geval niets aan een psychiater heeft. Naar een psychiater ga je als je een probleem hebt waar je over moet praten, als je je hart moet luchten en een oplossing moet vinden voor het probleem.

Het " probleem " van TS los je niet op door er over te praten en zeker niet met een psychiater want die verklaren je wel voor gek als je de dingen naar voren brengt waar TS last van heeft. Een psychiater geloofd niet, die zal altijd het uit je hoofd proberen te praten en daar heeft TS dus niks aan, dat is niet oplossen van het probleem wat TS heeft en daar zullen haar kindjes niet beter van gaan slapen.

Maar goed, ik merk dat je niet geloofd in dit soort dingen en dat is echt geen punt want dat moet iedereen zelf weten maar als je iemand naar een psycholoog stuurt ( als tip) dan verklaar je die gene in mijn ogen dus voor gek.

5. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aangezien ik geloof dat er niks is, geloof ik dus wel dat het opgelost kan worden door erover te praten en zou TS daar dus in mijn ogen wel degelijk mee geholpen zijn.
    Aangezien ik geloof dat er niks is, geloof ik dus niet dat het opgelost kan worden door de een of andere kwakzalver erbij te halen en zou TS daar dus in mijn ogen niet mee geholpen zijn.

Maar mijn advies zou volgens jou zeggen "je bent gek" en jouw advies zou behulpzaam zijn... laat dat nou alleen gebaseerd zijn op wat jij gelooft!! Dus je kunt het brengen zo je wil, maar ik ben niet diegene die eenzijdig advies geeft gebaseerd op wat ikzelf geloof.....

6. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wanneer dit mij in "problemen" zou brengen zou ik het waarderen als mensen mij wijzen op de mogelijkheden zonder hierbij alleen hun eigen geloof te volgen.

Ik heb namelijk niks anders gezegd dan dat ze Of naar een psycholoog kan (en dus niet moet) Of iemand moet zoeken die uitdrijvingen oid doet

Een oordeel daarover is door iemand anders gegeven. Ik heb slechts mijn mening erover uitgesproken

7. misa

misa Niet meer actief

Ts, ik weet niet goed wat ik rondom dit soort situaties moet denken of geloven. Het is allemaal zo vaag, dat ik er soms wat sceptisch over ben. Maar rondom de situatie van mijn dochter hebben wij ook al meerdere dingen geprobeerd, ook rondom aardstralen en we hebben roze steentjes (rozenkwarts?) op dochters kamer. Alleen alles wat we geprobeerd hebben, heeft geen duidelijke verandering aangebracht.
    Maar goed, helemaal uitsluiten doe ik ook niet.

Ts, ik zou dus ook kijken of je via via (iemand hier in het topic) een medium thuis kan halen om mee te kijken. Maar ook een persoon die gericht is op aardstralen e.d. Daar zijn wij ook geweest dus ik heb ook een naam voor je.
    Maar voor je dat alles doet, is het geen slecht idee om er ook eens te gaan slapen, desnoods samen met je kindje.

De ruwe seleniet die genoemd werd, is dat erg gericht op slapen? Er was hier iemand die dat noemde. Moet je dan nog een bepaald formaat hebben? En is eentje (onder het bed?) genoeg?

Succes ts..! En trek je niets aan van de onprettige manier van meningen uiten van sommigen hier. Een beetje meer respect mag best wel, ook al geloof je zelf niet in geesten, aardstralen, god, medische wereld, alternatieve wereld, homeopathie, enz....

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Kijk en nu doe je weer een aanname door te zeggen dat ze er geen kwakzalver bij moet halen ;) Waarom iemand meteen een kwakzalver noemen als hij er wel in geloofd en iets met zijn '' gave '' kan doen?

Nogmaals, geen probleem dat je niet geloofd maar probeer eens met wat meer respect te praten over mensen die er wel in geloven.

Ja er zijn kwakzalvers maar er zijn ook zat mensen die hun '' gave '' op een goede manier gebruiken, het zijn de niet gelovende mensen die dit naar buiten brengen als zijnde '' niet waar ''

En mijn advies wat ik gaf heeft ( zoals je zelf ook kan zien ) niets te maken met de geesten wereld. Ik ben een sceptische gelover, ik geloof zeker door alles wat ik heb mee gemaakt dat er meer is maar dat neemt niet weg dat ik eerst kijk naar logische verklaringen. Maar goed, het blijft een eindeloze discussie heb ik al gemerkt. Jammer.

9. misa

misa Niet meer actief

Iemand enig idee welk formaat (gewicht) je minimaal voor een ruwe seleniet moet aanhouden voor een gewenst effect? Of maakt dat niets uit? En moet het een staaf zijn of is een stuk/brok ook goed?

Debaky: ik zou de eer aan jezelf houden. Hoe verleidelijk het ook is om te proberen iemand wat meer respect te laten uiten. ;):)

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Je hebt gelijk. Zal de eer aan mijzelf houden :)

Wat betreft die ruwe seleniet zit er niet echt een gewicht aan verbonden. De meeste die ik ken zijn zo'n 10-15cm. Maar correct me if i am wrong. :)

11. misa

misa Niet meer actief

Ik ken je gevoel hoor! ;)

Ik zie namelijk ook gewoon kleinere brokken waar vaak gewicht bij vermeld staat. Maar ook stafen van inderdaad zo'n 10/15 cm. Ik ga het gewoon eens proberen. Heb internet al afgezocht naar een betaalbaar stukje incl verzendkosten. :)

12. misa

misa Niet meer actief

Ik heb het maar gewoon besteld, een staaf ruwe seleniet. Ben benieuwd!

Ts, laat je weten als je stappen hebt ondernomen?

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Helemaal mee eens. Ben zelf zo nuchter als de pest, sceptisch en zeer wetenschappelijk ingesteld, maar zal nooit iemand naar de psycholoog/psychiater sturen omdat hij/zij iets gelooft waar ik niet in geloof, zo bekrompen ben ik niet. 😔

En in dit geval geloof ik zeker dat er 'iets' kan zijn in dat kamertje ook al omdat ik zelf wat ervaringen heb met het 'hiernamaals' en het geluk heb gehad een paar zeer begaafde mediums te mogen spreken. De meesten zijn idd kwakzalvers maar een enkeling is echt goed.

Even praktisch TS, ik zou eens een paar nachten zelf óók in dat kamertje gaan slapen en kijken óf je iets waarneemt. Het kan verder ook belabberde Feng Shui zijn, wat Debaky ook al noemde. 😊

14. misa

misa Niet meer actief

Het feng shui inrichten klinkt heel mooi, maar onze kamer is niet groot. Hoe doe je dat dan?

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Heb ik ook zo vaak gehad. Met een opwind-ding. Is ook een logische verklaring voor. De veer, die er in zit, staat altijd nog een beetje op spanning. Dat laatste beetje kan elk moment nog even verder schieten. Als hij ineens het hele liedje opnieuw gaat spelen, dan vind ik het ook creapy.
    Dat was het! Dankjewel!
    Ik snap hoe je het bedoelt, maar hoe zou jij je voelen, als je met een geloofsvraag zit en iemand tegen je zegt dat je naar de psycholoog moet? Op het forum gaat het er helaas vaak om hoe je overkomt, niet hoe je het bedoelt.

Trouwens... 'dus' is een gevolgaanduidend voegwoord. 'Ik verklaar niemand voor gek' is bij mijn weten niet een gevolg van in god geloven... Staat een beetje raar, zo.
    Je projecteert het zelf op jezelf! Als TS niet had geloofd in dit soort dingen, waarom zou ze dan dit topic openen?
    Dat is ook niet helemaal waar. Een goede psycholoog staat open voor waar een patiënt wel en niet in gelooft. Hij zegt niet wat waar is en niet waar, maar hij helpt een patiënt om zelf te graven naar waar bepaalde gevoelens en ideeën vandaan komen en het een plekje te geven. Maar wat hier dus ook al een paar keer is gezegd: Het probleem is dat de kinderen niet goed slapen en daar helpt een psycholoog niet bij.
    +1

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is niet 123 uit te leggen. Even Googlen. Zit een hele filosofie achter. Misschien specifiek Googlen op 'kleine slaapkamer Feng Shui' (spreek je trouwens uit als Fang Schwee)

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Met een kleine kamer is het inderdaad niet echt gemakkelijk.

Wat je kan doen is de richtlijnen te volgen door bijvoorbeeld voor ipv een lamp boven je bed te hangen er eentje naast je bed te plaatsen. Zorg voor neutrale kleuren qua verf/behang. Probeer zo min mogelijk rommel in de slaapkamer en vooral onder het bed te hebben, ze zeggen dat dat de energie tegen kan houden.

Als de mogelijkheid daar is kan je het beste je bed niet in de zelfde richting als de deur te plaatsen, dus niet dat je vanuit je bed direct de gang op kan kijken.

Maar volgens mij kan je al met wat kleinere aanpassingen zonder grote dingen te hoeven verplaatsen veel goede en vooral rustige energie in je kamer toe laten.

Ze raden bijvoorbeeld ook af om in je slaapkamer fitness apparatuur te houden omdat dit juist weer de energie van inspanning en hard werken mee brengt.

Maar of dit allemaal klopt ik weet het niet. Ik weet wel dat ik de kamers van de kids vanaf de geboorte op de Feng Shui manier heb ingericht en ik heb over het algemeen al vanaf kleins af goed door slapende kids. Uiteraard ( lang leve de nachtmerries ) heb ik ook wel eens een nachtje dat ze niet goed slapen maar meerendeels slapen ze goed en zijn ze nooit bang om te slapen.

18. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier kan ik dus écht kwaad om worden. Ik heb niks respectloos gezegd, dat is er door anderen van gemaakt. Er mag wel gezegd worden dat psychologische hulp onzin is maar dat een medium/geesten/e.d. onzin i, dat is respectloos

Wat respectloos is, is zeggen dat psychische Hulp betekent dat je gek bent!! En dat is niet iets wat IK beweerd heb!

19. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb nooit gezegd dat iemand naar de psycholoog moet omdat ze erin geloven, ik heb gezegd dat het kan helpen als je hierdoor problemen ondervindt.
    Dat is een wereld van verschil!

20. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als iemand gelooft dat ie een buitenaards wezen is, zou ik het niet geloven maar dan zou ik iemand niet verwijzen naar een psycholoog oid.
    als iemand zegt ik geloof dat ik een buitenaards wezen ben en daardoor kan ik slecht slapen oid dan zou ik iemand wel doorsturen.
    Niet omdat ik denk dat die persoon gek is, want wie ben ik, maar omdat een psycholoog oid je misschien wel de handvaten kan geven te dealen met je probleem

Deel Deze Pagina