Hallo allemaal, Wij willen aankomende zondag wat leuks gaan doen met onze dochter Esmée van 20 maanden. Het wordt super lekker weer, dus lijkt het ons leuk on naar de dierentuin te gaan. Ze vindt dieren heel erg leuk en kan ook steeds meer dieren benoemen.... Denk dat ze de dierentuin heel erg leuk zal vinden. Nu twijfel ik tussen Safaripark Beekse Bergen en Blijdorp. Reden voor ons om voor Safaripark Beekse Bergen te kiezen: - Hooguit half uurtje rijden bij ons vandaan - Esmée is echt helemaal lyrisch van bussen (bij iedere bus wordt er BUUUUS geroepen) en je kan hier natuurlijk ook een safarit per bus maken. Denk dat ze dat heel leuk zal vinden. - Volgens mij kan je bij de wandelroute goed alles zien en komen de dieren redelijk dichtbij. Dan hoeft Esmée niet de hele tijd uit de kinderwagen gehaald worden om iets te kunnen zien. Reden voor ons om voor Blijdorp te kiezen: - Meer verschillende soorten dieren - Het aqarium - Open vanaf 09.00 uur in tegenstelling tot 10.00 uur bij Beekse Bergen (kan handiger zijn aangezien ze nog slaapt tussen de middag en het meestal volhoudt tot een uur of 14.00 en daarna toch wel echt slaap krijgt - ze slaapt niet zo makkelijk in kinderwagen) Is daarentegen wel krap uurtje rijden bij ons vandaan..... Dus 2x zover als Beekse Bergen. Wie helpt ons kiezen??? Ik had ook gezien dat dit weekend in Ouwehands Dierenpark in Rhenen de Dikkie-Dik-dagen zijn. Lijkt me ook wel superleuk. Esmée is een mega Dikkie-Dik fan. Maar ook dit ruim een uur rijden en het lijkt me dat het dan suuuuuperdruk is; of vergis ik me daarin? Alvast bedankt! Groetjes, Petra
Blijdorp en Beekse Bergen zijn allebei ontzettend leuk, dus je kan niet echt fout gaan. Allebei hebben ze mooie verblijven waar je dieren goed kan zien, allebei leuke speeltuinen en allebei 'iets' bijzonders (Oceanium of de auto/bus/boot-safari). Mijn kinderen zijn allebei weg van het oceanium (ook die van 7 maanden, die begint al te lachen en kraaien als we er naar binnen wandelen), dus wij zijn daar geregeld te vinden (abonnement). Maar als Beekse Bergen voor jullie praktischer is op een hoop punten, dan zou ik misschien daar voor gaan, en Blijdorp dan bewaren tot je dochtertje iets ouder is en minder slaap nodig heeft.
Hoi EdN, bedankt voor je reactie. Het is toch Blijdorp geworden, mede dankzij het aquarium en het feit dat Blijdorp al vanaf 09.00 uur open is. Die kleintjes zijn toch vroeg wakker, dus kunnen we net zo goed vroeg vertrekken . Groetjes, Petra