Ik slik al maanden foliumzuur maar nu ben ik het drie opeenvolgende dagen vergeten . Kan dit kwaad en begin ik dan weer op nul of blijft het wel even in je bloed?
Zal niet zo erg zijn hoor, gewoon weer doorgaan. Foliumzuur zal niet zo snel terugzakken. Groetjes Jelske
Deze vraag had ik ook al een tijdje in m'n hoofd maar durfde 'm niet echt te stellen. Ik vergeet 'm ook wel 's.
Gelukkig is het niet hetzelfde als met de pil vergeten Geen probleem als je het eens vergeet... Ik heb gewoon de pil vervangen door foliumzuur, dus zelfde tijdstip innemen als ik normaal de pil innam; 's avonds dus. Ben een tijdje geleden overgestapt op de ochtend in te nemen... en dan vergeet ik hem dus ook wel eens Dat automatisme zit er nog steeds niet helemaal in...
Op mijn potje (Sunwell) staat dat je 'm het beste tijdens het eten in kunt nemen en dat wil ik 'm nog wel 's vergeten. Maar ik kan 'm dus ook gewoon 's avonds voor het slapen gaan innemen?
Er staat wel op dat je ze beter 's ochtend of iig voor het eten in kan nemen (vandaar dat ik ben overgeschakelt naar de ochtend), maar ik geloof niet dat het een groot probleem is als je ze 's avonds inneemt.
Ik neem ze 's morgens. Heb Gravitamon en daat behoor je ook wat energie van te krijgen, dus handiger 's morgens dan 's avonds dan Alleen foliumzuur zal niet veel uitmaken denk ik.
Ook ik vergeet wel eens de foliumzuur in te nemen. Ik heb "zwanger worden" van de etos. Dat is foliumzuur en multivitaminen. Er zit ook iets in wat je menstruatiecyclus rwegelmatioger schijnt te maken. Voor ik aan de pil begon was ik een beetje onregelmatig ongesteld (verschil van 5 dagen ofzo steeds). Nu is dat een stuk regelmatiger (max 1 dag tot nu toe), maar dat kan misschien ook nog door ontpllen komen (nu vierde maand van pil af). Deze pil moet je twee keer per dag nemen, maar het gebeurd me dus wel eens dat ik in 1 keer twee neem of als ik het de hele dag vergeten ben (1 keer voorgekomen in begin) dat ik de volgende dag 2 keer 2 neem. Zou zoiets kwaad kunnen? Wat je niet nodig hebt, scheid je wel weer uit toch? Bianca
@Bianc: ik slik davitamon femnatal en hier mag je absoluut geen twee op een dag van hebben, teveel vitaminen zijn zeker niet goed (pillen zijn hoge concentraties). Bepaalde vitaminen kan je lichaam niet gemakkelijk afbreken. Ik weet niet of dit ook voor jouw tabletten geldt.
Ik eet vrijwel altijd op dezelfde tijd en heb in mijn telefoon een alarm gezet. Neemt niet weg dat ik 'm nog wel eens vergeet maar niet meer zo vaak als daarvoor.
ik heb hem een maand neit ingenomen bij ons was ie maar uitverkocht elke keer als ik kwam dus jah niets aan te doen