Gastouder: wat regel je zelf?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door zwelgje2000, 26 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Hoi, hoi,

Mn meisje gaat naar de gastouder. Maar waar moet je nu allemaal zelf voor zorgen?
    Ik geef luiers,voeding (fruit,melk en groente) mee. Ook billendoekjes.
    Doen jullie dit ook, of wordt me hier een oor aan genaaid?
    Het is immers al duur zat...:)

Bedankt voor de reacties!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dit scheelt per gastouderburo. Meestal moet je zelf alles meenemen ja.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik hoef niets zelf mee te nemen, alleen extra kleertjes. luiers en voeding is inbegrepen. wij gaan 5,70 per uur betalen.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik weet niet wat je per uur moet betalen?
    Maar als je bijv 3 euro per uur betaalt aan de gastouder (en dan nog wat aan het gastouderbureau en dat wat kan bij sommige bureau`s nog flink oplopen) vind ik het wel normaal. Anders houdt de gastouder erg weinig over. Ander verhaal als gastouder bijvoorbeeld 5 euro krijgt (en het bureau dus 1,10 max vergoeding is nml 6,10 per uur).

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

wij betaalden 6,10 per uur en moesten alles meegeven aan voeding, drinken enzo.
    De rest kocht de gastouder allemaal; bedje, kinderstoel enz..

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij betalen 5 euro per uur aan het gastouderbureau. Verder moeten we voeding, billendoekjes en luiers zelf regelen. Gezien relatief lage prijs dat het gastouderbureau totaal vraagt vind ik dit heel redelijk.

7. Tink

Tink Niet meer actief

Gastouder heeft bedje, box, kinderstoel etc. (daar ga je ook vanuit volgens mij, dat een gastouder dit heeft?), zelf zorgen we voor luiers, billendoekjes en babyvoeding.
    Vind ik ook een heel redelijke regeling, je wilt toch graag dat je kind dat te eten/drinken krijgt dat je zelf ook geeft (ook ivm. allergieën en zo).

Inmiddels eet ze met de pot mee en dat betalen we gewoon aan de gastouder. Niet elk appeltje of banaantje natuurlijk, maar wel als ze een maaltijd mee eet.

8. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Het gastouderbureau zorgt er bij ons voor dat er genoeg bedjes en kinderstoelen zijn en een buggy of bolderkar. Volgens mij regelen ze ook de box. De gastouder zorgt voor eten en drinken als ze met de pot mee kunnen en/of willen eten. Zelf zorgen we voor luiers en luierdoekjes. Bij baby's moet je bij onze gastouder zelf voor de melk zorgen. Een aantal kinderen neemt zelf het eten mee, maar dat is niet per se nodig bij ons, want hij eet altijd thuis. Hij heeft wel eens meegegeten omdat hij zo verlekkerd zat te kijken, maar daar betalen we niet voor bij.

9. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    We betalen 6,- aan het buro. Hmmm...nog even navragen dus.
    Bedankt voor de reacties!

10. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik geef het meeste ook zelf mee, luiers, billendoekjes, eten, slabbetjes, spuugdoekjes. Alleen sinds hij brood eet krijgt hij dat wel gewoon van de gastouder, daar betaal ik ook niet voor omdat hij 3 keer in de week 1 sneetje brood eet, en ik zou een heel brood per keer kunnen kopen voor wat ik anders zou moeten betalen. Als hij wat ouder is en meer eet dan ga ik er wel voor betalen, maar luiers etc. blijf ik meegeven.

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik kan ervoor kiezen om dingen door de gastouder zelf te laten verzorgen, maar dan idd tegen een meerprijs.

ik geef eten, drinken en luiers zelf mee.
    billendoekjes hoefde niet want die koop mn gastouder zelf en dat geeft ze niet op aan het gastouderbureau (gob).
    er moest voor alyssa een kinderstoel komen en daar moet je dan eenmalig wel voor betalen (als borg zeg maar) en een campingbedje hebben we er zelf neergezet want daar moet je ook weer eenmalig voor betalen.

liefs doris

Deel Deze Pagina