Wat als je haren grijs worden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fantykoekie, 12 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Dan wordt ik grijs:D
    Ik ben bijna 46 en de eerste grijze plukken zijn er al. Ik ben blond van mijzelf en ik vind het nog niet heel erg opvallen. Maar al viel het wel meer op zou ik er ook geen moeite mee hebben.

Manolito vindt dit leuk.
  2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Ligt een beetje aan wat voor kleur grijs het is.
    Voor nu denk ik verfen. Maar ik heb gelukkig nog geen grijze haren gespot.

3. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Verven!

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb mn haar niet meee geverfd sinds mn puberteit, maar mocht ik grijs worden, dan zou ik het absoluut verven.
    Ik vind dat je er zoveel ouder uitziet, dat vind ik zonde.
    Ik ben 38, wat moeders van vriendinnen van dochter zijn tussen de 40 en 45 en 2 laten het grijs zitten, zien er uit als over de 50. Dat zou ik zelf heel zonde vinden.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ja hier ook. Ik ben al jaren zo grijs. Al denk ik er nu wel sterk over om alleen nog af en toe highligts te nemen, want elke 6 week verven ben ik echt heel erg zat van. Heb het nu al heel blond, eerst kon in na 3 week alweer heen.

6. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Ik ben zelf donker van haarkleur, ik ben van Aziatisch afkomst. Begin ook grijs te worden, vooral bij mijn slaap en haargrens. Paar jaar geleden trok ik ze er nog uit, daarna begonnen met zelf te verven. Maar vond de uitgroei er echt verschrikkelijk uit zien.
    Sinds 2 jaar ga ik om de 3/4 maanden naar de kapper om mijn grijze balayage bij te werken, heb nu dus een gray-look. Wat ontzettend fijn is als je uitgroei krijgt, want dan valt het niet op. Maar wel weer slecht voor je haar, want dat zwart/bruine gezonde warme haar moet steeds ontkleurd worden.

7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Verf mijn haar als sinds de middelbare school. Zo pas zag ik dat ik 2 stroken in mijn middenscheiding heb maar die zie je nauwelijks. En dan verf ik er gewoon weer overheen. Word het erger, laat ik het denk ik wel uitgroeien, vader en moeder zijn peper en zout grijs. Mijn opa was spierwit. Was zo mooi.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik werd op mijn dertigste al grijs en dat vond ik toch echt nog te jong. Ik ben het toen gaan verven (laten verven) in mijn eigen donkerblonde kleur. Dat doe ik nu nog steeds, elke 7 weken ongeveer. De uitgroei is langs mijn slapen nu al echt wit, bovenop is het een grauwgrijze kleur, de onderlagen zijn ook echt wit. Ik ben 43 en vind mezelf echt nog te jong voor zo'n haarkleur en bovendien maakt het me gelijk zo oud en grauw. Sommige vrouwen staat grijs haar wel, maar ik heb er niet echt de juiste huidskleur voor. Bovendien vind ik lang los grijs haar ook zo slordig en onverzorgd staan, dus dan zou ik het altijd vast moeten zetten, want kort en pittig wil ik ook al niet.

Dit voorjaar heb ik wat meer highlights laten zetten en met behulp van de zon ben ik inmiddels behoorlijk opgebleekt richting blond. Dan valt de uitgroei aan mijn slapen wat minder op, dus ik denk dat ik het voorlopig maar eens deze kleur ga houden, dus iets lichter dan mijn eigen kleur.

Wat je wel moet bedenken: als je het eenmaal gaat verven, kun je daar haast niet meer mee stoppen. Op school was een moeder die daarmee gestopt was, maar die heeft maandenlang echt voor paal gelopen, met zo'n rand in haar haar waarboven alles grijs was en daaronder alles blond. Ik denk dat ik het misschien ooit in 1x grijs ga laten verven en daarna laat uitgroeien en niks meer doe, want met zo'n uitgroeirand rondlopen ga ik echt niet doen. Maar voor ik het grijs laat verven, ben ik ook nog wel wat jaren verder

9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Sinds 1,5 jaar verf ik het elke 6 weken bij de kapper en dan laat ik er highlights en lowlights in zetten. Sinds mijn 21e wordt ik al grijs en ik ben nu 32 dat vind ik echt te jong. :oops:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Yellowstone

17 mei 2023
    89
    45
    18
    Maar hoezo vind je dat zonde?? Voor wie?

Ik bedoel…het leven of persoonlijkheid veranderd er niet door hoor.
    En dan lijk je misschien wel ouder… betekend niet dat als je het verft ineens vlotter word:roflmao::roflmao:
    Snap je m’n punt?

Zoe123 en Zxcvb vinden dit leuk.
  11. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik denk dat ik het dan laat verven, maar ligt er ook een beetje aan hoe oud dat ik dan ben.
    Ik ben nu 36 en heb tot nu toe nog geen grijze haren ontdekt.

12. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Geen idee eigenlijk! Hangt er ook vanaf hoe het staat misschien? Ik ben bijna 42 en heb denk ik drie grijze haren. Ik heb van mezelf geen egale kleur, maar juist verschillende tinten (middenbruin, lichtbruin, blond) dus ik denk dat het lang gaat duren voordat ik het zal verven omdat het ook niet zo op zal vallen en juist voor wat meer contrast zorgt…

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zeg ook niks over hun persoonlijkheid, maar ik vind het jammer dat ze er zeker 10 jaar ouder uit zien Voor wie?? Ja voor hen denk ik. Ik hoef er op mn 38e niet uit te zien als 28, maar ook niet als 48.

14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Maar zien ze er ook echt oud uit? Of associeer jij grijs met oud?
    Dat kan ook hè. Doordat veel vrouwen panisch worden als ze een grijze haar zien en hun haar dan (laten) verven zie je steeds minder vrouwen die wel grijs zijn. Die vallen dan misschien wat meer op en dat wordt dan misschien wel met oud geassocieerd, zonder dat ze er echt oud uitzien.

Maar ik ken deze vrouwen natuurlijk niet. Kan best dat jij gelijk hebt en ze er stukken ouder uitzien dan ze in werkelijkheid zijn.

Zoe123 en Saartje33 vinden dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Nee hoor, mijn moeder is bv helemaal grijs inmiddels maar ziet er helemaal niet ouder uit dan voor ze grijs was. Dus ik zie wel het verschil in mensen.
    Ik vind hen er echt stukken ouder uitzien.

Dubbelgeluk en Zxcvb vinden dit leuk.
  16. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Ik heb ergens een hele grijze pluk zitten maar door mijn blonde haar zie je dat niet. Als het echt erger wordt zou ik door blijven gaan met highlights maar dat iets vaker dan nu. Helemaal verven zou ik niet doen omdat je uitgroei dan zo opvalt.

17. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Ik ben 39 en word grijs. Ben gestopt met verven. Heb door de jaren heen alles gehad maar was het beu. Ik heb nu mijn eigen haarkleur ( donkerblond) met 1 x per 2,5 maand highlights en her en der grijze haren en ik voel er helemaal niks van :roflmao:… zal me echt een worst wezen wie zich eraan stoort of wie het me vind staan of niet. Ultieme gevoel van vrijheid. De highlights doe ik puur voor wat nuance en niet om m’n grijze haren te camoufleren.

Zoe123, Zxcvb, Achterkantvandemaan en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ken die vrouwen die Tuc bedoelt ook niet natuurlijk. Maar ik snap wel wat Tuc bedoelt. Zelf word ik ook al echt erg grijs. Als ik dat zo zou laten, zou ik een hele grauwe ongezonde uitstraling krijgen. Je hebt wel van die vrouwen, ook van mijn leeftijd, die grijs haar hebben of het expres zo verven en daar staat dat dan gewoon hip en vlot bij. Maar bij mijn huidskleur zou ik er heel oud, moe en grauw uitzien. Ik vond dat ook toen mijn moeder de strijd uiteindelijk opgaf. Inmiddels zijn we eraan gewend, en bovendien is ze sinds ze met pensioen is altijd heel bruin, vanwege alle vakanties, maar haar staat grijs haar normaal ook gewoon echt niet goed. Maar ja, als je 70 bent dan mag je er ook wel oud uit zien, haha.

Zxcvb en tuc vinden dit leuk.
  19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Vaak is het een kwestie van goede haarproducten kopen evt speciaal voor grijs haar en evt een ander model laten knippen. Ook qua kleur kleding zou je evt wat kunnen switchen omdat niet alles mooi meer staat. Maar dat had ik ook toen ik blond , bruin en rood was.
    Iedereen moet voor zich weten maar ik vind het een geschenk dat je ouder mag worden. Waar leg je op gegeven moment de grens met rimpels, wallen, hangtieten, zwaaiende kalkoen lellen onder je armen enz. Ieder moet uiteraard doen waar die zich fijn bij voelt maar ik besteed m’n tijd en centen liever in dingen die echt ter zake doen in het leven. Maar dit is natuurlijk voor iedereen anders

Zoe123, Zxcvb en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ben al heel grijs sinds ik 25 was. Dus verven! Nu elke 5 weken. Anders kan ik echt niet over straat. Ben nog geen 40 en anders helemaal grijs.

Deel Deze Pagina