Opleiding kraamverzorgende

Discussie in 'De lounge' gestart door Elsa86, 17 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Ik zit al heel lang niet meer op mijn plek als verzorgende IG, verschillende werkplekken gehad zoals verpleeghuis, verzorgingshuis en momenteel de Hospice. Maar het geeft mij geen voldoening meer.

Als ik dan kijk naar wat ik wil, dan blijf ik toch elke keer op de kraamzorg uitkomen. Mijn voorkeur gaat dan uit naar het partusteam. Maar mijn diploma kraamverzorgende is verlopen en dus zal ik de opleiding weer moeten volgen (6-8 maanden) en dan is op rooster werken niet mogelijk.

Onze op 1 na jongste wordt 4 september 4 en gaat dan ook naar school. Voor de jongste hebben wij een gastouder welke heel flexibel is. Alleen zij werkt niet op woensdag. Nu is mijn schoonmoeder om de andere woensdag vrij en ik weet zeker dat zij wel zou willen oppassen. Ik hoop dat mijn moeder (of misschien mijn schoonzusje, die op woensdag vrij is) de andere woensdag zou willen oppassen.

Voor de andere 4 moet ik dan wel weer BSO regelen (BSO waar ze op hebben gezeten was ook altijd behoorlijk flexibele, dus daar wil ik dan mee in gesprek gaan).

Zou het haalbaar zijn? Het is dus maar tijdelijk, want zodra ik geslaagd ben kan ik op rooster werken.
    Ik heb gesolliciteerd bij Naviva, kraamzus en de kraanvogel. Bij kraamzus krijg ik tzt een uitnodiging voor een informatie bijeenkomst voor de opleiding die start in december. Bij de kraanvogel willen ze me tzt weer benaderen voor februari en bij Naviva heb ik vandaag een gesprek.

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Misschien ben ik bevooroordeeld maar ik zeg doen! Wat is een half jaar op je hele werkende leven. Het is een prachtig vak. En als je dan op rooster kan werken dan is dat een prachtige kans. Het is wel een vak wat veel van je kan vragen, maar als je stevig in je schoenen staat zou dat geen probleem moeten zijn. Je hebt immers al ruime ervaring in de zorg. Ja het half jaar zal pittig zijn, maar je kunt echt wel afspraken maken met een werkgever :)
    Zorg voor een goed vangnet voor je kids, eten in de vriezer als je op wacht staat. En ach je eigen huishouden soms even niet al te goed naar kijken ;)

3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Het is een redelijk duidelijke ingeperkte tijdsduur en daarnaast klinkt het ook alsof de opvang rond moet komen. In dat geval zou ik het doen!
    Je droom najagen is altijd goed denk ik. Het klinkt ook zeker wel als haalbaar.

4. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Als je de kans heb zeker doen!

Ik droom er ook al een tijdje van om dit te gaan doen. Maar ik weet niet hoe ik het met de kids moet doen. Heb zelf helaas geen familie die op willen passen, en de kids veel naar bso/opvang ben ik zelf geen voorstander van. Dus ik wacht nog even tot de jongste op school zit.

5. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Vraag nu alvast of je (schoon) moeder en schoonzusje vast of zij dit willen. Het is tijdelijk dus kan mij zo voorstellen dat ze dit wel willen. Ik zou zeggen ga ervoor.

6. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik zeg ook doen, mits je de opvang zo goed als dichtgetimmerd hebt.
    Hoe was je gesprek vandaag?

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Het gesprek ging goed. Ze zou mij vrijdag terug bellen of ze me willen uitnodigen voor een sollicitatiegesprek (dit was een intake) en zo kon ik er zelf ook nog even over nadenken.

Maar ik werd gisteren al gebeld dat ze me willen uitnodigen voor een sollicitatiegesprek. Ik had alleen voor mezelf al besloten om het toch nog niet te doen. Ik ga er 5 euro per uur op achteruit en dat vind ik nog niet ergste, want geld is niet het belangrijkste. Maar we gaan ook weer 500 euro per maand aan de kinderopvang betalen (eigen bijdrage). Met het werk wat ik nu doe, hoeft alleen de jongste maar een paar keer naar de gastouder (ongeveer 24 uur per maand, 4 dagen van 6 uur, 2x per week om de andere week). Ik wil zeker ooit de kraamzorg weer in, maar dan moet de jongste ook naar school gaan en dan zijn de oudsten al zo oud dat ze wel even alleen thuis kunnen blijven. Dus nog even 4/5 jaar geduld hebben.

Deel Deze Pagina