Wat als je hond een kind bijt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juun012, 24 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hobbelpaardje

Hobbelpaardje Actief lid

23 aug 2014
    189
    139
    43
    NULL
    NULL
    Stap 1, zorg voor opvang ergens anders. Tijdelijk.
    Stap 2, ga naar de dierenarts en vraag om meer onderzoek, een tumor ergens kun je niet vanbuiten zien.
    Veel verhalen van honden die een medisch probleem bleken te hebben, tumor in het hoofd, in het lichaam etc.
    Is dat uitgesloten, gedragsdeskundige en/of herplaatsen.
    Feit dat je zegt dat de hond de dierenarts ook niet leuk vind is er ergens echt iets aan de hand.
    Dus voor nu, zoek ergens tijdelijk opvang. Bij familie of vrienden oid, en zoek dan verder.

Zusterke en merah vinden dit leuk.
  2. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Oej, en wat als het beestje pijn heeft of het getrek aan zijn oren gewoonweg zat is?
    De hond had makkelijk door kunnen bijten, heeft dit niet gedaan...

TS: sterkte met welke beslissing jullie ook maken. Zorg hoe dan ook voor veiligheid.

Meiske2015, Zusterke, merah en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    War voor soort hond is het? Is het een ras die bekend staat om bijv sneller gestresst te zijn, sneller iets medisch kan hebben ? Is het een hond met stamboom? (Dan kan je eventueel contact opnemen met de Fokker

4. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Een dier is geen speelgoedje he, zoals een trampoline!!

Je kan ook zonder broertje of zusje maar de meeste ouders hebben toch ook meer dan 1 kind?

Het is niet zomaar een beest he, het is als het goed is een gezinslid als je ervoor kiest!!!

Het is bewezen dat dieren goed zijn in de opvoeding van kinderen.
    https://www.famme.nl/opgroeien-met-huisdieren-belangrijk/

Madeliefke, Jairy0811, Lavita en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik reageer op de info die hier gegeven is. De hond beet toen het kindje langs liep, dus uit het niets. Want honden kunnen wel degelijk uit het niets bijten. Ik heb het zelf meerdere keren meegemaakt dat er zonder enige aanleiding 'aangevallen' werd. Er hoeft niet altijd iets aan vooraf gegaan zijn. Het zijn en blijven dieren met dierlijke instincten zonder menselijke logica. Wij mensen zijn degene die graag overal een reden achter zoeken terwijl die er lang niet altijd is.

pluk, skiwi, Zoe123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zeg niet dat een hond speelgoed is. Iemand beweert dat honden goed zijn voor de ontwikkeling van een kind als ik mijn mening geef over honden in de gastouderopvang. Kinderen zullen vast iets leren in de omgang met honden maar het is niet noodzakelijk om goed te kunnen ontwikkelen.
    En de risico's bekeken vind ik een hond in de gastouderopvang qua risico niet opwegen tegen de voordelen.

En nee en hond vind ik absoluut geen gezinslid zoals een broertje of zusje dat is. Een hond blijft een dier.

pluk, puzzelstukje, citroenrasp en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.220
    12.231
    113
    Ik heb ook moeite met dieren bij gastouders, tenzij ze buiten een ruimte hebben, zoals een konijnen/ geitenwei oid. Overigens ben ik opgegroeid met dieren en ben ik daar in een eigen gezin helemaal niet op tegen.

Ik zou vanwege je werk als gastouder een ander huis zoeken voor de hond. Als het alleen om je gezin zou gaan, zou ik verder onderzoek doen en de hond apart houden, maar ouders vertrouwen hun kinderen aan je toe, dan moet je ook de verantwoordelijkheid nemen, dit valt niet uit te leggen als het verkeerd gaat.

Happymam en Viviennee vinden dit leuk.
  8. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik zou persoonlijk ook nooit kiezen voor een gastouder met hond. Gek eigenlijk, we hebben zelf ook een hond, altijd gehad. En ik breng de kinderen wel naar een agrarische BSO met honden, kippen, geiten, ezels en veel meer.

Maar on topic, mijn eerste gedachte is ook t beestje heeft pijn. Zeker omdat zijn gedrag naar jullie ook is veranderd. Ik zou nog een bezoekje dierenarts doen en mocht daar niets uitkomen zou ik hem ook herplaatsen op een plek zonder kleine kids.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  9. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    #89 Nietverwacht, 25 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2019
    Ik was 36 weken zwanger van de oudste toen ons hondje vanuit het niets ineens kinderen ging bijten, Ze beet ook wel echt door....

De volgende dag is ze ingeslapen. (wel had ze al een mooie leeftijd. 12. Dus misschien dat er iets in haar koppie gaande was, ook even erbij vermelden dat haar gedrag ook wel heel erg wat veranderd die laatste weken. )

10. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

@Juun012 ben je er al uit wat je gaat doen?

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hahahah de hond. Staat er idd erg dom

12. Neilia

Neilia Niet meer actief

Lastige situatie ts.
    Ik zou proberen je hond tijdelijk onder te brengen bij familie en een honden
    gedragstherapeut mee laten kijken.

Onze hond heeft de kinderen allebei een keer gebeten.. zachtjes gelukkig.
    Ik praat niks goed maar de hond lag te slapen en schrok van iets wat de kinderen bij hem deden (aaien, onverwachts aanraken)
    Ik heb ze nu geleerd dat als ze hem willen aanraken op wat voor manier dan ook dat ze moeten zorgen dat ie ze eerst heeft aangekeken en dus gezien heeft.
    Als die slaapt laten ze hem met rust.
    Hij heeft nooit meer gebeten.
    De afspraak is wel dat als die ooit nog eens bijt we een ander huis voor hem gaan zoeken.

13. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

?
    Bedoel je topic naam vind ik erg duidelijk hoor.

14. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik heb dit ook gehad met onze hond en dochter. Greep vanuit het niets, en dit was al vaker gebeurd bij ons. Hij is er bij ons niet meer ingekomen. Eerst ben ik er mee naar de dierenarts gegaan, deze gaf aan dat het een zeer dominante hond betrof. Ik heb hem dezelfde dag nog naar een adres gebracht van waaruit ze honden herplaatsen. Dit was ontzettend moeilijk, ik heb er heel veel verdriet van gehad. Maar ik wil mijn kind wel een veilig thuis bieden. Gelukkig is dat bij de hond ook gelukt, hij heeft een goede nieuwe plek gekregen

puzzelstukje vindt dit leuk.
  15. Evanesco

Nee dat bedoeld ze niet. Lees haar vorige bericht maar even terug.

16. Evanesco

Wat luguber dat een kind dat kan doen :confused:

17. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dat is een broodje aap verhaal!

Er een hond kan wel degelijk bijten om niets... in ieder geval niets wat een kind heeft gedaan.

Rangorde problemen, stress, niet lekker in dr vel enz enz.

En dat is heeft echt niet altijd net de opvoeding van de hond of kind te maken!
    Ik kan met de hand op mijn hart zeggen dat ik mijn honden kan opvoeden, echt opvoeden!

6 jaar geleden heb ik mijn rottweiler herplaatst, hij vormde een dreiging voor mijn dochtertje, ik steek mijn handen ervoor in het vuur dat mijn dochtertje nooit iets bij de hond heeft gedaan, de hond droeg mijn dochter op handen het eerste jaar!
    Maar door een voorval in zijn verleden had hij een rangorde probleem die zich pas uite nadat mijn dochter een jaar oud was!

En dat probleem heeft hij nooit naar volwassenen gehad of stabiele honden maar wel naar zwakkere honden en uiteindelijk dus ook kinderen!

Het is heel kortzichtig in te zeggen een spuitje geven maar ik vind het nog veel kortzichtiger om te zeggen dat een hond alleen bijt als een kind iets gedaan heeft!

@ts probeer je hond ergens anders onder te brengen, en zoek een mooi nieuw adresje, dat laatste zal moeilijk worden maar dan ben je verplicht naar je hond toe! Ik heb er 11 maanden over gedaan om het perfecte huisje te vinden! Maar het is mij gelukt! Sterkte en succes!!

Oceanna, Juul75, pluk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik weet niet hoe je woont en hoe haalbaar het is om de hond weg te houden bij de kinderen, maar nog wel even bij jullie te houden, terwijl je werkt met de dierenarts en een gedragsdeskundige. Mocht dit haalbaar zijn en je de hond bijvoorbeeld half in de tuin, half in andere kamers kan laten (en dus niet bij de kinderen), dan zou ik dat doen. Het weer wordt weer beter, dus als je een redelijke tuin hebt, kun je ook proberen hier een prettig plekje voor hem te creeren, zodat hij overdag in (een gedeelte van) de tuin kan bij goed weer.

Er moet toch een reden zijn dat hij ineens gaat bijten en na zoveel jaar ben je het wel aan hem verplicht om op z'n minst je best te doen om zoveel mogelijk uit te zoeken met behulp van experts. Ik ben geen hondengedragsexpert, maar zou het niet zo kunnen zijn dat hij het gedrag van je dochter zo zat is dat hij naar kinderen toe aggressiever is geworden? Misschien is dit ook weer af te leren? We zien dat ook met een van onze katten. Mn oudste dochter is super lief en rustig, maar lijkt als twee druppels water op de jongste, die wild en onbezonnen is en wanneer de jongste te wild is geweest met een kat dan doet de kat soms ook tijdelijk minder vriendelijk naar de oudste.

sterkte!

19. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Een hond die bijt terwijl hij normaal de vriendelijke hond is vreemd.

Maar het belangrijkste is wat voor hond is het? Ik lees hier dingen dat een hond in moet slapen na het bijten maar als dierenvriend kan ik daar niet mee leven sorry.

Zelf ben ik echt nooit bang voor een hond alleen moet je wel opletten.

Bijten uit het niks klopt niet, is hij medisch 100% gezond kan je dat uitsluiten. Wat bijvoorbeeld kan is dat hij met 2 kids en met je oppas kids zijn slaapje mist, mijn katten lossen dat op om op bed te gaan slapen, maar kan je hond niet weg moet hij wakker en alert blijven. Zorg dat hij ergens zonder herrie lekker kan gaan slapen.

Ook bij honden is het voorjaar het moment dat ze een vorm van krolsheid weet niet hoe dat bij een hond heet tonen. Is jouw hond niet dominant en word hij buiten overlopen door dominante andere honden kan hij zich daardoor ook minder voelen, is hij zijn rang door de kids wat kwijt geraakt, kan hij zich negatief afreageren. Heb er mee bij betrekken kan helpen.

Maar je dochter de niet goed met hem omgaat daar moet je echt iets aan doen, ze moet leren dat een hond gevoel heeft. 1 van mijn katten laat zich door iedereen aaien, en al hangen kinderen aan zijn staart hij zou nooit wat doen, maar ik corrigeer de kinderen wel, respect moeten ze ook voor dieren hebben. Ja ik hem wel eens een boze moeder getroffen die het niet eens was met mijn reactie en de kat een schop wilde geven. Dan maak je een foutje, mijn zoontje staat wel boven de katten maar de kat word verdedigd door mij.

Geef hond en kids weer even de tijd om de relatie met elkaar goed te maken en het gaat huis wel weer goed met ze.
    En voor je hond, flink verwennen daar word hij / zij weer blij van.

Succes

20. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Apart he dat mensen blijven beweren dat honden niet bijten uit het niks. Ik heb het toch echt zelf gezien bij onze hond. Op dat moment was er echt niets dat een aanleiding kon geven tot bijten. Onze dochter keek niet eens naar hem om. Waarom zoiets altijd maar bij het kind leggen?

anica, SAARC en puzzelstukje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina