wat als je iets vermoed maar het niet durf uitte spreken

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zou nix zeggen strax is er nix mis met het kindje. Komt misschien niet meer goed met je vriendschap.

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

als je verder leest.leest je dat ze er inmiddels zelf achter zijn gekomen;) en nog wat meer

3. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Waarom zou jij degene moeten zijn die het bij het kraambezoek had moeten zien? Omdat je 2 kindjes met down kent? Dat maakt je nog geen arts he.
    En wat andere zeggen. Ze zal nog wel bijdraaien. Het nieuwe is denk ik gewoon heel hard aangekomen en moet even spuien.

Wat ik trouwens niet zo snap... Waarom vind iedereen het een belediging als een kindje verdenkt wordt van down? Het zijn gewoon gezichtskenmerken. Vind hier echt niks beledigends aan.

4. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ben het met suzie eens , jij bent geen arts !
    wat je ook gedaan hebt/had je had het nooit goed kunnen doen toch ? !
    laat het gewoon even zo , of als je het kan neem contact op maar denk idd dat ze gewoon boos zijn op alles en iedereen en niet alleen op jou !

wel heel erg zielig voor deze mensen !

5. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    zou het proberen om uit te leggen dat je bezorgt bent dat je neefje misschien down heeft . meestal zie je het wel na de eerste maanden , soms in het begin nog niet maar toch na een paar maanden ga je het aan het gezichtje en ogen zien. je kan ook gewoon alles afwachten ze merken het anders echt wel met controles van de baby

hoop dat je er uit kan komen of als het zo mag zijn dat de ouders het snel krijgen te horen.

6. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

aaa lees nu de rest.

waarschijnlijk is ze gewoon erg verdrietig en uit dit op zo'n manier ,laat ze lekker bekoelen en over hun eerste schok en verdriet komen.

gelukkig zijn kindjes met down net zo lief en schattig als gewone kindjes.

xx

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik denk dat ze het gewoon even helemaal gehad heeft. Jou valt niets te verwijten, bovendien verandert het niets aan de situatie, het kind heeft down, dat is waarschijnlijk als een klap voor hun aangekomen en dat reageren ze nu af, helaas op jou.
    Waarschijnlijk komt ze over een tijdje wel tot het inzicht dat jij er met de beste bedoelingen juist niet over begonnen bent, maar moet ze het eerst laten bezinken.

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hoezo weet ze dan dat jij vermoedens had? Heb je dat uitgesproken naar haar toen ze vertelde dat haar kindje down heeft? Dan kan ik me haar reactie wel voorstellen. Maar dan als eerste reactie: 'had dat dan gezegd!'.. Ze denkt er nu verder niet over na, ze zit volop emoties. Dus reageert niet zoals ze normaal zou doen.

9. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik zou er niks over zeggen. Ik denk dat het alleen maar weerstand oproept als jij er nu iets over zou zeggen. Je weet het niet zeker, dus het blijven vermoedens. Als het zo is dan komen ze er toch wel achter en dan is het vroeg genoeg.

Oh, lees nu pas de rest. Ik denk dat je het in zo'n situatie eigenlijk nooit goed kan doen. Heel akelig dat het kindje daadwerkelijk down blijkt te hebben.

10. MamaSaaf

MamaSaaf Actief lid

19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
  11. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    he meid vervelend dat ze het op jou af reageert, waarschijnlijk komen al haar emoties er gewoon uit en vertrouwd ze jou genoeg om er even 'flink op los te gaan'. waarschijnlijk juist omdat ze weet dat jij al ervaring hebt met down syndroom kindjes in je naaste omgeving. laat haar maar lekker even boos zijn, ze draait heus wel bij en zal uiteindelijk ook wel sorry zeggen als jullie een sterke band hebben.
    in zulke situaties waar je met schokkend nieuws te maken krijgt word er altijd gezocht naar iemand of iets om op af te reageren.
    achteraf komen ze er vaak pas achter dat ze onredelijk waren maar op zo'n moment is je hele leven zo op zn kop gezet...
    ik hoop voor jullie allemaal dat het even moet bekoelen en straks weer veel beter zal gaan!!!

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

dan hebben ze geen kennissen meer.

13. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ff off topic
    hahaha wat ben jij bij de hand zeg ( kan dat wel waarderen )
    ennuh leuk onderschrift hahaha

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat weet ze niet! zij vind gewoon dat ik het had moeten zien omdat ik het van heel dichtbij heb mee gemaakt nog niet zo heel lang terug

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik kan er dan ook wel weer om lachen ;)

16. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Op verzoek gesloten

Deel Deze Pagina