Vriendin die zeurt!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik moet even m'n frustraties kwijt betreft m'n beste vriendin.
    3 weken geleden is ze onderuit gegaan en had een lichte hersenschuddig, ze heeft anderhalfweek plat gelegen en nu is ze anderhalf week 3 uur per dag aan het werk.
    Natuurlijk ontzettend sneu dat ze gevallen is, en geloof ook best dat ze er last van heeft.
    Maar damn wat blijft ze erover doorzeuren!

Ik heb ook al tegen haar gezegd, dat ze zo nooit beter word als ze alleen maar negatief blijft. Dan blijf ze zich ook steeds ellendig voelen.
    Het gaat altijd zo als er iets gebeurd bij haar dan is het net alsof dit het einde van haar leven is en ze bij wijze van half dood ligt te gaan.

Ik vind het gewoon niet leuk om met haar te bellen oid omdat ze nu alleen maar aan het zeuren is.
    We zijn beide nu aan het werk dus stuurde haar een mail, en krijg echt alleen een negatief verhaal terug.

Ik merk dat dit gewoon invloed heeft op mijn humeur.

Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?
    Afstand houden? Aangezien ik ook al heb aangegeven hoe ik erover denk.

2. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Even afstand houden. Misschien tussendoor een kaartje sturen dat je aan dr denkt?
    Over een week of wat het kontakt weer aanhalen. Als ze er naar vraagt gewoon eerlijk uitleggen dat je even ruimte nodig had. Een vriendin zal dat kunnen begrijpen.

3. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    het eerste wat in me opkomt is, je bent dus een vriendin voor alleen de goede tijden?..hoelang ken je haar al. je weet inmiddels toch wel hoe haar karakter is. als ze zich klote voelt mag ze niet te lang doorzeuren. van een hersenschudding kun je heel lang vreselijke hoofdpijn overhouden met een beetje pech jarenlang.als ze altijd al wat negatief ingesteld is moet dat voor jou toch niks nieuws zijn. misschien moet je inderdaad dan maar een paar weken afstand nemen. tot ze weer wat beter in haar vel zit. of je vriendin je dat in dank af zal nemen dat denk ik niet, maar goed, ze kan op dit moment niet vrolijk zijn en jij wilt dat niet.

4. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik zou eigenlijk gewoon heel rechtuit zeggen dat ze niet zo moet zeiken en zich niet zo aan moet stellen dat het n lichte hersenschudding is en geen hersentumor ter grootte van n tennisbal ;) weet ze meteen hoe jij erover denkt!

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nee ben absoluut niet alleen een vriendin in goede tijden zeker niet.
    Als je ook goed leest, ik begrijp dat ze er last van heeft daar niet van.
    Maar ze blijft er naar mijn idee te veel in hangen. En dat is gewoon niet goed en werkt totaal niet mee in het genezings proces. Ik heb dit ook eerlijk gezegd, we kennen elkaar al lang genoeg en kunnen hier ook eerlijk in zijn.

Het is gewoon op een gegeven moment vervelend als je zelf heel vrolijk bent en even haar belt hoe het gaat, het alleen maar ontzettend negatief is. Ik stel van alles voor om te helpen maar nee niks is goed.
    Ik wil haar gerust steunen, maar het moet niet zo zijn dat ik me helemaal down ga voelen na een gesprek met haar.

Dit zit gewoon ook in haar karakter dat ze zo is,je moet eens meemaken hoe ze is als ze ongesteld is hahaha!

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    whahaha nou zo rechtuit ben ik ook weer niet.

7. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

bah ik zou daar ook echt niet tegenkunnen dat negatieve geklaag de hele dag hahahaha je moet haar eens meenemen naar een afdeling in het ziekenhuis waar echt zieke mensen liggen dan is ze zo genezen van die aanstelleritus!

8. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    k heb ook zo'n vriendin. Ze heeft 2 jaar terug een kop-staart botsing gehad, heel vervelend allemaal. Ze heeft daardoor last van haar nek overgehouden. Heel vervelend dus, maar als ik haar sprak, ging het alleen maar daar over. Alleen maar klagen, andere onderwerpen hadden onze gesprekken niet. Ik snap best dat als je ergens last van hebt, dat je het daar over wil hebben, en eventueel een medelijden wilt. Maar dat moet natuurlijk niet betekenen dat de rest allemaal niet meer bestaat.
    Ik heb inderdaad een tijdje even niks meer van me laten horen, en daarna ging het eigenlijk wel beter.

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    zo'n vriendin ook gehad, maar dat was ALTIJD zo... was dus echt nooit iets goed.... ik heb het laten verwateren, bewust omdat er gewoon noooit naar mij gevraagd werd en naar mijn leven, en als ik dan iets leuks over mijn leven vertelde dan werd ze kwaad omdat ik er bij haar inwreef dat zij dit niet had....??? snappie!! we zien elkaar nu nog sporadisch bij feestjes van wederzijdse vrienden en zijn beleefd, maar ze heeft sinds ik zwanger ben nog geen één keer wat van haar laten horen of ergens naar gevraagd... beetje jammer!

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zou dan gewoon rechtuit zeggen dat ze wat overdrijft. een beetje vriendschap moet dat kunnen verdragen. soms helpt dat eht beste om weer met beide benen op de grond terrecht te komen.

11. namya

namya Niet meer actief

nou ik zou daar ook schijtziek van worden, mensen die maar blijven steken in hun negativiteit en zelfmedelijden BAH!!

kan daar zelfs wel kwaad om worden ook, kappen met dat gezanik en gaan met die banaan

ik heb in mijn familiekring ook iemand zitten die maar denkt dat het leven ophoudt bij elke dip

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    hahaha ja zou ik eigenlijk eens moeten doen.
    Gelukkig weet ik wel hoe ze is dus kan wel wat hebben, vaak gaat het de ene oor in en de ander uit en laat ik haar d'r beklag doen.

Maar het is nu echt werkelijk elke keer als ik bel.
    Ik had 2,5 week terug relatie problemen en op dat moment haar ook nodig...ze heeft er gewoon niet naar gevraagd! Misschien dat ik daar onbewust wel boos om ben en het me daarom irriteerd.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @Yinthe: dat heeft ze vaak ook wel nodig hoor een schop onder haar kont.. dan zegt ze ook bedankt nu zie ik het allemaal even anders!

Verder is het trouwens een super lieve vriendin! Meine shöne gebäck :D.

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    nou zie je wel. gewoon ff flink door mekaar schudden die hap straks na het werk. het is prachtig weer, dus ze moet maar weer eens met de neus de goede kant op gezet worden... succes!

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

niet te hard natuurlijk ander word het een zware hersenschudding ;)

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    whahaha en dan zijn we nog verder van huis:D

17. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ik zou gewoon op zo'n negatieve mail positief reageren en met wat eerlijkheid erin. Zo van: Joh wat rot voor je allemaal.Maar meid, tis niet het einde van de wereld! Wees positief!

Dan ben je niet gemeen ofzo, maar wel eerlijk. Ik denk niet dat je meteen bot moet gaan doen of zonder uitleg ineens niks van je laten horen. Sommige mensen hebben gewoon niet door dat ze zicht zo gedragen. Dan moet je ze er gewoon op wijzen.

18. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Een dikke figuurlijke trap onder de kont geven ;) maar dat doe je al geloof ik.

Bij mij helpt dat vaak als ik zelfmedelijden heb. Als andere mensen een aai over je bol geven voel je je nog zieliger, want dan wordt het bevestigd dat je idd zielig bent.

Stuur haar anders maar het youtube filmpje van Guus Meeuwis door: op straat. Dit helpt haar misschien ook om even weer met beide benen op de grond te komen.

19. Writer

Writer Niet meer actief

ik vind het wel moelijk hoor
    ik zit zelf even niet lekker in mij vel , vriendinnen weten ervan , ,maar ik wil niet over klagen ,zeurend overkomen ,dat is echt laatste wat ik wil , dus wat doe ik geen contact opnemen met mij lieve dinnetje , ik weet al heel goed dat ze er voor me zijn en alles aan doen om beter te voelen ,maar ik vind het ook erg voor hun , zo'n zeurende vriendin , die al tijdtje niet lekker in vel zit , dus ik hou bewust afstand en dat ,snappen ze niet zo goed , vinden ze niet leuk:) , dus erg dubbel in ene kant weet ik dat ze voor me zijn ,in andere kant wil ik geen zeurende vriendin zijn , het is ook nooit goed;)

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja moeilijk is het he, om die balans te vinden... Want anderzijds is er over praten óók erg belangrijk vaak. Maarja, dáár moet je dus weer mee uitkijken dat je het niet té veel doet en verzand in 'zeuren' .
    Ik denk zelf dat in situaties als van ts, je misschien kan mailen en haar herinneren aan leuke dingen die nog gaan komen.
    Het idee van 'het kan altijd erger' , werkt ook niet altijd denk ik en vind ik wat een dooddoener, want dan is iemands probleem nooit groot genoeg om er over te praten zeg maar... Maar misschien dat het bij sommigen natuurlijk wél even helpt, die confrontatie op die manier.

Deel Deze Pagina