Bij de eerste zwangerschap hadden we het bed netjes op klossen, maar door mijn bekkenklachten kwam ik met geen mogelijkheid meer het bed af als ik 's nachts moest plassen. Dus na 2 dagen weer eronder uit gehaald. De kraamhulp heeft er niet moeilijk over gedaan. Bij de tweede zwangerschap zelfs niet meer geprobeerd op klossen te zetten en ook hier geen opmerking van gehoord van de kraamhulp.
Hier heb ik dat de 2e en 3e keer ook niet gedaan. Na de keizersnede kon ik er echt niet meer inkomen. Hier zelf aangegeven bij de kraamzorg en aangegeven dat mijn man er een extra matras op kon leggen voor de controles en dat hij het bed zou verschonen. Dit vonden ze echter niet nodig, hier was het dus geen probleem.
Mijn kraamhulp was juist heel blij dat we met niks opgehoogd hadden. Het was maar een klein vrouwtje. Ons bed is trouwens al redelijk hoog. Bij extra ophogen had ik er nooit meer in kunnen komen. We hadden wel een extra matras om bovenop het bed te leggen. (Van het logeerbed)
Hier stond hij 1 nachtje op klossen, toen zei de kraamhulp dat ze er onder uit mochten want zij was toch klein en ik moest telkens onhandig in bed klauteren.
Ik heb beide keren het bed niet op klossen gehad. Maar had een bed beneden staan. Bij de oudste heb ik daar veel gebruik van gemaakt, bij de jongste was het bed halverwege de kraamweek al weer weg.
Bij de oudste hadden we een logeerbed in de babykamer staan, die hebben we op klossen gezet. Ik moest toch al in het ZH gaan bevallen. Bij de tweede ben ik in Duitsland bevallen, en hier is het zo dat je de eerste 4-5 dagen sowieso in het ZH doorbrengt... dus thuis ook geen klossen meer onder het bed
Ik zet mijn bed ook niet op klossen. Mijn bed is 65 cm hoog. Tijdens de telefonische intake vertelde het kraamBuro dat de kraamhulp dan mag weigeren het bed te verschonen en mij te controleren. Het bed verschonen is geen drama dat kan mijn man ook doen en de controles doen we dan wel op he't bed van mijn zoontje dat bed is 90 cm hoog.
Hier beide keren bed niet op klossen. Was zelf altijd al beneden als de kraamverzorgster kwam. Beide keren werd er niet moeilijk gedaan. Bed werd opgemaakt. Ml verschoonde hem. Controles werd op de bank gedaan.
Hier ook niet. Ben zelf klein en vind t zelf niks een hoger bed. Kraam hulp doet niet moeilijk ze zei ik Let gewoon op m'n houding ze kan op haar knieën of stoel naast m'n bed controlles doen. Maar ja iedere is anders
Dank voor jullie reactie! Ik heb de organisatie gemaild hierover. Kreeg een vrij relaxed mailtje terug, het lijkt dus geen probleem. Idd alleen dat de kraamverzorgster bepaalde taken mag weigeren. Bed verschonen wil m'n man ook wel doen en controles komt vast wel goed. Kan ze ook bij mij op bed komen zitten oid.
Hoer beide keren bed niet omhoog gedaan. Wil ook eigenlijk niet echt goed vanwege ren boxspring. Bed is al vrij hoog. Gelukkig werd er nooit moeilijk over gedaan. Bij controle van de baarmoeder kwam ze toch op bed zitten. Dan maakt de hoogte van het bed niet veel uit lijkt me. Verschonen werd ook gewoon gedaan. Bed is 67 cm geloof ik. Als een kraamverzorgster bij mij daar ook moeilijk over doet, dan mag ze van mij ook weer gaan hoor. Bevalling is verplicht in het ziekenhuis, dus dat speelt ook een beetje mee. Geen gedoe met hechtingen gehad, dus dat hoefde ook niet gecontroleerd.
Ik had twee kraamverzogsters. 1 was stagiaere en 1 gewoon werkzaam maar het bed was voor de stagiare net goed zij deed ook verder alles. Maar de gene die werkzaam was zelf bij het bedrijf gaf aan als zij alles moest doen, moest het bed om hoog was voor haar te laag.
Wij hebben ook een bed dat net niet hoog genoeg is. En de kraamzorg had (bij de oudste) maar één maat klossen. Ik geloof dat ons bed bijna 80 cm was. En we hadden eenheid kleine kraamverzorgster. Dus: of ons bed niet wat omlaag kon, haha. Toen ik beviel van de jongste hadden ze wel klossen in verschillende hoogtes, dus toen zaten we maar 5 cm boven de minimumhoogte. Dat vond de kraamverzorgster (weer dezelfde) prima te doen. Maar goed: je bed wordt dan dus niet verschoond. En verder maakt het niet zo veel uit. Nu was ik erg blij met de kraamverzorgster die elke dag het bed verschoonde. Ik zweette me echt helemaal leeg na de bevalling. Ik kon elke nacht drie keer droge kleren aan en sliep zoveel mogelijk tussen badlakens. Dus dan is een schoon bedje echt wel fijn! Dat had mijn man echt niet dagelijks gedaan.
Het bed is net naar beneden (kraamdag 3). Als ze het bed niet wil verschonen doe ik t zelf. Vind ik beter dan de kans dat onze dreumes van een hoog bed valt. Als ze controles doet gaat ze gewoon zitten.
Ons bed kan niet op klossen, hebben een boxspring met hoofdbord waar het bed aan vast zit, zouden we het hele bed uit elkaar moeten slopen. Uiteindelijk ben ik in het ZH bevallen. Controles en bed verschonen deed de kraamverzorgster gewoon op ons bed. Geen gezeur over gehad.
Bij de eerste hadden we een boxspring, kon slecht op klossen en zou dan ook te hoog zijn. Ik wilde graag thuis bevallen dus heb toen een extra matras op mijn kant gelegd. Man en ik lagen dus heel gezellig op een ongelijke hoogte. Kraamzorg verschoonde ook man zijn kant, maar ik had hechtingen dus voor controles wel heel fijn dat mijn kant omhoog was. Hebben we de laatste dag dat ze er nog weg weer omlaag gedaan, dus matras weer weg, daar heeft ze toen mee geholpen nog en daarna voor laatste keer nog bed opgemaakt. Dus extra matras is misschien ook nog een optie? Ik had wel een plank ertussen, anders zakt het matras teveel in.
5 jaar geleden hadden we het ook niet op klossen gezet kan niet bij ons bed. Nu dus ook niet. Mijn keizersnedewond werd op de bank nagekeken. Als ze niet willen controleren dan niet...bed vetschonen hoeft niet doet mijn man.
mijn kraamzorg was heel makkelijk, ik heb een keizersnee gehad en mijn bed was door de klossen heel hoog geworden een hele klim om er in te komen. het deed me zo een pijn om er in te komen en als ik er dan net inlag met rusttijd begon dochter lief of ik moest in eens naar de wc dat ik het rusten maar weer opgaf kon het niet opbrengen om weer in het bed te klimmen. toen ik mijn moeder vroeg om een opstap je te gaan halen zij de kraamzorg doe dat bed omlaag de wond bekijken kan ik ook zonder klossen. ze verschoonde mijn bed niet want mijn moeder was bij mij en mijn huisje is niet zo groot, (ze wilde het wel doen hoor) de kraamverzorgde kwam ook maar 2 uurtjes. dat vond ik lang genoeg. (ik ben alleenstaand van daar dat mijn moeder de kraam weken er was)