Wat als je kind het allemaal niet meer trekt?

Discussie in 'Corona forum' gestart door pluk, 14 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    426
    206
    43
    Vrouw
    Ik ben ook niet in isolatie gegaan. We zijn met z’n allen beneden, maar wel op afstand voor nu. Ik ben zo ziek dat ik dit niemand aan wil doen. En mijn man heeft tot nu toe geen klachten. We zien wel waar het schip strand. Ze heeft me vanavond een boekje voorgelezen :). Heb de helft van het verhaal niet meegekregen, maar het klonk goed.
     
    MariekeRox vindt dit leuk.
  2. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Oh, dan heb ik het niet goed begrepen, sorry ;)
    Ben je er erg ziek van?
     
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.851
    113
    Vrouw
    FB_IMG_1610560330928.jpg

    Deze kwam ik tegen op facebook. Als een schema jullie helpt of houvast geeft, prima. Maar het schoolwerk is niet heilig. Bouw rust in indien nodig. Laat het gaan als het even niet gaat.

    Dikke knuffels. Houd moed. Je bent niet alleen.
     
    Vitamientjuh, SAARC, zonnetje2015 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Wat super rot voor hem!

    Zou je niet met de juf mogen overleggen dat hij ipv de maandag of dinsdag de vrijdag naar school mag? Dan zit het misschien iets meer verdeeld ipv 4 dagen achter elkaar thuis? This maar een idee hoor :)
     
  5. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Wij hebben aan de bel getrokken. Hij (8) en wij trokken het niet meer, hij word boos als hij iets niet snapt en gaat dan door het lint schelden en gooien met dingen.
    Vanmorgen is hij voor het eerst naar school gegaan, hij wilde niet naar school, was boos en huilde ook toen ik hem naar de klas bracht.
    Toen hij opgehaald werd kwam hij lachend naar buiten! Hij vertelde dat hij nu 3 morgens naar school mag en dat vind hij fijn.
    Ik hoop dat het vanaf nu beter gaat.
    O ja en wij hebben een dagschema dat vind hij ook fijn. Niet de hele ochtend schoolwerk, maar van 9-10 en 10:45-12 en 13:00-14:30 maar goed dat is de basisschool, ik denk dat het voortgezet meer werk heeft.
     
    Vitamientjuh, bosi333, Averlhach en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    @tuc Hoe is het nu met jou en je zoontje?
     
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ik hoop voor je dat dit een regeling is die gaat werken. En anders moet je gewoon gelijk weer aan de bel gaan hangen voor een aanvullende oplossing.
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Speciaal onderwijs mag op 18 januari weer open voor schoolonderwijs.
    Ik zou eens vragen hoe ze dat gaan doen op de school van je zoon.

    Mijn zoon (16 met adhd en pddnos) zit op het vso (examenjaar) en hij mag vanaf maandag weer elke dag naar school toe (net als de rest vd school).
    Maar mijn vriendin heeft een zoontje op sbo en die geven aan dat hun school nog dicht blijft, ondanks dat het wel open mag.

    Ik zou dus even school hierover bellen.

    Verder veel sterkte met de situatie. Ik weet helaas hoe je jezelf kan voelen op dit moment.
     
  9. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    426
    206
    43
    Vrouw
    Ja, heb het goed te pakken :cry:. De eerste dagen extreme pijn in mijn lijf. Dat lijkt nu iets minder te worden. Helaas worden de keelpijn en oorpijn wel steeds erger. Ben gelukkig (nog) niet erg benauwd.

    De juf gaat nu samen met mijn dochter een op een online huiswerk maken in de middag. Hebben we begin vd week geprobeerd en daar kikkert ze wel van op.
     
  10. Biebsje

    Biebsje Actief lid

    27 aug 2015
    252
    86
    28
    Dat zou fijn zijn!!
     
  11. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Oh, dat klinkt wel heftig ja. Hopelijk knap je gauw wat op!

    Fijn dat de juf dat wil doen :thumup:
     
  12. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Tja wat te doen, geen idee net als @tuc ben ik onderhand wanhopig. Het kind had het de eerste ronde lockdown zwaar en trekt het nu amper nog. Naar school gaan is hier geen optie want dan wordt hij in een leeg lokaal neergezet om vervolgens via zijn lap top dezelfde lessen te volgen. Dat wil hij niet, dan maar liever thuis. Wat hier absoluut helpt: laten afspreken met vrienden, echt zoveel mogelijk. Nu is hij nog geen 13 jaar maar al zou hij ouder zijn dan had ik absoluut schijt aan leeftijdgrens. In zijn vriendengroep zitten dan ook een paar 13 jarigen.
     
    tuc vindt dit leuk.
  13. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.873
    13.041
    113
    Vrouw
    Waarom wordt je zoon in een leeg klaslokaal neergezet? Dat is juist absoluut niet de bedoeling en zeker niet met kwetsbare kinderen!
    Misschien even contact met school opnemen? En anders met de schoolarts, dan kan er vaak opeens wel van alles geregeld worden. :|
     
    tuc vindt dit leuk.
  14. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Omdat het een middelbare school is en alles zoveel mogelijk wordt verspreid. De docenten werken ook vanuit thuis. Dus ze kunnen hem wel ergens neerzetten maar lessen worden toch digitaal gegeven. Ik moet wel zeggen dat hij gisteren gebeld was via teams hoe het ging en dat hij ook zoveel mogelijk contact probeert te houden met zijn klasgenoten. En dat doet hem echt goed! Voorheen mocht hij ook onbeperkt naar de noodopvang bij de bso maar dat kan nu ook niet meer. Ik heb nog gesprekken bij de jgz in februari staan.
     
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Niet echt goed. De uren op de noodopvang scheelt iets. Hij is wel blij daar. Maar verder is het zo moeilijk voor hem. Alle normale dingen en veiligheid valt weg. Woensdag is hij jarig dus daar proberen we een feestje van te maken.
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Wat verdrietig.
    Maar idd, in een leeg lokaal neerzetten is zeker niet de bedoeling.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  17. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Sterkte met alles! Hopelijk krijgt hij toch een leuke en ontspannende verjaardag.
     
    tuc vindt dit leuk.
  18. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    #38 Emilie69, 15 jan 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2021
    Nog ideetjes nodig? https://www.kidsproof.nl/utrecht/blog/30x-kinderverjaardag-tijdens-corona
    Wij hebben ook heel veel mensen van buiten ons gezin proberen betrekken, dat maakte het gemis aan vrienden wat goed. Bijvoorbeeld poster (en ballonen en slingers) aan de deur met daarop: Hier woont een lockdown-jarige. Schrijven jullie een boodschap voor hem? Buurkinderen zijn komen stoepkrijten (en kregen een traktatie zoals op school), Stoel versieren, zingen en een kroon zoals op school. Videoboodschappen gevraagd en iedere uur eentje kijken (soms met geleverd cadeau open doen), ....
    Vraag hem ook wat hij graag wil doen en maak er vooral een echt feest van!
     
    esklessebes en tuc vinden dit leuk.
  19. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Wat verdrietig @pluk Heel veel sterkte voor jullie, en alle anderen hier met kindjes die het zo zwaar hebben. Hopelijk gaat de aangeboden hulp helpen in deze rotsituatie.

    Hier wel enige herkenning: dochter is hoogbegaafd en hoog gevoelig en het wegvallen van ritme is voor haar aanleiding voor voortdurende boosheid, niet kunnen slapen, hoog oplaaiende ruzies met haar zusje; werkelijk strijd om alles, van eten en tandenpoetsen tot aankleden en opruimen en ga zo maar door. Om wanhopig van te worden.

    Door mijn werk kan ze 3 dagen per week naar de noodopvang en dat is werkelijk onze redding. Ongelooflijk blij mee en dankbaar voor. De overige 2 dagen dat ze thuis is, is het hard werken om de sfeer in huis goed te houden maar omdat er afwisseling is, is het vol te houden voor haar. En daarmee voor ons. Schoolwerk doen we dan nauwelijks, teveel strijd en tranen bij ons allemaal. Bij haar omdat ze vind dat ik het niet goed uitleg, bij mij omdat ik ondertussen ook nog probeer te werken. Ik focus me daarom vooral op een harmonieuze sfeer, daar is iedereen meer bij gebaat dan bij voltooide taken voor school.

    Ik hoop met elke vezel in mijn lijf dat de scholen op 25 januari gewoon weer open gaan. Als mijn kind er al zo onder lijdt, wil ik niet weten hoe het met kinderen in veel kwetsbaardere situaties, in welke zin van het woord dan ook, is...
     
  20. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Vandaag mocht hij gelukkig naar school , wat een verademing zeg voor hem maar ook voor mij.
     

Deel Deze Pagina