Wat als je kind het allemaal niet meer trekt?

Discussie in 'Corona forum' gestart door pluk, 14 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.897
    113
    Vrouw
    Wat fijn. Het ging goed zo te horen?
     
  2. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    @tuc Vandaag een jarige in huis? Hopelijk wordt het een heel leuke dag. Een speciale verjaardag zoals hij er nog nooit één had.
    HIEPERDEPIEP HOERA!
    upload_2021-1-20_14-1-25.png
     
    Trirani vindt dit leuk.
  3. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Wat lief! @tuc : gefeliciteerd voor jouw zoon!! :D:thumup::cool: Fijne dag gewenst.

    Mijn bijna 11-jarige mannetje met ADHD/TOS is bang dat 'iedereen' nu zijn verjaardag vergeet. Zijn opa's en oma zal hij zien rond zijn verjaardag (de 28e) en ik heb als verrassingsfeestje zijn beste vriendje uitgenodigd na schooltijd die dag voor taart en (liefst buiten) spelen.

    Maar zo'n post uit onverwachte hoek is echt leuk :D:thumup:
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    @tuc Gefeliciteerd met je zoon.

    Wat ik hier doe (sinds maart) is alle kinderen van vrienden (waar we normaal ook naar de verjaardag gaan) en van mijn nichtjes een kaartje + chocolade sturen via Greetz. Heb er erg veel leuke reacties op gehad. Alleen niet in gecalculeerd dat iedereen dit ook terug ging doen voor mijn kinderen, die kwamen dus om in de chocolade op hun verjaardag.

    Omdat ik voorzie dat we voorlopig nog niet naar een verjaardag kunnen ga ik dit jaar voor een kaartje en een (zelf te maken) cake.

    Hier is de rust redelijk teruggekeerd. Maandag en dinsdag is hij naar school geweest, vandaag stage en dan kijken hoe hij het morgen en overmorgen gaat doen.

    Wat wel fijn is dat hij een goed gesprek met zijn mentor heeft gehad en dat die echt wel begreep dat hij er even door zat.
    Blijken meerdere kinderen in de klas last van te hebben (niet raar) en samen hebben ze nu een app op de telefoon gezet (van de hartstichting) die ze stimuleert 20 minuten per dag te wandelen. Verdienen ze punten mee en met die punten kunnen ze weer hartfeiten mee los spelen.
     
    Vitamientjuh, Zonnestralen en Liekje81 vinden dit leuk.
  5. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Volgens mij trekken heel veel kinderen het niet meer. Met de oudste hebben we de afspraak gemaakt dat we het belangrijker vinden dat ze lekker in haar vel zit en wanneer ze geen trek heeft in schoolwerk ze dit eerlijk moet zeggen. Als ze eerlijk is en haar werk dan niet af heeft, prima. Wanneer ze zegt dat alles af is maar dat blijkt niet zo te zijn moet ze doorwerken totdat ze klaar is. Een te strak schema werkt hier niet.

    De jongste heeft t veel pittiger. Ze is vaak verdrietig, mist haar vriendinnetjes. We zijn nu vaker afspraakjes aan t plannen. Een keer per week mag ze sporten, dat gaat gelukkig wel door. Aan de ene kant geniet ze hier mega van, aan de andere kant vindt ze t ook echt lastig ‘het is er zo druk, er zijn wel veel mensen’, etc.
    Heb echt met ze te doen.

    En tja, een lager schooladvies of een jaar over doen. Uiteindelijk maken we ons daar nog het minste zorgen over.
     
  6. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zoon @tuc
    Ik hoop dat hij ondanks alles toch een fijne en een leuke dag heeft (gehad) en zich toch erg jarig heeft gevoeld!
     
  7. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Vandaag gaat het weer helemaal k*t. Wederom om wiskunde, het is ook een pittig hoofdstuk maar hij wil niet eens naar mijn uitleg luisteren, het hele hoofdstuk is in het hokje - kan ik niet - beland en er met geen mogelijkheid uit te krijgen. Een ( mail) gesprek met juf gehad waaruit blijkt dat hij in de klas niets vraagt en zegt het allemaal te snappen ( wat dus duidelijk niet zo is) daardoor heeft zijn juf dus ook niet echt in de gaten dat het niet zo is.

    Maar goed na een meltdown is hij nu in ieder geval met zijn Nederlands begonnen
     
  8. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Onze zoon is nog maar 6 net het diagnose traject afgerond en oa de diagnose ASS. Met veel planmatige problemen taalstoornis en tics.

    De laatste twee weken trek ik het niet meer. Door het missen van school heeft hij vocale tics en hebben wij nu een haan in huis. Verder meltdown naar meltdown. Om de kleinste dingen. Is af en toe bij mijn ouders maar ook daar gaat hij nu helemaal uit zijn plaats sluit zich op en is geen gesprek mee te beginnen behalve een hoop geroep wat iedereen verkeerd doet en huilen.

    Nu weer contact met school gehad. Die vroegen waar hij rustig van werd. Dus uitgelegd van tablet kijken tv kijken maar dat wil ik niet te veel... Nu hebben zij aan gegeven dat ik hem dan toch maar op de tablet moet laten want gezellig hebben thuis is nu de prioriteit vanuit school.
     
  9. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Zo vervelend, hier roept hij steeds regen de verwarming dat die stil moet zijn. En doet klittenband na met een luid g geluid , zo irritant.

    Hier zelf besloten dat je goed voelen voor nu belangrijker is dan zijn wiskunde ( want dat is het enige vak waar hij in vast loopt).
     
  10. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hier ook een zoon die het pittig heeft. Hij heeft normaal gesproken al moeite met veranderingen en dit is weer een grote, dus daar heeft hij flink last van.
    Wij zijn in contact met het CJG die met ons mee denkt hoe we hem het best kunnen helpen.

    Maar wat zal ik blij zijn als alles weer normaal is
     
  11. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    704
    1.023
    93
    Dagen als deze, dit sneue weer erbij. De tv staat echt teveel aan. Als het weer aardig is en we er flink lang uit kunnen op een dag om buiten te spelen lukt het allemaal wel maar dat binnen hangen. Ik word er ook zo chaggerijnig van.

    En dan hebben we het nog mild, prima les te volgen met de kinderen maar gewoon gebrek aan prikkeling en avontuur.
     
  12. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Hier wordt zoon (10 groep 6) alleen maar depressiever.
    Hij heeft ADHD en ass en heeft veel moeite met dit alles.
    Toch Vind ik het super knap dat hij netjes op tijd aan de tablet zit en ook goed zijn werk maakt of vooruit werkt.
    Nu bleek dat hij deze week wat te vroeg offline was, lees 14 uur ipv 15. Omdat hik zijn taken af had.
    Hij heeft nog prachtige punten gehaald voor werkstukken enz, lees 2x8 1x9 en zelfs 2x 10)
    Zijn zus van 6 zit ik naast(groep 3) die moet dingen alleen doen omdat ze voorsprong heeft op de rest, lees vll en veilig en vlot al uit vanaf de 2e week school.
    Ik heb zelf een best zware buik operatie ondergaan en moet eigenlijk nog veel rusten van de arts.
    Dit ook voor de operatie meermaals gewaarschuwd hier aub mee rekening te houden als de online lessen niet helemaal gevolgd kunnen worden.
    Hier enkel van dochter haar juf reactie op gekregen. Meester van zoon niks.
    Zoon zijn oma moet ook nog geopereerd worden, dus hij zit helemaal in de put.
    Maar dat wordt lastig als alleenstaande mama.
    Krijg ik vandaag een bericht van meester van zoon, dat hij paar keer te vroeg offline was. En dit niet de bedoeling was.
    Niet om te vragen hoe zoon het allemaal verkoopt.
    Nee enkel kritiek.
    Ik vraag me soms af wat je nu eigenlijk dan nog van dit mannetje wil?
    Of is het zoveel moeite om wat rekening te houden.
    Ik ben ook best kwaad.
    Want de afgelopen week van constant stress over dat online heeft bij mij ook voor heel veel pijn bezorgd in mijn buik en gezorgd dat mijn lichaam me even terug floot.

    Pfff wordt hier zo wanhopig en boos om
     
  13. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ik denk overigens dat het ook beter is dat kinderen omhoog klimmen op de middelbare school.
    Als dat ze een te hoog advies krijgen en dan terugvallen.
    Wekt voor veel kinderen nog meer depressieve gevoelens op
     
  14. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Kan ik mij helemaal voorstellen. Ik deed er gewoon een kort berichtje heen.

    Omdat ik herstellende ben van een zware buikoperatie en mijn zoon zijn huiswerk af heeft gaat hij soms een uur eerder offline zodat hij op zijn zusje kan letten zodat ik even kan gaan liggen zodat de pijn kan zakken.

    Je komt gewoon soms leraren tegen die zich totaal geen voorstelling kunnen maken hoe het bij mensen thuis is.
     
    Maan14 en one of kind vinden dit leuk.
  15. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Daarom ben ik blij dat onze dochter voor een school heeft gekozen met dakpan klassen. Dat geeft ze nog 2 jaar om verder te ontwikkelen voordat er echt een keuze gemaakt moet worden.
     
    one of kind vindt dit leuk.
  16. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Die term kende ik niet. Dat ga ik eens opzoeken
     
  17. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier 2 jongens, en moeder, die het eigenlijk niet meer trekken.

    In het begin ging het nog wel, maar nu is de rek er uit.

    De lessen gaan op zich wel, ze zijn meestal de gehele periode aanwezig en doen hun best.
    De oudste (ass) is enorm gefrustreerd dat hij tot 13:30/14:00 bezig is met school en zijn broertje al klaar is zodra de online les stopt. Dat hoort niet :rolleyes:. Daarnaast vind hij het moeilijk om geconcentreerd te blijven en bezig te houden met school. YouTube etc is veel leuker.
    Hij is snel boos, gaat overal en discussie over aan, constant weerwoord op alles en kan weinig hebben. Daarnaast zit hij bij voorkeur in mij vastgeplakt.
    De jongste (ass+hb) krijgt veel te weinig uitdaging, is hierdoor snel gefrustreerd, snel boos en huilt snel en veel. Hij doet school met 3 vingers in z'n neus.

    De oudste gaat uiteindelijk toch 1 of 2 dagen per week naar de noodopvang van de BSO. Omdat hij via de gemeente hier zit mag hij hier heen. Hij wil dit nu zelf ook, zodat hij wat vriendjes ziet.
    Voor de jongste regel ik vaak een speel afspraak.

    Ik maak mij absoluut geen zorgen over een leerachterstand. Als ze dit zouden oplopen dan zal het overgrote deel van de klas dit oplopen. Zeker bij de jongste.
    Juist het sociale gedeelte vind ik zorgelijk.
     
  18. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Daarstraks gesprek met leraar gehad.
    En in plaats dat je denkt , ik heb geprobeerd mijn best te doen met de kids, vooral nu na mijn ingreep.
    Kreeg ik kritiek!
    Ja zoon moest dan maar wat zelfstandig zijn en gewoon tot 15 uur blijven zitten.
    Leraar zijn. Communicatie is niet altijd duidelijk en hierdoor trekt zoon ook andere plannen.
    Zoon is afgelopen weken 2 keer even naar noodopvang geweest van instantie voor kinderen met ADHD en ass.
    En daar had hij toch zijn bedenkingen bij.
    Waarom was dat nodig.
    En waarom kwam zoon soms wel naar school en dan weer niet ( lees ik mocht niet rijden na operatie en zoon en dochter konden enkel gaan als opa hun kon brengen)
    Hij vond dat ik hem alleen nog maar meer verwarde.
    Ik ben zo kwaad geworden!
    Ik heb zoveel pijn gehad van het op mijn stoel naast hun zitten uren!
    En dan krijg je ook nog dit.
    Toen ik aangaf dat ik hun niet voor niks had verwittigd vond hij dit een beetje onzin.
    Ik ben verdrietig en ik ben boos en vooral enorm teleurgesteld.
     
  19. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    @one of kind: Ik zou er nog een mail aan wagen, mbt hoe jij dit ingegaan bent, wat je gedaan hebt de afgelopen weken en het gevoel wat je aan deze reacties en dit gesprek over hebt gehouden, met in en/of directie in de cc. :oops:

    Hier ook een kind wat er door geen zit. Al weken. Meer schermtijd is hier helaas het starten van een vicieuze cirkel. Op korte termijn lijkt het wel te helpen, op de langere termijn werkt het echter averechts. Ze wordt enorm vervelend van veel tv kijken en ze gaat dan op andere tijden de dingen doen die ze normaal overdag doet. Hier dus juist nu weer hele straks richtlijnen mbt schermtijd (en die zijn best ruim, maar wel binnen bepaalde tijden en overdag is het tijd voor andere dingen).
     
    Lafayette en one of kind vinden dit leuk.
  20. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Wat ontzettend naar dat de leraar zo reageerde, de droplul. Heb er gewoon geen woorden voor.
     
    Anouk2005 en one of kind vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina