al een week diaree

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mora27, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    allebei mijn dochters hebben al een week diaree luiers... ze zijn verder niet ziek of suffig... wel klaagt mijn oudste dochter steeds over buikpijn... ik heb de dokter al gebeld en die zegt zodra u merkt dat ze suffig worden of geen plasliuiers meer hebben dan moet u direct aan de bel trekken?

ze hoorde het de laatste weken erg vaak, en ze geven liever geen medicatie tegen diaree bij kleintjes.... heeft iemand van dit forum dit ook met hun kind?

mijn dochters zijn verder heel vrolijk, en spelen gewoon en mijn oudste gaat gewoon naar de psz en dan is er niets aan de hand...

alleen die diareeluiers die echt tot op de rug zitten....
    maak me eigenlijk wel wat zorgen...

2. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb het net achter de rug. Geen medicijn gekregen behalve zetpil voor de koorts. 8 diaree luiers per dag. Dat betekent mijn zoontje ook 8 keer douchen...zucht.

Wat belangrijk is gewoon veel laten drinken en niet koud.
    Was de kleding met 60 graden
    Huis goed schoonmaken met Dettol als het kan.
    Geen water uit de kraan geven maar gekookte water of uit de fles.
    Geen zuivelproducten geven, liever koolhydraat bijv aardappel, brood. Zonder beleg. Of crackers.

Er zijn heel veel mensen die dat hebben nu volgens mijn HA. Veel sterkte. Als je twijfel hebt, kan je gewoon aan de bel trekken.

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja ze zei idd dat er veel ouders bellen met hetzelfde probleem.. en het gekke is dat geen van diew kinderen koorts heeft of suffig zijn... enkel diareeluiers tot op hun rug... ik heb ze net allebei alweer in bad gehad... pfff...

ook mocht ik ze geen zoetigheid meer geven in de vorm van limonade of sapjes... wel verdund... ik moest het nog even aankijken en aangezien mijn dochters verder prima te pas zijn vinden ze het niet direct zorgwekkend....

ik vind het wel heel vreemd en heb er een twijfelgevoel over... ik kijk het vanavond en vannacht nog even aan en als het morgen nog steeds zo is dan ga ik naar de dokter toe...

de tips over het eten kan ik wel wat mee! bedankt...

en hoelang heeft jouw kindje dat gehad dan? had hij ook geen koorts?

4. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Hij had op de tweede dag koorts. Dus zetpil gegeven ongeveer voor 24 uur en toen was het over. Maar de diaree ging maar door. Het duurde 4 dagen gelukkig totdat het stopte en dat was gisteren. In de ochtend had ie alleen maar 1 keer diarree en daarna niet meer.

Diarree is de manier van hun lichaam om de virus eruit te krijgen. Oh en je hebt te maken met 2 kinderen. Meid, sterkte he. Ik hoop dat het snel voorbij is.

Ik gaf mijn zoontje ook ORS met smaak. En babysap van roos vicee, verdund ipv vruchtensap. En zeker toen ik begonnen met gekookte water of spa blauw en niet koud, ging het beter met hem.

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    och jeetje wat sneu is dat he voor die kleintjes als ze ook nog koorts en alles erbij hebben...!

ik heb idd 2 kinderen en dat is dubbele pret maar in dit geval wat minder... ben de hele dag bezig met poepluiers en wassen... pfff... straks maar een geroosterd broodje geven met wat verdunde roosvicee... en wat yoghurt ofzo...

het gekke is dat ze hier nu staan te springen en lachen van de pret... als je ze zo ziet zal je echt niet denken dat ze diaree hebben 6x op een dag....

dan ga ik voor de zekerheid eens water koken en flessen water halen... kan het altijd proberen!

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ons dochtertje had het sinds maandag; overgeven en diarree (en dan ook echt veel en dun) gisteren de HA gebeld en zolang ze nog iets eet en goed drinkt moesten we het afwachten tot maandag...gisteren heeft ze niet gepoept (ze eet ook amper wat) . heb gekookte wortel, rijst gegeven, en wit brood (niet dat daar veel van gegeten werd, maar alle beetjes helpen)

7. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ohja bij 7 a 8 keer op een dag moesten we wel langskomen (maar ze heeft dr 3 a 4 ongeveer per dag)

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    nettekind was een paar weekjes geleden ook steeds in de diaree en klaagde over buikkrampen.. Heeft er nog een keer best van overgegeven en was verder absoluut niet ziek of hangerig.. Was na een dag of 6 voorbij..
    Als ze maar genoeg drinken.. Want door diaree verliezen ze veel vocht.. Dus houdt dat in de gaten

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik houd het ook goed in de gaten met het drinken... de dokter zei om ze on het kwartier/half uur een beetje water aangelegd met roosvice moet aanbieden... ze drinken er telkens wel een paar slokjes van... mijn mijn jongste heeft vannacht en tot nu toe nog geen diaree meer gehad! mijn oudste net wel weer na het eten...

Deel Deze Pagina