Zoals jij gelooft.... zit er dus een duivel in de kamer van je dochter....??!! Ik zou er niet meer van kunnen slapen en Hulp inschakelen. Zelf geloof ik dat er meer is tussen hemel en aarde maar ben geen kerkganger (eerder anti kerk). Zeker als ik hoor dat alles wat je niet kunt verklaren automatisch als demonisch wordt bestempeld.... Maar goed daar gaat het hier niet om. Het gaat er om dat jij denkt dat je dochter het kwaad ziet... ik zou alle hulp dan inzetten die ik kan krijgen. Of het nou past bij mijn geloof of niet. Maar zoals je deze maan omschrijft....kan het geen eenzaamheid zijn? Of iemand waar je nog niet aan hebt gedacht en een connectie heeft met je kids? Of hebben ze iets over spoken gezien en is het inderdaad fantasie? Het kan allemaal. Sterkte en suc6!!
Ik denk eerder dat de man iets duidelijk probeert te maken.. En kinderen staan daar open voor.. Het hoeft niet te zijn dat hij ze bang maakt door dat hij gekke dingen doet.. Misschien beschermt hij je kinderen juist.. Mijn kinderen zien ook geesten : een oudere man en vrouw maar ook kinderen.. Ze zijn er niet bang van maar vinden het inderdaad ook niet altijd even fijn.. Als ik vraag wat ze doen zeggen ze dat de man en vrouw alleen maar naar ze kijkt..en de kinderen willen juist spelen!
Ik denk dat velen dit niet begrijpen of zelfs raar vinden, maar ik (als moslim) geloof net als jij dat het geen geest van een overleden persoon oid is. Wel dat ze zich vaak voor doen als, en zo dus ook veel mensen misleiden. Zou daarom ook nooit voor hulp van een medium kiezen. Zij werken er in feite mee samen doordat ze zich er zo voor open stellen d.m.v o.a communicatie. Ik heb het idee dat ze zelf soms geen idee hebben waar ze nou daadwerkelijk contact mee leggen. Ik zelf zou kiezen voor ruqiyah (gebed). Door het oplezen van bepaalde verzen bijvoorbeeld. Ik geloof ook dat uiteindelijk alleen dat echt helpt. Ookal klinkt dat voor velen misschien erg vreemd. Succes ermee, fijn trouwens dat je zelf niet bang bent. Ik vind dit soort dingen altijd een beetje eng.
Maar als dat niet strookt met je geloof? Voor een ander is het heel onschuldig en heeft zo'n persoon er alle verstand van maar het is maar hoe je dat ziet. Ik ben er voor mezelf van overtuigd dat deze mensen mij niet kunnen helpen en het ook niet bij het rechte eind hebben. Een tante van mij is ook heel erg bezig met mediums bezoeken en dat moet ze helemaal zelf weten maar voor mij is het pure misleiding. Als er bij haar weer wat door de woonkamer vliegt gelooft zij dat mijn oma dat doet, ik niet. Ik geloof overigens dat niet alles kwaad is. Ik geloof dat je naast de duivel ook gewoon geesten (djinn) hebt. Maar dus niet van overleden mensen. Gewoon net als jij en ik, maar dan een andere entiteit zeg maar. Waarvan de goede ons met rust laten en de slechte (duivelse) ons lastig vallen op verschillende (soms onschuldig lijkende) manieren.
nee, hij kijkt alleen maar. Toen vroeg ik hoe hij keek, boos, aardig, verdrietig was het antwoord dat hij gewoon kijkt, niet boos. Ik ga er vanuit dat zij dan "neutraal" bedoeld. en nee, bang ben ik niet, maar heel prettig vind ik het ook niet hoor, het idee vind ik niet fijn. MommyA: bidden doe ik sowieso. En ja, ik denk dat je dit soort dingen echt geloofd wanneer je het zelf hebt mee gemaakt, ik begrijp best dat mensen dit maar een vreemd verhaal vinden, maar goed, ik kan er niks anders van maken. Een 2,5 jarige verzint dit niet zelf en nee, hij is niet door zijn zusje opgestookt, dat geloof ik niet: hij stond alleen, zij was bij mij (zo'n 5 meter van hem af) toen hij begon te roepen en wijzen. En wat betreft van tv, dat kan ook bijna niet, aangezien ik daar altijd heel erg op let, ze kijken hier ook merendeel babytv en dvd's van Bumba, Dora en Brum.
Mijn oudste heeft er vroeger erg veel last van gehad. Nu geloof ik wel in verschijningen aangezien in onze familie meerdere mensen ze hebben waargenomen. Waaronder ikzelf. Toen mijn oudste er last van kreeg heb ik vriendelijk en beleefd, maar wel ferm gevraagd of ze haar met rust willen laten, omdat zij het niet aankon. Jaren geen last gehad, toen ze ouder werd kwamen ze weer langs en toen wederom gevraagd om haar met rust te laten. Tot heden geen last meer.
Dit gaat natuurlijk niet op.. Mijn dochter dacht heel lang dat er een boze krokodil onder haar bed lag, toch echt een kwestie van teveel fantasie. Wil natuurlijk niet zeggen dat je het gevoel van het kind niet serieus hoeft te nemen.
Mijn dochter heeft het sinds een aantal maanden over dromen waarin ze een grijze mevrouw ziet met een bril en dikke billen. Ik had geen idee wie deze mevrouw kon zijn tot ze bij mijn moeder een foto zag van mijn overleden oma (die al was overleden voordat ik geboren ben) en zij vertelde dat ze die mevrouw kent. Nu praten we af en toe over die mevrouw, ze is aardig en daarmee is het voor ons klaar. Wij zijn geen gelovigen en zien er dus ook geen wolf in schaapskleren in dus voor mij is het heel makkelijk om er mee om te gaan.
Mijn zoon is er heilig van overtuigd met opa en oma te kunnen praten maar omdat wij zo relax ermee omgaan is het geen probleem, hij heeft ook een tijdje met mijn oma "gepraat" maar die vond ie soms eng, dus ik heb gewoon gezegd dat ie dan moest zeggen tegen hun dat ie niet zo fijn vind en dat ze dan niet meer mogen komen en ; opgelost. Of ie ze werkelijk spreekt / ziet ja wat moet ik ervan zeggen, VOOR HEM is het waar dus dat is voor mij genoeg en heel eerlijk hij weet dingen die hij niet KAN weten zonder met hun te kunnen praten dus "er is meer tussen hemel en aarde" zeg ik dan... (zo wist hij precies was opa aanhad in de kist terwijl zelfs mijn man dat niet wist en iets was wat ie normaal NOOIT aanhad, hij wist me te vertellen dat ik zwanger was (voordat ik het zelf wist en zelfs van een jongen, want ja dat had oma verteld en zo nog veel meer dingen) Hoe jij erin staat "denken dat het een kwade geest is" maak jij je kind zelf onbewust bang ervoor denk ik persoonlijk. Ik denk maar zo alleen omdat je het zelf niet gelooft zegt niet dat het niet kan natuurlijk voor mijn zoon is het gewoon de waarheid en daar kan je om gaan freaken (bang maken) of relax mee om leren gaan, wij hebben gekozen voor het laatste en geen enkel probleem. Wij vinden het juist fijn dat hij voor zijn gevoel nog contact heeft en daar troost in kan vinden..
Ik vind een kind dat roept dat er een boze krokodil onder haar bed ligt wel iets totaal anders dan dit. dit is ook niet het eerste verhaal wat ze verteld, er zijn er wel heel wat meer. Maar wat me in dit verhaal met name opviel zijn dat ze duidelijke details kan vertellen. Wat hij aanheeft, hoe zijn haar zit, hoe hij kijkt, wat hij doet en hoe hij komt en gaat. dat is wat maakt dat ik haar verhaal geloof.
Ik zou in jouw geval er zeker niet zelf mee gaan communiceren, ook niet vragen aan de geest om weg te gaan en niet meer terug te komen. Je gelooft zelf dat het een demon is, gaat een demon luisteren omdat je het vriendelijk vraagt? Ik zou dus gaan bidden, samen met je dochter, en God om hulp vragen. En als dit niet helpt binnen nu en een paar weken, dan je pastoor om hulp vragen. Ik geloof zelf iets heel anders, en zou het ook anders aanpakken, maar dat is niet relevant. Jouw geloof sluit een aantal zaken duidelijk uit. Dan moet je daar ook niet tegenin gaan, want dit zal je alleen maar banger maken.
Ik reageerde op mommy's post waarin zei zegt dat kinderen niet liegen of zo'n grote fantasie hebben. Complete paniek omdat er een krokodil onder je bed ligt is toch echt een fantasie dus vandaar mijn reactie op haar. In de post die ik daarna schreef kun je lezen dat mijn dochter ook een 'spook' ziet.
Oh ja, overheen gelezen en ja, kinderen hebben ook wel heel veel fantasie, maar in dit geval denk ik zelf niet dat ze het fantaseren. dochter is ook heel erg bang voor "het donker onder haar bed", zoals zij zegt. Aangezien een lamp onder het bed niet zo handig is, ligt er onder haar bed een draak van de sprookjesboom. Die past op het donker en dat gaat goed.
Wat vervelend dat je kinderen dit zien, Hoop voor je dat wat je ook doet, dat het gaat helpen en dat er dan geen geesten meer zijn in je huis,
Hier ook voor dochter, zoons geen van beiden. (nu is de oudste volgende week officieel volwassen, maar ik bedoel toen hij kind was )
dat weet niemand tenslotte dus tja...er is werkelijk waar niemand op de wereld die daar een zinnig antwoord op kan geven. het hangt namelijk allemaal af van geloof. mamabri, doe waar je je goed bij voelt en waar je kinderen zich goed bij voelen. meer adviezen heb ik niet want ik zou zelf namelijk ook andere dingen doen die voor jou al uitgesloten zijn maar daarmee hoef ik t topic niet te vervuilen succes in elk geval. PS: onze dochter is wel eens erg onrustig in haar kamer en kan dan ook niet slapen, steeds huilen en kijkt dan ook altijd naar de hoek bij de deur. ik zeg dan altijd "iedereen eruit, nu", en daar wordt ze wel altijd rustig van. of er "iets" zit, geen idee. wil ik ook niet teveel over nadenken als het maar werkt overigens zeg ik ook regelmatig dat negatieve energie niet toegestaan is in huis en dat ik haar en ons hele huis in het licht zet. of het helpt zullen we nooit weten, maar het geeft me toch een fijner gevoel om het wel te doen. dus kwaad doet t in elk geval niet