Hapjes gaan slecht, flesjes gaan wel goed

Discussie in 'Voeding' gestart door Beep, 28 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Met 5 maanden zijn we begonnen met groentehapjes voor m'n dochter. Nu is ze alweer 7,5 maand en krijgt ze groente, fruit, brood en pap. Nu gaan de flesjes allemaal wel goed (ze drinkt alles op), maar bij de hapjes (groente en fruit) gaat het mis. Ze neemt meestal 4 of 5 hapjes, en dan wil ze echt niet meer. Ik krijg het er ook echt niet in: ze houdt gewoon stijf d'r lippen op elkaar.

Ook krijgt ze elke ochtend een papfles. Dat gaat prima. Vanochtend wou ik het van een bordje geven, i.p.v. uit een flesje, omdat dat beter schijnt te zijn. Maar ze nam 2 hapjes, en toen ging er dus echt niets meer in! Ik heb dus maar weer een flesje voor haar gemaakt, omdat ze anders niets binnen had. Een goed ontbijt is toch wel belangrijk lijkt mij.

Weten jullie of hier iets aan te doen is? Ze heeft trouwens wel een periode gehad dat het allemaal wel goed ging, en ze een stuk meer at, maar de afgelopen weken zijn het echt steeds maar een paar hapjes.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoeveel flesjes krijgt ze verder? En eet ze al brood? En krijgt ze verder tussendoor nog wat te drinken?

Van een bordje eten is zover ik weet vooral belangrijk zodat ze leren eten met een lepeltje. Maar als je kindje potjes (normaal gesproken) goed eet, dan is het flesje volgens mij ook prima. Wij hebben eigenlijk nooit echt pap van een bordje gegeven smorgens. Daar vond ik het te vroeg voor, om 6.30 uur ;) . In het begin had ze daarvoor ook teveel honger. Ze wilde bij dat ontbijt ook gewoon eten/vulling en wel nu en een lepeltje ging veel te langzaam.

3. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ze krijgt nog 4 flesjes. Dit is het schema ongeveer:

7:30 Papfles
    10:00 Fruithapje (paar hapjes dus maar)
    11:30 Flesje 180/6
    14:00 Boterham (meestal maar een paar kleine stukjes)
    15:30 Flesje 180/6
    18:30 Groentehapje (ook weer een paar hapjes)
    19:30 Flesje 180/6

Met brood ben ik nog maar net begonnen, dus daar moet ze nog een beetje aan wennen.

Na de groentehap krijgt ze meestal ook een tuitbekertje met wat water. Daar drinkt ze ook wel wat van, maar niet zoveel. Meestal zit ze er op de bijten/sabbelen.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarschijnlijk vind ze haar flessen lekkerder en heeft ze geen zin in die groenten hap. Blijven aanbieden en niet iets in de plaats geven. Mocht dat niet werken, dan een fles afbouwen. Na 6 maanden is het de bedoeling dat de bijvoeding toeneemt maar sommige kindjes zijn gewoon erg verzot op hun flessen en 4 flessen is veel. Melk is zoeter en makkelijker dan groenten. Het lijkt dus aan te raden de flessen terug te brengen maar overleg vooral even met CB of K&G

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan is iets ouder als jouw kindje en heeft nog maar 2 flessen. Nu heb ik juist een kindje dat een hekel heeft aan flessen dus dat scheelt nog al;))
    Ik zou in iedergeval 1 fles gaan minderen. En ''s middags eerst een boterham aanbieden en daarna nog een klein flesje. waarschijnlijk zit ze na haar flessen te vol voor ander eten.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou ook zeggen die 4e fles eruit.. Het vult lekker makkelijk, maar ze moeten toch leren om ander voedsel te eten.
    En dan misschien wat meer tijd tussen voedingen:

7:30 Papfles
    10:00 Fruithapje (paar hapjes dus maar)
    11:30 Boterham met X
    15:30 X
    18:30 Groentehapje (ook weer een paar hapjes)
    19:30 Flesje 180/6

Bij X kun je kiezen, de ene thee/sap en de andere keer die 180/6 fles..

Deel Deze Pagina