Wat als je nauwelijks oppasmogelijkheden hebt..

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Vica86, 24 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Toen ik vroeger zelf oppas was had ik me ingeschreven op zoekoppas.nl Daar had ik een profiel en de mensen die oppas zochten melden zich aan en zo kreeg ik een mailtje dat er iemand oppas zocht in de buurt.

Ik had op een aantal van die meldingen gereageerd en ben daar langs gegaan in de middag om thee te drinken en te kijken of het klikte. Daar heb ik uiteindelijk 3 oppas adresjes aan overgehouden waarvan ik bij eentje 10 jaar heb opgepast. Echt super vond ik dat.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Een kennisje van me heeft via Oudermatch een fijne oppas gevonden, een meisje wat de Pabo doet of een kinderopvangopleiding, zoiets, in ieder geval is ze er erg tevreden over.

3. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Oppasbron.nl is ook zo'n handige website.

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben al een beetje aan het rondkijken. Sommige sites vind ik wel heel erg duur hoor. Als ik alleen naar inschrijfgeld kijk.
    Ik heb het financieel niet breed.

Ik woon zelf in Apeldoorn.

Denk dat ik het straks vooral moet hebben van het contact op school van de oudste.

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Naja, je hebt in ieder geval wat websites nu, misschien is het maar eenmalig he, dat je al snel wat oppasjes hebt gevonden.

En anders actief bij de oudste op school gaan navragen. Daar moeten veel ouders zijn met adresjes voor oppas.

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dit vind ik wel een goede met een leuke prijs! Daar ga ik mij zeker aanmelden.

7. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Een leidster van je opvang? Of heb je geen opvang? Of een collega misschien die oudere kinderen heeft waarvan er 1 kan oppassen?

8. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hej ik woon ook in ZH. Als jij een keer oppas nodig hebt wil ik je best helpen!

9. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    haha weet je het zeker?Heb 4 kleintjes rondlopen:D
    Nee hoor vind ik heel lief van je,maar gelukkig is het goed geregeld met mijn man z,n werk,anders had ik zeker je aanbod aangenomen.

Als jij ook een keer een afspraak hebt ofzo,kan je me altijd pb.Ik kan altijd.

10. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.299
    265
    83
    Hier ook zuidholland omgeving gouda , ..

FF op TS ik heb mij zelf op vriendinnen gezocht aangemeld en daarbij ook vermeld dat ik ook zeker een vriendschap zocht waarin elkaar ontlasten op momenten dat het nodig is in de vorm van even oppassen op elkaars kids een pre was.
    Hier heb ik dus al 2 jaar een hele leuke vriendin aan overgehouden en meerdere keren elkaar kunnen helpen.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Mijn ziekenhuis heeft trouwens kinderopvang. Dus als ik een afspraak heb gaan de kinderen daar naar de opvang, en haal ik ze op als ik klaar ben. Ik neem mijn kinderen eigenlijk altijd mee naartoe afspraken, kan overdag ook geen oppas vinden.

12. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb alleen je openingspost gelezen dus ik weet niet of het al gezegd is ofzo maar ik heb mij toen ik nog oppaste bij zoekoppas aangemeld. Wie weet vind je dat iets:)?

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Dat heb ik ook 1 keer gedaan. En dat werd me niet in dank afgenomen. Die vrouwen vonden dat ik te lang weg bleef en ze hadden allemaal dingen te zeuren. Never nooit meer dat ik dat gedaan heb! Heb er ook een klacht ingediend trouwens. Want het werd me aangeraden door de mensen bij wie ik een afspraak had vanwege de PND. We hebben kinderopvang hoor... Nou helemaal in die staat is het niet goed wat er gebeurd is. Sorry, maar nu stop ik:)

Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je wat ruimer in je oppas gaat zitten. Want het lijkt me heel vervelend als het zo lastig gaat.

14. prettymum

prettymum Niet meer actief

Een briefje ophangen bij een MBO opleiding Pedagogisch Werk? Op ons KDV passen stagiaires nog wel eens op, evt na afloop van hun stage. De medewerkers zelf mogen volgens het beleid niet oppassen bij kinderen van het KDV.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb geen werk momenteel. Het is vooral voor de wekelijkse bezoekjes aan de psycholoog waarvoor ik nu in de knoop zit met oppas. De kinderen gaan nog niet naar de opvang. Mijn jongste gaat vanaf oktober wel 3 ochtenden naar de peuterspeelzaal en dan zit mijn dochter op school. Dus dan heb ik in principe meer tijd maar die tijd wordt natuurlijk ingezet voor trajecten ivm mijn uitkering. Ach en voor nu moet ik het maar ff uitzingen met mijn moeder. Maar ik heb een paar handige sites gekregen. Hopelijk vind ik nog een leuke oppas.

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier bij het ziekenhuis hebben ze geen kinderopvang helaas. Wel jammer!

17. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Had ik ook niet. Heb een duidelijke advertentie op marktplaats gezet, op basis van prijs wat reacties geselecteerd. Wat mensen laten komen. Zij klikte gelijk zo goed met mn zoontje, dat zat wel goed. Jezelf openstellen en op je gevoel afgaan. Bij twijfel niet doen. Ik laat mn kind alleen bij iemand die ermee overweg kan. Succes!

18. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb mijn oppassen via-via. Ik wil niet iemand via een advertentie, dat vertrouw ik gewoon niet.

De eerste oppas: dochter van een goede vriendin van een goede vriendin. Haar moeder ontmoette ik eens per jaar op de verjaardag van onze gemeenschappelijke vriendin. Zij paste al op in de vriendenkring van haar moeder. En toen zij in A'dam ging studeren en oppaswerk zocht, hebben we eerst kennis gemaakt met haar zelf.
    Tweede oppas: beste vriendin van eerste oppas.
    Derde oppas: dochter van mijn zus.

En nu overwegen we om ons buurmeisje af en toe te vragen.

Ik zou vooral aan kennissen/buren vragen of zij een fijne, betrouwbare oppas hebben die er een adresje bij wil.

19. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wij hebben ook geen oppassers om ons heen. Als we ze wel hadden ging ik ze niet voor elk wissewasje inschakelen.
    Ik neem de kinderen gewoon mee naar de huisarts of ziekenhuis. (helaas loop ik daar nogal met regelmaat de laatste tijd) Tandarts doen we als gezin en zijn we ook geen oppas nodig.

20. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    Je zei dat je jouw buren misschien zou kunnen vragen maar dat je je bezwaard voelt. Kan je niet een aantal afspraken 's avonds gaan plannen? Dan kan jezelf je kids ook bed brengen en kunnen ze eigenlijk met de babyfoon aan wel hun eigen gang gaan?

Deel Deze Pagina