Zojuist even discussie gehad met vriendlief. Ben benieuwd hoe dit bij anderen verliep. Vriend houdt van een stevige borrel (zeg maar gerust: meerdere stevige borrels) Sinds ik zwanger ben is hij flink geminderd, laatst kwam hij zelfs bijna nuchter thuis na bezoek aan vrienden. Nu heeft hij mij gevraagd of hij met 37wk nog met zijn beste vriend een hele dag weg "mag", met fiets/trein naar stad ergens in NL. Hij wil dan nog een keer flink los gaan zeg maar, en vroeg toestemming. Ik heb gezegd dat ik hem niks wil verbieden, maar dat ik het wel fijn zou vinden als hij niet te ver van huis is als de bevalling begint, en nuchter. We wonen in een dorp vrijwel zonder openbaar vervoer, dus hij gaat op de fiets dan. Hij begreep het, 37wk vond ie zelf wel tricky. Nu gaat ie als ik 34wk ben. Moet kunnen, vind ik. Sowieso wil ik hem niet iets gaan verbieden. Vriendin van me eist van haar man dat hij vanaf 34wk niet meer met vrienden op stap gaat, maar ik vind dat niet echt normaal. Hij moet die keuze zelf toch maken? Mijn vriend is niet in een uur thuis als hij die dag weg gaat, maar met 34wk lijkt me dat het nog wel kan... Hoe zouden jullie hiermee omgaan, tot een bepaalde week of gewoon per week bekijken?
Die van mij houd er ook van om geregeld flink te bieren met een vriend of met zijn broertje. Bij de vorige zwangerschap heeft ie geloof ik vanaf 37 weken het niet meer te bont gemaakt. Ik denk dat dat deze keer ook zoiets zal gaan worden. Ik denk dat het geen zin heeft om het per week oid aan te kijken. Onze dochter kwam spontaan ineens met 38 weken en 2 dagen. Ik had de bevalling op zich niet echt verwacht nog.
Dit hebben wij al besproken ondanks dat het nog vroeg is. Ik wil ook dat hij vanaf 2 weken voir uitgerekende datum niet meer drinkt. Vind hij zelf gelukkig ook. Tja en als hijnaar vrienden wilt of op pad wilt prima als hij maar niet meer dan 2 biertjes drinkt, bereikbaar is en er snel is als ik hem dat vraag. Hij zal toch moeten rijden als de bevalling begint, ik wil er geen anderen bij
Ik zou het per week bekijken. In die periode ga je elke week naar de VK en die kan al goed voelen of het kindje is ingedaald. Voel jij je raar of heb je een voorgevoel dan zou ik er rekening mee houden dat het kan gaan beginnen. Moeilijk om te omschrijven maar ik zou het per week bekijken.
Als hij nog 1 x los wil gaan zou ik dat ook wel okay vinden met 34 weken, zou wel toevallig zijn als er precies dan wat gebeurt. Maar voor de rest zou ik toch ook wel willen dat mijn man nuchter blijft tijdens het stappen zodat hij kan rijden mocht de bevalling beginnen, ik ben tenslotte ook al 9 mnnd nuchter , dus ik vind dat niet zoveel gevraagd.
Vanaf 37wk moet ik zeker weten dat ml me naar het zkh kan rijden. Hij mag best wel een biertje pakken maar wel zodanig dat hij kan rijden. Met 34 wk gaat hij nog een week naar het buitenland voor zijn werk. Was Ik niet heel blij mee, mn omdat het thuis met dochter van bijna 16md best pittig wordt maar goed hoort helaas bij zijn werk en zal de laatste keer zijn.
Tja.. lastig om te zeggen. Je zegt dat je het met 34 weken nog wel verantwoord vind, maar eigenlijk is het de hele zwangerschap niet verantwoord omdat je simpelweg niet weet wat er kan gaan gebeuren en op welk moment. Ik zou het sowieso niet waarderen als mijn vriend gaat stappen/zuipen (whatever) een uur (of meer) verderop. En al helemaal niet als je in een dorp woont zonder openbaar vervoer. Met andere woorden: Dat hij met een paar flinke slokken op met de fiets naar huis moet als er wat gebeurd... Hmmm, nee, ik persoonlijk vind dat geen ideale situatie maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik zou er voor kiezen om mijn vriend, in jouw situatie, na de bevalling/kraamtijd etc lekker een dagje/nachtje te laten stappen.
Tja, ieder zijn ding. Mijn man deed dat bij de eerste ook nog wel eens. Tot een week of 3 voor de uitgerekende datum. Ik ging trouwens de laatste dag voor mijn verlof (4 weken van te voren) nog met een collega met de auto naar duitsland. Maar over een bevalling valt niets te zeggen. Hier was de eerste (dochter) er 4 dagen voor de datum na een bevalling van 20 uur. De tweede was wat sneller, 2 weken te vroeg met een bevalling van 3 kwartier. Wat was ik blij dat mijn man thuis was om ons zoontje op mijn buik te leggen, toen er nog geen verloskundige was
Ik zou niet inzien waarom het niet zou kunnen wel zou ik een plan achter de hand hebben voor als er toch iets gebeurt, bv telefoonnummer van iemand die dan de "taken" van je vriend over kan nemen en jouw naar het ziekenhuis kan rijden.
Ik zou eerlijk gezegd liever geen beschonken vent bij het kraambed willen hebben. Maar goed, dat is mijn mening...
Hier drinkt manlief vanaf vorige week niet meer! Of nouja in elk geval niet meer dan toegestaan is om nog te rijden. Dit hebben wij zo afgesproken omdat ik bij de andere zwangerschappen soms ook al bij deze termijn richting het ziekenhuis moest. Ik moet er niet aan denken dat mijn man dan helemaal naar de sterke drank of bier ruikt! Daarbij weet hij dat mocht hij gedronken hebben, en ik moet bevallen.. hij dus er niet bij mag zijn! Ik ga toch niet voor schut staan in het ziekenhuis omdat meneer zo graag zijn drankje wil? Nee hoor, dit is ook zijn kind dus hij kan best 2 maanden zijn glaasje laten staan.. ik moet toch ook 9 maanden mijn glaasje laten staan? Ook mijn moeder ( wil bij de bevalling zijn) weet dat als ze gedronken heeft, ze niet welkom is bij de bevalling.
Ja maar dan ga je er dus van uit dat je met 34 weken (want dat haal ik dus uit het bericht dat hij de afspraak al verzet heeft van 37 naar 34 weken) gaat liggen bevallen.
Wij hebben de vorige keer vanaf week 37 afgespeoken dat hij niet meer dan twee drankjes drinkt, als hij al drinkt. Veel eerder vind ik wat overdreven, ok hij mag dan meeleven, maar hij is niet zwanger dus waarom zou hij dan ook al niks meer 'mogen' dan moet hij ook maar geen rauw vlees eten, veel tillen en kattenbak doen Nee hoor het is een volwassen vent en hij weet dat vanaf week 37 de kans dat er iets gebeurd groot is (voor die tijd kan altijd, maar dan kan hij 9 maanden niks doen, dat vinden wij persoonlijk onzinnig)
Maar wat nu als jij toch ineens naar het ziekenhuis moet om welke reden dan ook? Misschien komt het door mijn twee eerdere zwangerschappen dat wij hier anders in zijn maar oke.
Jeetje, wat lastig te zeggen... Mn man stond nog lekker te feesten in een tent toen ik 36 weken en 1 dag was, drie dagen later lag ik in t ziekenhuis..... Ik voelde me prima en zat lekker in mn vel,maar bleek pre eclampsie te hebben....
Maarre met feesten bedoel ik niet laveloos zuipen hoor.... autorijden mocht hij nietmeer, maar was nog prima te spreken...
34 weken is nog best vroeg, dat zou ik wel aandurven. Hier de afspraak dat man niet naar buitenland gaat voor werk gedurende hele zwangerschap (ik zat zelf zonder hem in buitenland toen ik een bloeding kreeg, en dat scenario willen we niet herhalen). Verder vanaf mijn verlof (36 weken) geen verre werkafspraken meer en geen alcohol meer. Zodat hij altijd binnen een uur thuis kan zijn en altijd nuchter is.
Ik vind het normaal dat mijn man vanaf de 37 weken niet meer dan 1 of 2 biertjes drinkt. Hij zal moeten rijden als we naar het ziekenhuis moeten. Gelukkig is het sowieso niet zo'n drinker maar hij zal zijn verantwoordelijkheid hier wel in nemen. Vanaf de 34 weken vind ik overdreven (tenzij daar een goede reden voor is zoals bijvoorbeeld een tweeling waarbij de kans groot is dat die eerder gaat komen). Dan kan ik ook wel zeggen niet meer vanaf de 24 weken. Mocht er iets gebeuren voor de 37 weken en mijn man mag niet meer rijden dan laat ik wel een ambulance komen, of de vk rijdt ons naar het ziekenhuis. En anders hebben we hele lieve buren die vast wel voor chauffeur willen spelen.