Wat als moeder de naam niet leuk vind....

Discussie in 'Babynamen' gestart door Beau85, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de naam haha.

Bij ons was het ook voor een oma niet echt leuk, de namen zijn namelijk nogal lastig uit te spreken (Griekse namen) en mijn moeder is Nederlands, maar ja ze is er nu helemaal aan gewend na 2,5 jaar!

2. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Gewoon doen!

3. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook wel nieuwsgierig nu! :D

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hier nog zo'n nieuwsgierig persoon..haha. :D
    Maarrre..de situatie lijkt me best lastig, maar zou zeker op je eigen gevoel afgaan en de naam nemen die je in gedachten hebt. Vaak ga je een naam vanzelf wel mooi vinden als je 'm vaker hoort, dus je moeder waarschijnlijk ook wel.

5. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    mijn moeder leeft helaas niet meer, maar als mijn schoonmoeder onze naam niet leuk vind heeft ze toch echt hele dikke Pech!

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    als jullie de naam mooi vinden gewoon nemen ja jullie keus
    jammer voor oma dan

7. ms1980

ms1980 Actief lid

30 mrt 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden prcies hetzelfde met m'n schoonmoeder. We hebben al ruim voordat ik zwanger werd een meisjes en jongensnaam.
    Toen vertelde m'n schoonmoeder dat het kleinzoontje van de buren zo heette en dat vond ze toch echt géén naam voor zo'n klein mannetje......

Pfff...ik in de stress...!

En vorige maand beviel een hele goede collega van mij, ze kreeg een meisje met een naam die héél veel op onze meisjesnaam lijkt! Weg originaliteit...!!!

We hebben echt andere namen overwogen, maar omdat we deze namen al zo lang in gedachten hebben, voelt het gewoon al zo eigen, zo vertrouwd. Dus wij houden de namen ook gewoon. Je kunt het niet voor iedereen altijd goed doen, al zou je dat soms wel graag willen....

8. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Mijn schoonmoeder moest ook heel erg wennen aan de naam van me nichtje.. maar lekker belangrijk. Gewoon doen wat jullie mooi vinden!! Ze wennen er vanzelf wel aan!

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Tja, ik zou er wel moeite mee hebben. Ook al is het onze keus, ik hecht met dit soort zaken toch wel enige waarde aan de mening van mijn moeder. Dat is ook de reden dat ze niet mag raden naar namen, kan ze het ook niet voor ons "verpesten".:D

10. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Gewoon doen!

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Tsja, ik zou 't niet leuk vinden als m'n moeder de namen van onze kinderen niet mooi zou vinden (en mijn moeder is nogal een typ dat dat ook duidelijk te kennen zou geven.. ;) ), maar ik zou wel m'n eigen zin doen. Ons kind, onze voorkeur voor 'n naam.

12. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik zou daar echt geen moeite mee hebben. T zijn tenslotte mensen van een andere generatie, die houden van oudbollig ;) Ze wennen er vanzelf wel aan!

13. Jolijn2008

Jolijn2008 Actief lid

18 nov 2008
    114
    0
    0
    Zuid Holland
    Volg je hart! Als jullie de naam geweldig vinden, dan lekker de naam aanhouden!
    Als je een naam alleen hoort kan iemand het geen leuke naam vinden, maar als er een kindje bij hoort is het toch heel anders!

Deel Deze Pagina