Wat als straffen of corrigeren niet helpt?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Druif78, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy1989

Mommy1989 Actief lid

4 nov 2011
    134
    0
    0
    Ik ben een thuisblijfmama van 2 prachtige zoons
    Zuid-Holland
    Hallo druifje,

Hier ook een peuterpuber van 2jaar en 3 maanden. En een broertje van 7 maanden. En ik moet zeggen dat hij ook echt momenten heeft dat ie het bloed onder mn nagels vandaan haalt, gillen slaan als ie boos is, hoofd tegen de deur aan gooien, ook speelgoed gooien.

Ik waarschuw ook altijd met dit is de 1e waarschuwing. Bij de volgende pak ik het af (als ie iets beet heeft) bij de 2e ws pak ik het idd af, hij krijgt het terug als ie sorry zeg, zoniet krijgt ie het ook niet terug. en blijf ie doorgaan ga ie de hoek in net zolang totdat ie ophou.

Maar dit doen we met alles zo. Ook met eten want dat is zo`n drama bij hem helaas :(

Hij gaat nu sins 4 weken naar de peuterspeelzaal en ik moet zeggen dat hij daar lekekr zn ei kwijt kan en dat ie dus thuis wel een stukje rustiger is :)
    Misschien is dit een oplossing?

Succes iig :) xx

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik merk dat het erger word als ik zelf niet lekker in mijn vel zit. Als ik 's ochtends al chagrijnig opsta ben ik de rest van de dag gewoon ook niet happy... Wat mij dan helpt is dit ook uitspreken naar de kinderen en daarmee dus ook erkennen voor mezelf dat ik niet altijd een vrolijke, blije mama ben...

En ziedaar, 9 van de 10 keer voel ik me daarna beter en daarmee gaat het met de kinderen ook beter. Wil niet zeggen dat we nooit meer onze momenten hebben, maar het scheelt wel... ;)

Deel Deze Pagina