Wat als tijdens de zwangerschap blijkt dat jou kind een handicap heeft?

Discussie in 'De lounge' gestart door Milaa, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    En nu ga ik niet meer reageren :D

Wat Ichtus zegt, sommige mensen hebben moeite met het formuleren van hun mening en dat stuit me tegen de borst, niet zo zeer het feit dat ze een andere mening hebben want dat kan alleen maar interessant zijn.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10...

2. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    kijk en dit is dus een verhaal op mijn eerdere post!!!!!! op pagina 23

3. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.087
    1.069
    113
    De waarheid is hard jah... Kan het niet mooier maken dan het is.
    Overal maar respect voor hebben. Nee, dat kan ik niet.

4. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    het hele topic word nu uit zijn verband gerukt kom op dames wees een beetje respectvoller en probeer na te denken over het geen je typt en nu weer ontopic!!!!

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ben het met jou eens.

6. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ja vind ik ook Nickyz...

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hoe kom je daar zo bij? Een combitest geeft alleen een kansberekening, meer niet.
    De kans is dan nóg altijd groter dat er niks aan de hand is dan wel. Daarna wordt er pas gekozen voor bv een vruchtwaterpunctie waarmee ze voor 100% kunnen vaststellen of er een chromosoom afwijking is.

Oke, er lopen overal idioten. Ook mensen die op basis van een kansberekening de zwangerschap al laten beëindigen, vast. Maar dat aantal is zo minimaal dat het hier de discussie niet waard is.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik vind jou een beetje aan het door draven. Je moet en zou je gelijk hebben.

Je ziet het idd zwart wit. Het leven is niet zwart wit. En dat zegt deze persoonlijkheidsstorenis met ken merken bordeline;) dame.

9. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Het aantal zal idd minimaal zijn en zoals je dit mooi verwoord vind ik dit werkelijk idioten.... hier is onderzoek naar gedaan vandaar dat ik het typ.. of het de moeite waard is om er eendiscussie over te starten laat ik maar in het midden;).. daar gaat dit topic niet over..

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Dat zijn geen idioten, dat zijn mensen die denken dat een 'kans'berekening een vaststaand feit is. Dat is meer een gebrek aan voorlichting/kennis dan idiotie

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Houden van betekend helaas ook het loslaten en handelen uit LIEFDE.

Ik zeg eerlijk, ik ben bewust alleen, als mijn kindje gehandicapt zou zijn en ik bedoel zwaar gehandicapt, als eerste kindje had het mij niet uitgemaakt!
    Maar ik heb er nu 3, en stel dat mijn 4e kindje zwaar gehandicapt zou zijn, dan zou ik DENK IK de zwangerschap afbreken, omdat ik ook nog 3 andere kinderen heb die ook aandacht nodig hebben.
    En natuurlijk hoor je daar van tevoren aan te denken dat het kan gebeuren, maar je weet van tevoren niet hoe alles loopt!

Bovendien, weet je nooit in wat voor mate je kindje het syndroom van Down heeft.
    Het zijn absoluut geweldige kinderen, en ik zou niet snel de zwangerschap af laten breken, maar nogmaals, iedere vrouw/stel is anders, en de een kan meer aan de ander.
    Ik vind niet dat wij over het leven van een ander mogen oordelen.
    Dat je zelf de keuze niet zou maken, prima!
    Maar denk niet dat jij de keuze van een ander kan maken!

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ben het helemaal met je eens.

Mijn ervaring met de combietest is je krijgt het aangeboden. Maar je weet eigenlijk niet waar je instapt je doet het je onder gaat het en dan krijg je een kans berekening. En in mijn geval wilde ik toen zekerheid. Want leven in onzekerheid is ook ondragelijk dus van daar een vlokketest. En het lijkt zo makkelijk maar voor je de uitslag heb ben je zeker al 14 dagen verder 14 dagen hel.

13. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    iedereen is anders en zal anders beslissen ik ben er van overtuigd dat niemand een keuze kan maken zonder er verdrietig over te zijn. oke dat je een ander zijn keuze niet begrijpt dat kan!! maar om nou zo op deze manier te reageren op elkaar duid wel op heel weinig respect voor elkaar.....

14. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @Nickys.. je kunt ook niet iedereens mening respecteren.. niet altijd.. op elk vlak.. dat hoeft ook niet denk ik.. zolang je de persoon achter die mening maar respecteert...

Al snap ik wel wat je bedoeld...8)

15. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    ja dat bedoel ik ook!!!(past haar tekst aan);)

16. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn

Amen, dat bedoelde ik ook in mijn laatste post. (pag. 26)

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mooi gezegt.

Houden van betekend ook los laten idd.;)

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat maak jij toch domme opmerkingen!!! Wat is dit nou voorvergelijking zeg, als je weet tijdens je zwangerschap dat je kind een niet normaal bestaan kan hebben. En je kiest er dan voor om het te beeindigen, is dat toch geen moord?!?! In mijn ogen handel je dan uit liefde. Maak dan asjeblieft niet zo'n domme opmerking dat het overkomt als een echte abortus. Want een kindje weg laten halen omdat het zwaar gehandicapt is of een bewuste arbortus is een wereld van verschil!

19. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    DUMA.. had je mijn reactie nog gelezen over ongezouten mening geven??

20. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.087
    1.069
    113
    Waarom is dat een wereld van verschil?
    In beide gevallen wil je een kindje niet. Maak je het dood.

Of mag ik ook niet zeggen dat je het doodmaakt?

Deel Deze Pagina