Hallo Dames, Mijn dochter hoest al sinds vrijdag en zijn we begonnen met de druppels van VSM tussikind. Nu helpt het niet.. Mijn dochter heeft een erg rauwe hoest, wat is wijsheid??
Die tussikind vind ik ook niets doen. Als t echt heel erg is, met name als ze 's nachts bijv erg veel ligt te hoesten, dan geef ik bisolvon. Meestal werkt dat erg goed.
Hier werkt tussikind niet over het algemeen gelukkig wel, maar ook bij alyssa werkt het niet deze ronde. We zijn ermee bij de ha geweest omdat ze een aantal weken hoeste. De ha zei dat er een heel hardnekkig virus heerst waar hoestdrank niets tegen kan. Belangrijk is veel laten drinken. Je moet de keel als het ware smeren. Weet niet vanaf welke leeftijd dropsiroop oid mag maar je zou zoiets kunnen proberen. Het moet een soort laagje in de keel leggen zodat het minder irriteerd. Voor alyssa hebben we uiteindelijk ventolin gehad omdat ze benauwd werd van het hoesten en sindsdien gaat het beter. succes ermee, het kan helaas een aantal weken duren zei de ha.
Mijn zoontje heeft ook veeeel gehoest, het ENIGE wat hier hielp was: Uitje met suiker erover naast ze bedje zette (wondermiddel!!) Luuf onder voetjes smeren slokjes suikerwater laten drinken Dat in combinatie geen gehoest meer!! Wellicht dat t zonder luuf onder voetjes ook goed gaat maar ik doe het allemaal voor de zekerheid. Heb ook echt vanálles geprobeerd en geen middeltje hielp, dit wel.
Het is inderdaad zeer hardnekkig. Hier al 2 weken met daarbij verkouden, dichtzittende oren en oorpijn. En het wordt nog steeds niet minder ook.
Ik gebruik Dampo zalf, die smeer ik voor het slapen gaan op haar borst. Als de hoest of verkoudheid hardnekkig is dan 2 x daags, nu ze een beetje hoest alleen voor het slapen gaan. Onze jongste is nu weer verkouden, het zal wel op en neer gaan komende maanden . Echt ziek is ze gelukkig nog niet geweest.
bij rauwe hoest zou ik ook veel laten drinken (water, kamillethee). Dat smeert de keel wat. Verder de genoemde adviezen aanhouden. Als het te lang duurt even langs de huisarts gaan