Ik ben even aan t orienteren op autostoelen...Ik moet zeggen dat ik ze echt heel duur vindt en serieus aan t overwegen ben om 1 via mp te kopen. Maar nu zie ik op kinderstoeltje.nl twee stoelen behoorlijk in prijs verschillen: de maxicosi Tobi en de maxicosi Priori sps... Wie weet waarom dit verschil zo groot is en of het echt dan ook zo is dat de duurdere veel beter/veiliger is? Heb ook naar de romer king gekeken maar pffff wat een geld!
Wij hebben de Priori SPS pas geleden gekocht. Deze autostoel was in de aanbieding bij Gardo en Baby-Dump voor 99,-. Normaal kost 'ie rond de 180,- Ik weet niet of die aanbieding nog steeds geldt, dan zou je op internet moeten kijken. De recensies voor de Priori zijn beter dan de Tobi. De Tobi heeft stugge harnas-gordeltjes, waar kindjes zich uit kunnen wurmen. En de Tobi is ook nog eens veel duurder, terwijl het vrijwel dezelfde stoel is als de Priori. Wij zijn erg tevreden over onze aankoop!
de tobi is volgens mij gewoon het nieuwe model van de priori. De priori wordt niet meer gemaakt volgens mij. Wij hebben er ook twee gekocht bij de baby-dump en bevallen prima
Bedankt voor jullie reacties! ga ik meteen even voor zo'n priori kijken...aangezien dat een 'ouder' model is zijn die idd misschien ook wel wat goedkoper!
De Priori wordt nog wel gemaakt volgens mij, maar er is altijd wel ergens een aanbieding. Wij hebben er 2 (SPS geloof ik, het zal wel ), 99 euro per stuk. We zijn er heel tevreden over!
Wij hebben de priori xp. Ik geloof dat de tobi de iets luxere variant is. De gordels blijven openstaan, terwijl bij de priori de gordels gewoon slap zijn. En nog wat van die kleine dingen. Niks wat mij dat extra geld waard was. Dus de xp. Priorifix, is dat niet het ding om de priori mee vast te zetten aan de isofix? Net zoals bij de maxicosi de easybase/easyfix?
Ik heb onlangs een Tobi gekocht in de aanbieding: 150 euro nieuw (Topline uitvoering). Ik heb ook de Priori vastgehad, maar deze is veel stugger. Tobi zit veel comfortabeler. Dikkere stof en extra steun bij hoofd. Het vastzetten in de auto is bij de Tobi ook gemakkelijker, dus als je veel moet wisselen? Nee, ik vind de Tobi een stuk beter.. Ik heb ook naar tweedehands gezocht, maar heb geen mooie kunnen vinden die er nog goed uitzag. Daarom nu een nieuwe.