Wat als ze echt groot is..??

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Marijee, Nov 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Ik heb ook een mega buik, bij de eerste ook zo, maar grote buik wil niet altijd zeggen grote baby. Je kan ook gewoon wat meer vruchtwater hebben. Hier was het wel een grote baby, ze heeft altijd 4 weken voor gelopen en ik ben met 40 weken ingeleid en toen was ze 9 pond. Mijn bevalling is niet goed gegaan, maar dat had niet zoveel met de groote van de baby te maken, maar meer met de ligging.

Kennis van mij heeft 3 kindjes, degene die 9 pond was, was de makkelijkste bevalling die ze gehad heeft, dus gewicht zegt ook niet zoveel. De vetjes blubberen wel mee naar buiten, omtrek van het hoofdje is toch het grootste ongemak ;)

2 vriendinnen van mij hebben ook een groeiecho gehad, daarop leek het ook alsof de baby's wat voor waren op groei (1 van hun helemaal in de rats, andere dacht we zullen wel zien) kindje van de 1e was 3100 gram, baby van 2e was 3500 gram, viel allemaal wel reuze mee dus. Toen ik bevallen was zij mijn gyn ook nog, ja groeiecho's zijn ook maar een schatting hoor, pondje (!) erbij of eraf kan zomaar voorkomen.

Ook heb ik een vriendin die een kindje van 10 pond kreeg en die de bevalling ook prima doorstaan heeft. Dus ik zou me niet teveel zorgen maken, gewicht kunnen ze niet altijd goed schatten en dat heeft ook niet alles te maken of het een makkelijke bevalling wordt of niet.

2. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Bij Kylian zijn dus de weeën uiteindelijk wel uit zichzelf gekomen maar is het uiteindelijk ook een spoedkeizersnee geworden omdat het niet paste.

Bij Kinley werd het een geplande keizersnee omdat ze zich in week 38+3 omgedraait had in een stuit. In het ziekenhuis bleek tijdens de controle dat ik al harde buiken had en dat de hele mikmak van beneden al verweekt was, dus was de keizersnee niet gepland was het ook die dag geboren :D, alleen dan weer via een spoedkeizersnee omdat ze dwars lag

3. Sweety23

Sweety23 Lid

Jan 5, 2010
    87
    0
    0
    Hallo,

Super bedankt vor jullie reactie's. Ik ga het er zeker met de verloskundige over hebben en dan komt alles wel in orde.

xxx

4. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Jeetje zeg dat is toch ook niet normaal dat ze je zo lang laten lopen.
    Gelukkig is hij gezond en wel.

5. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hier ook eenliggings en groeiecho gehad bij 32 wk..maar dan omdat Anna in stuit lag en ze wilden even checken of ze niet te KLEIN was.. gyn schatte na meten dat ze rond 40 weken op de 3200 gram uit zou komen...

Anna is met 42 wk geboren en woog 2940 gram.. en was 47 cm...

De gyn had verwacht met 42 wk wel een 7 ponder tegen te komen, maar dat was ze dus zeker niet..

Een echo zegt dus ook niet de wereld.. probeer je niet teveel zorgen te maken.. ze houden je goed in de gaten.. vraag wat je weten wil engeef duidelijk je grens aan.. Het is jouw lijf, Jouw Kind en JOUW bevalling.. een gyn is er om JOU te begeleiden.. jij bevalt niet om HEM/HAAR te helpen bij t werk....

Anna is overigens nog steeds erg klein.. nu bijna 1 jaar en 2 wk geleden was ze 69 cm en 7300 gram...grappig om te zien dat dit kleine frumpie loopt en brabbelt.. de meeste mensen kijken zo verbaasd als ze haar zien..hihihi...

Wat ik eigenlijk wil zeggen is:... Laat je niet gek maken.. probeer te genieten.. de tijd vliegt.. (al lijkt dat nu niet zo weet ik!!)

6. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Dan sta je wel onder strenge controle hoor, om de dag naar het ziekenhuis, echo, ctg, gewicht, bloeddruk en urine testen en dan elke keer weer naar huis terug met de kanttekening meteen terug te komen als het om welke reden dan ook niet meer vertrouwt.

7. Janan

Janan Actief lid

Feb 26, 2008
    132
    0
    0
    Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest. Ze zei dat alles goed was, maar dat ze wel vlg week een biometrie echo willen doen omdat de baarmoedergroei wat voorloopt. Bij de vorige controle ook al. Ik merk dat ik me hier wel wat druk om maak, want is er dan iets niet goed, want ze doen toch niet voor niets een echo voor de zekerheid?

8. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    heejj meiden.

nou vandaag de groei-echo gehad en zo loopt indd 2 weken voor op groei.
    ik ben nu 34,3 weken en ze weegt 2800 gram dus dat is geen kleintje,
    ook is er zeer veel vruchtwater aanwezig dus moet opnieuw me suiker laten prikken (is met 28 weken ook al gedaan en was toen perfect).
    gyn gaf wel aan dat ik niet voorbij de 40 zal gaan omdat het voor mij nu al te zwaar word dus zodra het echt niet meer gaat vavaf de 37 a 38 weken gaan ze ingrijpen.

Share This Page