Wat als zwarte piet straks niet zwart meer is. wat vertellen jullie de kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ja is nog een goed idee ook..
    Moet ik alleen wel oppassen dat ze geen vlechtjes in d'r haar hebt of donker is..want anders is het weer niet goed!

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    1) hoe weet je dat het een minderheid is?? het kan goed dat er heel veel mensen zo over denken, maar dat het een kleine groep is die zijn mond open wil doen
    2) JIJ maakt er van dat het om zeep geholpen wordt, er wordt alleen maar gevraagd om rekening te houden met de gevoelens van andere mensen. Toch best een normale vraag eigenlijk.
    3) discriminatie heeft niets te maken met meer- of minderheden en in deze zaak is er een rechter die heeft aangegeven dat er toch echt beter naar gekeken had moeten worden. Dat is een rechter is die is aangesteld door de Nederlandse staat, dus door mensen die jij en ik gekozen hebben.

Verder denk ik dat als een juf zich voor het oog van haar klas kan omkleden in sinterklaas, waarbij de kinderen zich afvragen waar de juf is gebleven, het allemaal met herkenning wel mee zal vallen.

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    Ok dat wist ik niet;)

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Serieus, dat vind je een voorbeeld van aanpassing van cultuur?? Dat was overigens een commerciële zet van dat bedrijf.

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn zoon van 5 is daar veel te slim voor, die zou dat dus wel door gehad hebben. Die zegt gerust, oh dat is nep, de juf heeft een baard op gedaan en een jurk aan gedaan etc..

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

#186 Ellen291982, 7 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2014
    Het zouden er meer kunnen zijn natuurlijk, maar er zijn een aantal mensen in opstand gekomen en daarom is er een discussie ontstaan.
    Ja ik vind het om zeep helpen idd. Nooit was het een punt en nu opeens wel.
    Maar er wordt nu dan toch ook geen rekening met mijn gevoelens gehouden? Ik heb deze mening en dat is mijn gevoel.
    Kinderen die kennen geen discriminatie dat leren de volwassenen ze aan.
    En mijn dochter kan je allang niet meer wijs maken over de juf die zich verkleed als sint, maar dat heeft er ook niet mee te maken nu toch?

En sowieso ik heb geen idee wanneer ik persoonlijk om deze rechter heb gevraagd hoor! En dan nog dan moet je maar altijd achter zo'n iemand staan?;)

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Rosao, ik heb inderdaad een Ghanese vriendin 4 zoontjes. Ze hebben eerst ergens in de provincie Groningen gewoond en die jongens wilde in de Sinterklaastijd op een gegeven moment niet meer naar school omdat zowel de kinderen als de volwassenen constant weer zogenaamd grappig dachten te zijn. Hier in de stad hebben ze er geen last van maar echt warme ideeen hebben ze niet bij het Sinterklaasfeest.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Op zich denken heel veel mensen dat, maar dat is vaak niet zo.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoe lang gaat hij dan nog in zwarte piet geloven?

Ik denk dat het voornamelijk om het verhaal gaat dat men er omheen verteld. Wij vieren geen Sinterklaas, ik heb ze er nooit wat over verteld wat betreft echt of niet echt maar mijn dochter en zoon zien zwarte piet en Sinterklaas gewoon als mensen die zich voor de gein verkleden. Ze spelen dat gewoon, net als dat ze dondersgoed weten dat mega mindy gewoon een filmmevrouw is. Maakt de spanning er niet minder om.

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik ken mn eigen kind wel hoor;) en ja die is daar te slim voor, dat hebben we al vaak genoeg mee gemaakt met hem namelijk...

Het is gewoon jammer dat dit zo moet gaan.
    Nu zijn mijn vriend en ik meer van de kerst, maar voor mn zoon ja vind ik het jammer...Dat wordt voor ons volgend jaar kado'tjes onder de kerstboom..

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dat gezeik van zwarte piet begon ook door een idiote stunt van 1 kunstenaar. Niemand had problemen met zwarte piet tot deze onnozelaar er iets van zei
    Nu is dat heel anders als die negerzoenen, geen reclamestunt maar hoe kan 1 persoon voor dit hele gedoe in Nederland zorgen?

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen zal waarschijnlijk alleen nog dit jaar sinterklaas vieren waarbij hij er ook in gelooft, maar ik denk dat het hem niet kan boeien of ze nou zwart, paars, rood of wit zijn of welk haar ze hebben oid. Het is gewoon zoals het is.

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Maakt dat wat uit dan? Nee dus. Hij ziet het gewoon als verkleden als iemand dat voor zn neus doet, niet als hij gewoon Sint en Piet op tv of op school ziet ofzo.
    Dat jij jouw kinderen niks hebt verteld prima jouw goed recht. Ik ben er mee opgegroeid en vind het een leuke traditie, iets wat bij Nederland hoort en ontzettend leuk is voor de kinderen. Heb mijn zoon er dus wel over verteld en keek er echt naar uit toen hij nog te jong was ervoor, om dit op hem over te brengen.

14. Aylen

Aylen Niet meer actief

Denk je dat die ene kunstenaar dat veroorzaakt heeft? Ik heb altijd mijn vraagtekens gehad bij het Sinterklaasfeest. Nu is de tijd er kennelijk rijp voor om er een discussie over te voeren.

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

En daarom doet het u niks. Jullie vieren het niet, daarom is het voor jullie onbelangrijk.
    Wij vieren geen thanksgiving dus daar bemoei ik me ook niet mee als ze daar ooit eens iets mee gaan doen.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    1) Dat het een minderheid is, is niet te ontkennen, maar of het nou 2,5% van de Nederlanders is, of 45% (ook een minderheid) maakt nogal verschil. En dan verwijs ik ook naar je punt 3, waar ik het mee eens ben, zelfs zonder rechter.
    2) Je heb een groep 'anti-Pieten', waarvan het gros het niet eens is met hoe het nu gaat, maar je moet wel toegeven, dat er ook een handjevol lui bij zit, die niet voor rede vatbaar is, geen compromis wil sluiten en héél Zwarte Piet de wereld uit wil helpen. Die lui willen het hele feest in mijn ogen om zeep helpen.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dan moet je die lui in Groningen aanpakken!

Sterker nog, ik vind dat je die lui er ook op aan mag spreken, dat hun gedrag een grote reden is, dat deze discussie nu bezig is en het voortbestaan van Zwarte Piet in het geding is.

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier ook idd.
    Ben het met je eens.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier precies zo!

20. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik vertel helemaal niks hierover aan mijn zoon. We zien het tegen die tijd vanzelf wel hoe het gaat. Ik denk dat m'n zoontje t ook wel best vind allemaal.

Deel Deze Pagina