Wat als.....

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Natasja23, Jan 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Natasja23

Natasja23 Lid

Jan 15, 2009
    15
    0
    0
    Koerier
    Ottoland
    Hoi meiden!

Na 2 weken te weten dat ik zwanger ben, en dat ik er alleen voor sta ben ik aan het id gewend en heb ik er super veel zin in!

De afelopen week heb ik veel gepraat met mensen en dus ook met mijn werkgever...

Ik ben op dit moment koerier, en dit bevalt me prima.
    Mijn werkgever heeft al toegezegd dat ik na het verlof zoiezo part-time terug kan komen, het aantal dagen in overleg i.v.m hoeveel oppas ik kan regelen.

Nu is mijn vraag:
    Natuurlijk wil je er voor je kleine zijn, maar goed er zou ook geld binnen moeten komen want de rekenig moeten ook bataald worden enz.
    Dus weet iemand hier misschien of er een soort uitkeringen zijn voor alleenstaande moeders die part-time werken ivm te kort aan oppas, en tijd door willen brengen met de kleine omdat ze het alleen moet doen?

Hoop dat iemand mij hier wat meer info over kunnen geven.

Liefs Natasja

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,304
    36,169
    113
    Niet een soort van uitkeringen voor zover ik weet, maar je hebt waarschijnlijk wel veel recht op toeslagen van de belastingdienst. Daar zou ik even opzoeken. Je hebt onder andere kindgebondenbudget, kinderkorting, alleenstaande ouderkorting en natuurlijk kinderbijslag, maar dat krijgt iedereen.

3. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Hoi,

Er bestaat geen uitkering waar je gezellig naar eigen keuze meer thuis kan blijven etc. Als je lichamelijk/geestelijk niks mankeert, heb je bij alle uitkeringen werkplicht, dus zo snel mogelijk weer aan het werk zodat je geen uitkering meer hoeft.

Je zegt dat je parttime gaat werken, in principe als je bv. tussen de 25 u. en 30 u. per week zou werken en dan de toeslagen erbij, kun je het misschien redden (ligt ook per baan natuurlijk), ik heb het over ongeveer plus/minus 1100 euro totaal, netto per maand. Ik noem dit bedrag, omdat als je in de bijstand zit, je dit bedrag krijgt.

Wat betreft opvang, heb je je al opgeven voor een kinderdagverblijf of eventueel een gastouder?

Groetjes Brez

4. Natasja23

Natasja23 Lid

Jan 15, 2009
    15
    0
    0
    Koerier
    Ottoland
    Hoi hoi

Bedankt voor de reacties.

Het gaat mij ook zeker niet om het lekker gezellig thuis blijven!
    Het gaat mij erom dat ik WIL werken, maar geen handje vol mensen heb die heel de week thuis zitten en dus te pas en te onpas kunne oppassen.

Het kindje is 2,5 a 3 maanden en dan moet ik dus weer fulltime werken omdat ik het anders niet red part-time, en geen vriend enz heb die zorg op zich kan nemen of financieel helpt.

Ik heb gekeken bij kinderdag verblijven, en heb ook uitgerekend hoeveel toeslag ik er voor zou kunnen krijgen, dat wordt redelijk gelijk getrokken dus zou dan een kleine bijdragen moeten betalen.
    Maar het gaat mij meer om het onderhoud.

Ik begrijp uit jullie berichtjes dat er niks anders opzit dan dat ik direct na het verlof weer 45 uur in de week moet gaan werken.

En nogmaals het gaat mij zeker niet om het thuis blijven, maar om het welzijn van de kleine!

Ik ga me er nog even flink in verdiepen, en uiteindelijk komt alles wel goed!

Liefs

5. avana1986

avana1986 Lid

Sep 10, 2007
    86
    0
    0
    een vriendin van mij is alleenstaande moeder.
    Ze krijgt ongeveer € 400,- pm aan toeslagen incl. huur en zorgtoeslag, maar exl. Kindertoeslag wat iedereen elke 3 maanden krijgt.

Tevens hoef je minder belasting te betalen over je salaris als je partime gaat werken..

voor mijn vriendin is het prima te doen. Ik weet natuurlijk niet hoeveel jij partime gaat verdienen, maar mijn vriendin krijgt € 1400,- in totaal.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,304
    36,169
    113
    Je kunt waarschijnlijk echt wel parttime gaan werken hoor! Eventueel anders 4 dagen bijvoorbeeld. Je krijgt zoveel toeslagen dat je met een beetje normaal salaris echt wel rond kunt komen hoor meid.

7. Natasja23

Natasja23 Lid

Jan 15, 2009
    15
    0
    0
    Koerier
    Ottoland
    Hoi. hoi

Heel erg bedankt voor jullie reacties, indd na veel zoeken ben ik er achter dat je redelijk veel van toeslagen en belastingen terug krijg, dus dat gaat zeker goed komen!

Heel erg bedankt voor jullie recties!

Liefs Natasja

Share This Page