wanneer beginnen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by nyncke, Feb 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nyncke

nyncke Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,661
    0
    0
    in het brabantse land
    Hoi Ilse,

Ik heb een paar vragen:
    Wanneer is de beste tijd om te beginnen met kolven?
    En dan evt een bv weglaten en de afgekolfde melk uit een flesje te geven?
    Na welke voeding kan ik dan het beste kolven?
    Hoeveel cc moet ik haar dan geven als ik de melk uit het flesje geef?

Nou wil ik wel zeggen dat ik graag nog heel lang bv wil geven. Maar over twee weken is het hier carnaval en dan ga ik mss vrienden van ons helpen in de kroeg en oma gaat dan oppassen.

Nu heb ik nog een vraag: ik heb momenteel heel veel voeding. Kyana verslikt zich er dan op een gegeven moment in of geeft dan een keer over (dus niet er een beetje uitlaten lopen maar echt spugen). Dit gebeurt ook niet elke voeding hoor en er zijn ook dagen dat ze het niet doet. Soms komt ze ook om de 2,5 uur en soms om de 4 uur. Wat kan ik hier aan doen? Het te veel aan melk dan.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hoi,

Ik wil je (door wat tijdgebrek) over het kolven je alleen even een link sturen met een sitem et heel veel info over kolven.

http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/

Voor de hoeveelheid voeding per flesje is een vuistregel. 150 ml * kg lichaamsgewicht = aantal ml per 24 uur. Je deelt dat door het aantal voedingen en je hebt een richtlijn voor hoeveel je in de fles meot doen.

Ik kan niet zeggen of je echt veel voeding hebt. Vaak zie je dat aan de groei. Meer dan 200 gram per week. Vaak onrustig drinken. Het kan inderdaad zo zijn dat kindjes soms snel al weer komen voor de voeding. Maar via de mail met deze info kan ik neit echt antwoord geven.

Succes en geniet van de carnaval

Ilse

Share This Page