Wat als...

Discussie in 'Prematuur' gestart door Mopje, 24 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik zat gisteren in de auto de naar Serious Request op de radio te luisteren. Het thema van dit jaar gaat over babysterfte.

Opeens kreeg ik het echt benauwd. Wat als wij niet de goede zorg hadden gehad, wat als ons kindje ergens langs de weg in Afrika was geboren...
    Natuurlijk zal elke jonge moeder dat hebben, maar prematuurtjes maken daar natuurlijk helemaal geen kans!

Ik moest dit gevoel even met jullie delen, zo blij dat wij zulke goede zorg voor de kleintjes hebben in Nederland...

Ik heb natuurlijk ook een plaatje aangevraagd en geld gedoneerd ;)

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Vreselijk he? Ik heb een vriendin die opgegroeid is in Afrika en haar baby is daar gestorven aan iets (voor ons) onbenulligs. Ik word erg verdrietig bij de gedachte dat haar baby in haar armen gestorven is aan iets wat zo makkelijk te verhelpen was geweest :(
    Tot overmaat van ramp is zij door de slechte zorg en complicaties waar niks aan gedaan is nu onvruchtbaar. Bah. Vreselijk.
    Dan ben ik inderdaad blij dat wij in een land als Nederland wonen.

3. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik realiseer me door die actie ook hoe goed alles hier geregeld is ja. Prematuren hebben daar slechte kansen denk ik.
    Wij hebben ook een nummer aangevraagd en Luc heeft een mooi serieus request rompertje

4. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Wat als..... Dan had ik nooit twee geweldige mannetjes gekregen. 2 zwangerschappen die heftig waren en met goede medicijnen en rust toch goed af zijn gelopen. Dat zou in afrika toch anders gelopen zijn.

5. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Wat als..... Dan waren de draken en ik hier niet meer geweest. Ik heb er de afgelopen dagen door sr wel weer meer aan moeten denken. Dit onderwerp spreekt (als je het zelf allemaal hebt meegemaakt) je ook persoonlijk aan.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dan was ik overleden bij de 2e bevalling.

7. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Wat als.......... dan hadden wij waarschijnlijk afscheidt moeten nemen van onze tweeling bijna 4 jaar geleden nu............

8. Onje

Onje Niet meer actief

L was dan wel geen prematuur.

Maar wat als... dan had ik nooit dat heerlijk ruikende warme vertrouwde lichaampje tegen mij aan gevoeld.

9. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ja, M.ila was dan ook direct na de geboorte doodgegaan. Ze had het in ons land al bijna niet gered, dus daar had ze helemaal geen schijn van kans gemaakt. Gelukkig woon ik hier en niet daar!

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Dan waren mijn meisje en ik allebei overleden. Gelukkig woon ik hier en niet daar.

11. adi

adi Niet meer actief

Dan was ik helemaal niet zwanger geweest... en tja, waarschijnlijk ook zonder man gebleven, want tja.. vrouw die niet voor nageslacht kan zorgen..

Deel Deze Pagina