Wij zijn ons aan het orienteren op een hond voor in ons gezin. Ras weten we nog niet en ervaring ontbreekt het ons ook aan. We willen een impulsaankoop voorkomen maar zitten nu al maanden te dubben. Aangezien het aanbod erg groot is ben ik benieuwd: waar komt jullie hond vandaan? En hoe zijn jullie tot de keuze gekomen welke hond?
Wij hebben via marktplaats advertenties bekeken. (Shi tzu ) We zijn bij 3 adressen geweest, waarvan de 4e het was geworden. 1e bij een vrouw in een flat. Hondje kroop gelijk onder de bank.. geen goed gevoel bij 2e/3e bij een of andere fokadresjes (wat we eerst niet wisten) dus ook niet gedaan! 4e bij een gezin in huis waar vader/moeder aanwezig was en genoeg ruimte om haar heen. Ons hondje was de rustigste. Hierdoor was ze als enige nog over, maar wij waren gelijk verliefd. Goed kijken waar je een goed gevoel hebt en niet zwichten voor de lieve oogjes
We hebben vooral heel veel rondgevraagd overal welk ras bij ons zou passen. We wilden een niet te kleine, een hond die heel goed in een gezin zou kunnen bij kleine kinderen, die graag buiten is. We kregen van meerdere kanten (betrouwbare kanten, waaronder een familielid die dierenarts is en heel veel ervaring heeft met verschillende rassen) te horen dat een Friese Stabij bij ons zou passen. Toen ben ik op marktplaats gaan zoeken, en kwam een nestje tegen. Ik heb die meneer gebeld, maar hij had ze net allemaal verkocht, en verwees me door naar mensen die een dorp verder woonden die ook een nestje hadden en volgens hem betrouwbaar waren. Toevallig was een vriendin een paar dagen ervoor ook bij een nestje wezen kijken en dat bleek hetzelfde nestje te zijn. Zij hebben meer ervaring met een pup kopen en volgens hen zag alles er erg betrouwbaar uit daar. Dus heb ik hen gebeld, en hebben we daar dus onze Friese Stabij vandaan
ik heb anders aangeklikt. Ik heb mijn golden retriever geërfd van mijn tante die begin dit jaar overleden is.
De ene hond komt echt bij een fokker vandaan. dit ras vind je eigenlijk ook alleen maar bij fokkers via de rasvereniging. ik perse dit ras omdat ik deze al eerder gehad had. echt superleuke honden, fijn karakter maar wel wat erfelijke afwijkingen dus ik wilde wel dat de ouderdieren hierop getest waren. maar deze was ook flink aan de prijs. 1100 euro de 2e hond is een hondje van 1,5 jaar uit Roemenie. Hoe ik eraan kom? Ik zag hem in een advertentie op marktplaats staan en toen ik contact opnam met de "verkoper" bleek het een collega van mij te zijn. Zij is een tussenpersoon en opvanggezin voor straathonden die vanuit Roemenie hier naar toe komen. Normaal kunnen mensen via een advertentie een hond uitzoeken die dan vervolgens op de vrachtwagen naar Nederland gezet wordt. Maar dat vond ik te riskant. Ik wil wel weten wat ik in huis haal en dat zie je pas op het moment dat hij de vrachtwagen uit komt. Mijn hondje had al bij 2 gezinnen gezeten en zat nu al een paar maanden bij mijn collega thuis dus ze kon precies zeggen of hij met kinderen kon, zindelijk was, alleen thuis kon blijven enz. Ik had het eerst niet zo op hondjes uit een buitenland, vond het toch altijd wel een risico maar het is een superlief beestje. nog jong, maar geen puppy gedoe meer. mijn andere collega heeft ook 2 straathondjes uit Roemenie en ook die heeft echte schatjes. mijn ouders hebben nu een pup van marktplaats. van een particulier die een nestje had. echt een super sociaal ding. Hiervoor hebben ze 2 rashonden gehad die bij een particuliere fokker vandaan kwamen. superlief karakter en ze hebben nooit wat gehad. zijn allebei 14,5 jaar jaar geworden.
De ene hond hebben wij via marktplaats gevonden. Omdat mijn man en ik thuis bij onze ouders allebei een jack russell hadden, was die keuze snel gemaakt. Toen ben ik gaan zoeken en bij de eerste advertentie stond onze hond (toen een pupje) op foto. Die sprak me gelijk aan. We hebben nog wel andere advertentie's bekeken, maar de eerste bleef hangen. Dus toen een afspraak gemaakt om te gaan kijken en het zag er allemaal prima uit. Paps en mams allebei aanwezig, toen we kwamen mocht iedereen lekker de tuin in en ook binnen hadden ze een heleboel ruimte. Ook netjes geeënt en ontwormd. Het zag er allemaal prima uit dus hebben we 'ons' pupje gelijk meegenomen. En onze andere hond hebben we uit het asiel gehaald. We wilden op een gegeven moment een maatje voor de ander en toevallig zat deze hond in het asiel in dezelfde stad. Zij is een kruising met iets van een terrier. Ongeveer even oud, zelfde hoogte, dus dat leek een prima match en dat bleek ook. Ze hebben het prima samen.
Onze hond komt bij de opa van mijn man vandaan. Het broertje van mijn man had hem als erfenis gekregen maar bij mijn schoonmoeder thuis werd ie allee maar opgefokt. Totdat ze er klaar mee was en ik hem even mocht "lenen" na een operatie om te bewegen. Hij is daarna nooit meer terug gegaan mijn zwager is volgens mij nog steeds een beetje boos op me dat zn hond niet meer is teruggekomen. Maar mijn schoonmoeder was er een beetje klaar mee, voor de hond was het ook beter. Inmiddels hebben we hem al bijna 10 jaar, en is het echt een oude opa hond geworden
Beide honden via marktplaats t zwarte teefje . (Beide chihuahuas) werdt gratis aangeboden ,na lang zeuren bij vriendlief mocht ik een chihuahua . Bleek dat t teefje heel snel in de stress schiet en totaal niet tegen boospraten kan kortom gevoelige hond wij vermoeden dat ze mishandeld is geweest of iets . Nu 3 jaar later nog steeds gevoelig maar kan niet tegen nieuwe mensen en honden in huis . Ons reutje de bruine ook via marktplaats gekocht en de oude eigenaren komen wel eens op bezoek. .heel leuk stel is het
Marktplaats, zou het persoonlijk nooit weer doen. Wij weten echt 0,0 over onze hond, alleen dat hij uit Polen komt. Voor de rest is het gissen wat waar is van het verhaal wat wij te horeb kregen. Zijn gaan kijken en op het moment dat wij zeiden hem graag over te willen nemen werd er een Pools paspoorten in onze handen gedrukt, dan krabbel je niet terug maar stap je in de auto en rij je rechtstreeks door naar de dierenarts om hem te laten checken. Was 12 weken toen we hem ophaalden en was samen met 2 volwassen honden de enigste honden in het huis. Het is een Amerikaanse Stafford. Voor het ras gekozen omdat alle eigenschappen echt perfect bij ons paste. Door de jaren heen is onze levensstijl zo dusdanig veranderd dat wij er niet weer voor zouden kiezen. Een hond moet echt mijn vriend wezen en wil niet continue politieagentje spelen tegen over hem, en dat heeft hij wel nodig. Mensen die heb wekelijks zien denken altijd wat een goed opgevoede hond, heb je toch niks mee te doen Haha, maar heeft (en soms nog steeds) veel bloed, zweet en tranen gekost. Maar destijds echt de perfecte match, actief, mensgericht, sociaal, niet snel onder de indruk etc etc.. veel aan sport gedaan met hem maar door zijn gezondheidsklachten kan het niet meer. En dat is ook helemaal prima, hij luiert de hele dag wat. Inmiddels bijna 7 jaar oud.
Asiel staat niet tussen de opties? Die zitten namelijk bomvol met afgedankte honden. Ik zou om die reden nooit een hond van een fokker kunnen nemen.
Via een fokker die tevens aangesloten was bij de rasvereninging. Wij hebben een labrador, super lieve honden zeker ook met kinderen. Zij heeft een stamboom zodat we zeker zijn wie de (voor)ouders zijn en ook inzicht hebben op gezondheidsuitslagen etc. Tevens moeten fokkers zich aan bepaalde regels houdend als aantal nesten en vanaf welke leeftijd. Het is even een investering maar ik zou het er zo weer voor over hebben.
Was vrijwilliger bij een asiel hier in de buurt. En deed oa honden herplaatsen en afstandshonden aannemen. Onze hond werd aangemeld voor afstand ivm geen geld meer. We hadden op dat moment net een stop ivm een vol asiel. Na een tijdje gezegd dat we graag bij de hond wilde komen kijken. Helaas had mevr geen geld voor de afstandskosten, maar het was wel duidelijk dat de hond daar echt weg moest. We zijn intern gaan overleggen en kregen intussen foto's te zien. Had het verhaal thuis verteld en liet de foto's zien en toen zei mn man, misschien moeten we zelf gaan kijken. Dit hebben we gedaan en ook geregelt dat als het niet ging bij ons thuis dat ze alsnog naar het asiel zou gaan (kostenloos voor de eigenaar). Zijn gaan kijken en een kwartier later hadden we een hond in de auto. We zijn bijna een jaar bezig geweest om haar helemaal op te lappen en de juiste medicatie te vinden voor haar huidproblemen. Maar we hebben echt een lot uit de loterij! Ze was bijna 7 toen we haar kregen, goed opgevoed, gek op kinderen, kan alleen thuis zijn, kan met alle andere dieren, sloopt niet en eigenlijk is er geen nadeel. Het enige zijn echt haar medische problemen, maar deze zijn met voeding en medicatie onder controle. We zijn nu 2,5 jaar verder en geen seconde spijt van haar gehad! Ze is echt te lief!!
Vis een fokker die volgens de richtlijnen van het ras de honden fokt. Zou zelf nooit via marktplaats of Facebook oid een hond kopen
Uit het asiel. En inmiddels al ruim 10 jaar blij met hem. Ik zag 'm op de site van het asiel en we zijn gaan kijken. Hebben een proefwandeling met hem gemaakt en er was meteen een klik. Diezelfde middag nog mocht hij met ons mee naar huis. Daarvoor waren we ook al een paar keer bij een paar andere honden in andere asiels wezen kijken, maar dat was geen match. Er zitten zoveel honden in asiels te wachten op een nieuw baasje! Als iemand op zoek is naar een hond ga daar eens kijken. De beste keuze die we hebben gemaakt.
Wij hebben er drie, en alledrie anders. De oudste komt bij een mede jager weg, een fokker. De middelste via marktplaats gevonden. De jongste is een pup van de oudste, bij onszelf geboren en opgegroeid.
Specifiek gezocht op dit ras i.v.m. hondenallergie. Toen op een fokker uitgekomen, daar contact mee gezocht. Zij bleken geen nestje te hebben, maar wisten wel een andere fokker die van plan was om een nestje te doen met haar hondjes. Overal updates van gehad haha. Heb zelfs echo foto's. Nadat de pups geboren waren zijn we ook zeer regelmatig op visite geweest en uiteindelijk dus eentje uitgekozen. Bijna 10 jaar later gaan we nog steeds elke 6 weken met ons hondje naar haar trimsalon, ook al woont ze niet om de hoek Zorgzaam mens en onze krullenbol vertrouwt haar volledig.
Uit het asiel. Was een in beslag genomen nestje+moeder. Zwaar verwaarloosd. Asiel wist dat wij opzoek waren naar een (pitt) bull/stafford. En ze zochten naar mensen met ervaring. Zo hadden we eerste keus. Bijna 5 jaar hebben we onze hond inmiddels.
Wij hebben nu nog 1 hon, die komt van mijn schoonvader, en die was ook fokker. Geen makkelijk ras, kooikerhondje. Wij hebben een aantal nesten laten doen met onze reu. De vaderhond bij de moederhond hoeft zeker neit, aangezien ik het echt niet over mijn hart kan verkrijgen om onze hond 8 weken bij de moeder te zetten asl de pups geboren zijn. En Zwitserland was wel helemaal erg ver daarvoor.
Wij hebben een amerikaanse stafford met stamboom Via een erkende fokker hebben we haar als pup aangeschaft. Ondertussen alweer 12 jaar geleden. Het is nu een oude taart