Wat als...

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Ik studeerde in het buitenland, leefde mijn leven. Feestjes, vriendjes, volop genieten. En vlak nadat ik in Nederland kwam, leerde ik mijn huidige man kennen. Ik denk vaak "Wat als ik hem niet had leren kennen.. "[​IMG]

    [​IMG]

    En verder ook in de auto, "Wat als ik nu tegen die boom rijd/van de weg raak/ tegen een tegenligger rijd"..
     
  2. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Wij hebben een auto op CNG. Dit zit onder een veel hogere druk dan LPG. Ik denk regelmatig als ik sta te tanken of daarna de auto start wat als er een vonkje bij komt?
     
  3. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Maar je gaat toch niet op het spoor staan als er file is? Ik blijf wachten tot ik in 1 keer over kan steken.

    Maar snap je "wat als" wel. Zo'n gedachten heb ik ook wel eens.
     
  4. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Je maakt een U bocht en gaat er aan de andere kant uit. Dat kan altijd, want de slagbomen gaan maar over 1 rijstrook dus je kunt er nog langs.
    Maar je moet maar net op dat idee komen natuurlijk... .
     
  5. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Dan wil je verloskundige je vast wel een lift geven.
    Tenzij zij ook panne heeft. Dat had ik . Gaan jullie maar vast, ik kom eraan! Neeee, laat me niet in de streek!!!
     
  6. moielle

    moielle Fanatiek lid

    7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Heb ik 1x gedaan. Uit nieuwsgierigheid tot de laatste halte blijven zitten. (Was als scholier, dus zo'n 100 jaar geleden).
    Kwam ergens op Urk uit. Niks sensationeels en moest geloof ik 2 uur lang wachten op een bus terug. In de regen. :rolleyes:
     
    Beausecret en smax vinden dit leuk.
  7. yoghurt

    yoghurt Bekend lid

    31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Me too, ik doe niks anders de hele dag...
     
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik beden altijd van die nare dingen
    - Zoals wat als ik een ongeluk krijg en mijn man en dochter kunnen niet op tijd komen om af scheid en ik sterf.
    -wat als ik nu in de sloot rij, hoe ga ik mijn dochter bevrijden
    -wat als er brand uitbreekt en wij opgesloten zitten
    - wat als mijn man opeens een hartaanval krijgt en ik ben aan het werk en wat doet onze dochter dan?

    Kortom eigenlijk meer dingen waar ik doodsbang voor ben.

    En 1 waar ik natuurlijk wel op hoop. Wat als ik weer een positieve test heb. Ben ik dan blij of vooral bang?
     
  9. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.855
    7.622
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik kijk de stille tocht in Utrecht.

    Man en ik zeiden net tegen elkaar:

    Wat als er iemand meeloopt met een bomvest oid ? En op die manier nog meer mensen dood tijdens een stille tocht... daar moet je toch niet aan denken...
     
  10. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat als je in een vliegtuig zit wat neerstort, hoe zou dat zijn.
     
  11. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Ik had dat na twee jaar. Was ook heel benieuwd hoe ik zou reageren.

    Ging totaal niet uit m’n dag, heb geen traan gelaten :)
    Maar meer dat ik het niet kon geloven na twee jaar toch een positieve test.
     
    Hakoek en Evanesco vinden dit leuk.
  12. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.366
    191
    63
    Precies dit...
     
  13. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ik had tijdens mijn laatste zwangerschap voornamelijk hele nare "wat als" gedachtes

    - Wat als ik met mijn kinderen in de auto in het water beland, wie red ik dan eerst? Daar kan je toch geen keuze in maken..
    - Wat als de baby en ik nu (hoogzwanger) komen te overlijden, halen ze de baby dan uit mijn buik? Ja toch?

    Bah, werd er soms echt naar van
     
  14. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Hehe oh oeps, iets minder spannend dus :roflmao::roflmao:
     
  15. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Hier heb ik ook wel over nagedacht.
    En een soort plan van aanpak gemaakt.
    Zelfs mijn zoon van 9 weet wat hij moet doen mocht ik bewusteloos zijn.

    Eigenlijk wil je hier niet over nadenken, maar mocht dit onverhoopt wél gebeuren. Dan is hij een heeeel klein beetje voorbereid.
     
  16. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ja, ik wil dan dus ook een actieplan hebben. Alleen hier kwam ik dus echt niet uit. Mijn kinderen zijn 2,5 en 1 (en 3 weken inmiddels haha). Maar alle 3 dus echt nog compleet afhankelijk.
     
  17. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Nou dit ja!!! En nu op dit moment waarom ik nog wakker ben is ook door een “wat als” gisteren voor ons nieuwe auto gekocht en onze oude ingeruild. Nu geeft de nieuwe auto al gelijk motorstoring en andere storingen aan, maar kocht zonder garantie. Nu morgen wel terug gaan en ben dus alle scenario’s in mijn hoofd aan het afspelen wat er kan gebeuren met het wordt opgelost tot aan een vechtpartij. Voor mij zelf denk niet verstandig om er heen te gaan, maar staat allemaal op mijn naam. Heb alleen sinds 23.00 toen de storing kwam er gewoon een harde buik van. Pfff wat als..... (sorry heel verhaal geworden hopelijk kan ik zo slapen:confused:)
     
  18. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Een minder leuke:

    Wat als ik nu van de trap af val of glij....zou hij het dan overleven?
    Wat als we een aanrijding krijgen in de auto....zou hij t dan nog goed doen?

    Wat als hij nu ineens besluit om eruit komen? :D Ik ben er wel klaar mee, maar nog niet klaar voor ;) hij wacht nog maar die 4 weken...

    Maar de hoofdvraag
    Wat als we de sprong zouden durven wagen en zouden vertrekken naar Zweden...zouden we daar dan gelukkig worden?
     
  19. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.898
    7.617
    113
    Yep, hier ook. Fascinerend, ik dacht iedereen dat had maar niet dus.

    Mijn ''wat-als' vragen zijn nogal luguber van aard door mijn stoornis. Wat als mijn kinderen dood gaan. Wat als mijn man nu een ongeluk heeft gekregen (nadat hij 1 minuut te laat is). Wat als dit vliegtuig waar ik zit neerstort? Wat als ik mijn polsen doorsnij (terwijl ik de aardappelen sta te schillen).

    En dan zie ik dat dus ook allemaal voor me he? Hele bizarre films in mijn hoofd :rolleyes:
     
  20. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Oeh ja, dit heb ik ook veel.
    Toen mijn zoon net geboren was, werd het heel erg. Wat als hij van de trap valt, in bad valt, op de stenen vloer valt, etc. Ik "zag" het al gebeuren.
    Maar ook rare gedachten. Wat als ik mijn collega sla, of het huisdier uit het raam gooi.

    Het heet een intrunsie en is een waarschuwing van je hersenen om te voorkomen dat je fouten maakt of niet goed oplet.
     

Deel Deze Pagina