Wat als...

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Zoe123, 3 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Wat doe jij voor werk als ik het vragen mag?

2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Wij werken niet volledig beschermd op de cohorts. Wij bereiden de iv medicatie en geven dit aan aan de verpleging. We raken de patiënt niet aan, dus hebben we geen masker nodig. We lopen met een snoetje rond om de impuls om je gezicht aan te raken dan word onderdrukt. Geen bescherming qua ogen niets.

Ze gaan ervan uit dat niemand anders besmet is en oppervlaktes aanraakt of ver niest XD De omloop loopt ook onbeschermd rond.

Je wast de hele dag je handen/armen.

Bij thuiskomst wil ik eig niemand echt aanraken....maar ik ben dan zoooo toe aan even een knuffel van de kids. Ik probeer ze niet te kussen of met mijn gezicht aan te raken.

De secretaresses van de afdelingen zijn ook erg bang, daar zit ik ook vaak naast en die zitten het liefst in hun eigen hok een hele dag met alles dicht. Dat vind de baas ongezellig staan, dus het schuifraam moet open staan voor beter contact. Ze moeten naar het toilet op de cohorts en krijgen dan het zelfde waardeloze snoetje als ons.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik wil er niet te speciefiek op ingaan, maar ik werk op een polikliniek in een ziekenhuis. Patienten komen dus van thuis voor hun afspraak/behandeling bij ons. Testen heeft geen zin, omdat patiënten (meestal) niet opgenomen liggen.
    Covid-verdachte en -positieve patienten dragen een mondkapje.

4. Elinetjeee

Lastig.. wel bijzonder dat je niet bij iedereen een mondkapje op mag/moet in deze tijd. Ik denk dat iedereen het zou begrijpen

Bubbel vindt dit leuk.
  5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik ga morgen ook weer wat patienten zien op de poli. Wij doen de anamnese telefonisch en bellen een dag vooraf nog een keer om te vragen of ze (of huisgenoten) niet ziek zijn. Ik ben benieuwd.

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    wij mogen het niet ivm dreigende tekorten.

7. Elinetjeee

Wow.. dan voel je je ook genaaid..

8. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Ik had van het weekend een gesprek met mijn man over dat ik en vele andere in de schoonmaak eigenlijk ook een groot risico lopen elke keer weer... je komt in verschillende panden, en komt met verschillende mensen in aanraking en in mijn geval meer dan 20+ verschillende mensen per dag ivm het pand waar ik kom.. je raakt die vieze wc’s aan en de bureau’s en noem het op allemaal iedereen heeft lekker de hele dag ( sommige panden een hele week) kunnen hoesten en snotteren en noem het op boven hun bureau en dan heb je nog de kleine prullenbakjes bij de bureau’s die vol zitten met lege bekers en ander troep waar er met de mond en handen aangezeten is en de trapleuningen en deurklinken, koffie apparaat, kranen noem het op. Overal kan wat op zitten je weet het niet.. en dan kan je wel werken met handschoenen aan en daarna je handen wassen enz maar de risico’s die blijven..

Deel Deze Pagina