En toch als ik terugkijk naar mijn single jaren is er maar 1 man geweest die echt vroeg naar anticonceptie en dat hij condooms bij zich had. Verder werd alles in mijn handen gelegd. En ja zeker wij hebben de keuze maar het zorgt er ook voor dat mannen het allemaal erg makkelijk vinden en daardoor weinig verantwoordelijkheid nemen in dit gebied. Ook juist omdat wij ermee zitten als het mis gaat. Er moet vanuit beide kanten zoveel meer stappen gemaakt worden zodat het eerlijker word. Dat je als vrouw kunt vertrouwen op een man en anticonceptie en dat hij zich verantwoordelijk voelt.
Welnee. Ik vind mannen leuk zoals ze zijn. Degene die dit flikken zijn rotte appels. Gelukkig doen de meeste mannen dit niet, ook niet degene met een flink portie testosteron. En over het algemeen willen die ook geen oorlogen starten. Dat is meer een product van macht en rijkdom. Vergis je niet in de vrouwen die zich in die kringen begeven. Dat kunnen ook echte slangen zijn.
Ik ben niet voor moderatie van hormonen. Want het brengt ook leuke dingen. Maar...er is nog wel wat mis met sommige mannen en hun opvattingen. En heel eerlijk...vaak zijn deze mannen ouder dan 40. Dat was vroeger al zo en nu nog lijken ze minder geremd te zijn? Zelfs nu met 44 word ik lastig gevallen met opmerkingen en net even te dicht bij je gaan staan. ( brrrrr). Kun je nagaan wat jonge mensen hebben. Zoiets als respect voor grenzen begint vind ik bij opvoeding ( zowel thuis als op school) Maar ik moet zeggen ik heb wel vertrouwen in de generatie van mijn kinderen. Ik merk dat ze sowieso veel relaxter staan in sexualiteit en de mogelijkheden. Ook staan ze veel meer stil bij grenzen en respect.
Ja dat is heel vervelend en het zou dus mooi zijn als een mannenpil een optie is in het aanbod. Maar ik vind niet dat je het mannen moet gaan verplichten ofzo.
Ja daar ben ik het helemaal mee eens maar ik denk dus dat dit meer zit in voorlichting en verandering in cultuur dan verplichten tot anticonceptie. Bij mij vroeg eigenlijk vrijwel elke partner of ik aan de pil was toentertijd (wat ik was) Een baby wilden ze duidelijk echt niet en daar werd dan ook actief op gelet. Maar condooms voor soas hadden ze vaak meer moeite mee. Terwijl ze daar zelf net zo’n last van hebben als je een soa oploopt toch. Maar ik denk dat het puberbrein (deed mijn puberbrein ook) vaak nog dacht ah ja boeiend. Zie ik dan wel weer
Het is niet alleen het puberbrein want dat denkt. Als een vrouw aangeeft anticonceptie te gebruiken zullen de meeste het condoom laten liggen. Hoeveel mensen doen aan het begin van elke nieuwe relatie een SOA test of gebruiken condooms totdat de test gedaan is? Ik heb ook nooit eerst een test gedaan, voordat het zonder gebeurde.
En wat denk je van de jongens die helemaal idolaat zijn van die YouTube pipo. Andrew Tate....... Die is jong en ook niet echt geëmancipeerd zullen we maar zeggen. Er zijn veel jonge volgers, wat natuurlijk niet goed is voor de meiden. Ik hoop dan echt dat de opvoeding door de ouders wat meer de overhand heeft.
Nee zeg, ik vind mannen leuk en goed zoals ze zijn, dat hoeven van mij echt niet allemaal makke en meegaande schaapjes te worden . Wangedrag pak je aan door opvoeding, voorlichting en het bespreekbaar maken van zaken. En natuurlijk het aanpakken van mafkezen die zich misdragen.
Ja maar dit geldt toch ook voor vrouwen? Ik was zelf vroeger ook niet altijd zo standvastig met dat condoom Ik heb ook wel eens gedacht: boeien hoe groot is de kans op een soa? En als de man dan niet wil kan je als vrouw ook zeggen dan geen seks. Tenminste, ik heb dat wel eens gezegd en toen werd hij toch omgedaan. Of niet en dan geen seks. Overigens hebben ik en mijn partners wel altijd soa testen aan het begin van onze relaties gedaan. Wel omdat ik dat benoemde overigens. En ik heb wel in mijn wilde jaren regelmatig bij de GGD laten testen (net als mijn vriendinnen) maar dat is ook niet standaard dat mannen en vrouwen dat doen.
Ik dus wel en ja ze waren vaak echt een beetje verbaast dat ik dit wou maar anders niet hoor jammer dan. Met vriendinnen hadden we het hier ook vaak over en de meeste deden het daardoor wel. Was laatst nog weer een onderzoek dat de soa's weer behoorlijk oplopen geloof ik.
Straks krijg je mannen met PMS achtige klachten. Zeker weten dat WWIII binnen 2 maanden is uitgebroken.
Wij zien bij ons in de praktijk ook een toename van soa's in de groep van 16 tot 30 jaar. Het is echt opvallend. De angst voor een soa is meer op de achtergrond omdat men voorheen doodsbang was voor hiv maar omdat je daar nu niet meer direct aan hoeft te sterven omdat je dan virusremmers kan slikken lijkt men het vergeten te zijn. Krijg ik hiv dan slik ik wel een pilletje is dan toch wel de gedachtengang. Dat het van invloed is op je hele verdere leven vergeten ze gemakshalve en ondertussen lopen ze allemaal met een chlamydia infectie die enorm onderschat wordt gezien de lange termijngevolgen bij vooral vrouwen. Ik zie zoveel jongens/meiden met chlamydia, bizar en vaak krijgen ze het ook nog een tweede en een derde keer
Ik zal wel ouderwets zijn maar ik snap sws niet dat je wisselende bedpartners zou hebben (gedurende je leven). Zou veel problemen zoals deze oplossen denk ik als iedereen het bij 1 man/vrouw zou houden
Woow die kerel spoort echt gewoon niet… en dat heeft een hele rits aan trouwe volgers vreselijk.. het zou je zoon maar zijn die zo knakker als idool heeft