Wat at jij vandaag?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door moniponi, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja sinds de kinderen ( dus sinds gestopt met werken) let ik er veel meer op en kan nu ook echt rustiger eten, maar ik merkte ehct dat het een automatisme is...echt niet gezond ook haha!

Lekker Sukke chocola kan troostend werken :) alles goed gegaan met de kindjes?

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja gaat oké. R heeft wel al een paar dgn zijn huil momentjes s avonds.
    Voor hem is het echt wel goed dat de kraamweek voorbij is, mama weer de touwtjes in handen en een gewoon ritme.

B doet het ook prima. Krampjes alleen wel, bah zo naar. Ze poept ook als een dolle. Vannacht de test voor haar temp. Hadden zo'n matje uit het kraampakket over haar dekentjes zodat de warmte er onder bleef die is er nu af. Is overdag goed gegaan dus hoop vannacht ook.

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    sukke, ah hij is ook nog jong heh, scheelt 3 mnd met mijn zoontje...
    zo zielig die krampjes!! hopelijk een goed enacht voro jullie!

4. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik ben ook een langzame eter, ben altijd als laatste klaar. Ik kauw zelfs op mijn soep en yoghurt! :D Ik vind dat je alles gewoon veel beter proeft als je erop kauwt. Mooi meegenomen is dat een groot deel van de spijsvertering al in de mond begint (oiv speeksel) en het dus ook beter te verteren is voor je maag/darmen.

bordje havermout met banaan
    half stuk taart en een cappuccino (ik dacht dat het appeltaart was maar bleek een of andere vette boterkoek te zijn en viel als een baksteen)
    kiwi gold
    broodje met geitenkaas en kop groene thee
    bord volkoren macaroni met een champignon crèmesaus (haver room)
    sinaasappel
    paar happen van de avocado/tomaat salade van de kinderen
    nu net nog een sneetje roggebrood met avocado, peper&zout
    drink nog een glaasje witte wijn straks

hmmmm, al met al toch nog best veel eigenlijk. Dat laatste sneetje roggebrood had ook niet gehoeven, lekkere trek.

5. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL

Nou ik vind dat je super bezig bent! Het lijkt mij soms wel weinig wat je eet, maar je wilt natuurlijk ook veel eraf, dus dat is dan alleen maar fijn als dat zo goed werkt voor jou. Ik ben benieuwd naar morgen je weegmoment!

@miis, hoe weet jij dat, van die maag die krimpt als je minder eet?

Ik heb een beetje brakke spijsvertering geloof ik, vaak licht misselijk of beetje maagzuur. Das ook een reden voor teveel eten, daar wordt het dan wat beter van. Gevoel lijkt ook op trek.

@Sukke, fijn, even genieten van verdiende chocola :) Hoop dat je meisje lekker warm blijft vannacht. Ga je dan ook nog temperaturen? En hoop dat het een beetje fijn dagje wordt morgen voor je, niet teveel willen, gewoon rustig aan :)

6. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb de verpakking niet meer, maar de andere sappen met banaan of anderszins heel zoet die ik kan vinden van ah hebben tussen de 33 en 45 kcal per 100cc. Glas was ongeveer 200cc, ik vind dat dus eigenlijk enorm meevallen, zeg 100 kcal maximaal. Toch? (zit er niet zo in dus, die kcal)

7. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    moni, je vergroot je maag toch ook als je 2x opschept..maar bij de eerste x al eigenlijk genoeg had...
    zo worden mensen dik toch, meer eten dan nodig ...
    En als je lijnt en halveert je porties dan gaat je maag zich daar op aanpassen...:) na een aantal dgn ben je er aangewend en zit je dus al vol na een halve portie ( natrlijk in combinatie met de voeidngswaarde van je eten)

oleander, mm avocado heerlijk

8. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik begrijp het en het klinkt ook logisch! Maar ik vroeg me af hoe je bij de wijsheid komt dat het echt zou is, snap je? Is het geen "praatje" wat iedereen denkt maar weet je het van een arts of zoiets... Het lijkt me zo snel nl, dat je maag echt zou gaan krimpen. Was gewoon benieuwd!

9. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klein bord spaghetti bolognese met strooikaas (ja alweer, nu de lekkere uit de vriezer ;) en veel sla met wortel en tomaat
    3 happen magere yoghurt
    Snack-bordje bolognese net op ;)

Maar ik vind het niet erg, normaal al ik bijv 2 een stuk grotere borden bij het eten, en dan ging ik nog snoepen/snacken!

Wat ook erg scheelt bij het minder eten is dat je minder suikerschommelingen krijgt in je bloed. Die zin in zoet direct na het eten (als je veel hebt gegeten)? Puur omdat je lijf je suikerspiegel in je bloed verlaagt omdat het weet dat er allerlei nieuwe suikers (uit je eten dus) onderweg zijn. Dan even doorbijten en niet toegeven en het trekt gewoon weer weg. (Uit de wetenschapsbijlage denk ik ;) Daar haal ik altijd mijn wijsheden vandaan :p)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Over de 7 dagen van vorige week at ik gemiddeld 1560 kcal per dag.
    Ik moet nog eens narekenen hoeveel kcal ik moet binnen krijgen om binnen zoveel tijd zoveel kilo af te vallen. Daar zijn allerlei modules voor.

Ik krijg altijd het zuur van teveel vet en geraffineerde suiker.

Suiker vraagt om suiker. Weet je wat hypoglycemie is?

Miis: je maag kan niet krimpen, wel uitrekken (=maagpijn, extreem vol gevoel). Je kan je maag wel laten wennen aan meer of minder eten.

11. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo even uitgedacht:
    Als wij (vrouwen) zo'n 2000 kc per dag verbruiken, dan zou je dus zo'n 440 kc per dag uit je reserves halen nu.

Een kg lichaamsvet bevat ongeveer 7000 kc lees ik zo ergens, dat zou betekenen dat je nu per saldo zo'n 63 gram vet per dag uit je reserves zou verbranden.

Dat is niet zo veel! De eerste week ging je veel harder. Maar ik stel me zo voor dat je de eerste week vooral veel van de inhoud van je maag en darmen verliest ;)

En elke extra beweging levert natuurlijk een hoger dagverbruik op. En misschien omdat je nu wat zwaarder bent dat je ook meer verbruikt bij al je bewegingen?

Ben wel benieuwd wat zo'n calculator voor uitkomst oplevert!

Hypoglycemie is toch een te lage bloedsuikerspiegel? Dat is dus dan misschien het juiste woord voor dat dipje na het eten?

12. zogelukkig

- 2 kilo, joehoe!!!:)

13. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeah!

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Super zeg!

15. zogelukkig

Moni: ik snap helemaal niks van je berekening en redenatie, haha!

Mijn fysio heeft berekend dat ik 1536 kcal moet eten om op een gezond BMI uit te komen, zonder daarbij te snel af te vallen, omdat je anders je spieren opvreet (letterlijk zijn woorden). Ik moet nu naar max 1,5 per week gaan. De eerste weken gaat het altijd hard, dat is voornamelijk vocht.

Om te weten wat je 'moet' eten om af te vallen, moet je vetpercentage en de mate van beweging weten. BMR, LBM enzo, allemaal ingewikkelde dingen.;)

16. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    #196 moniponi, 29 jan 2013
    Laatst bewerkt: 29 jan 2013
    Ik ook banner een beetje bijgesteld :) Wat onhandig, moet je nou steeds opnieuw je banner aanmaken als je je gewicht wilt bijstellen? Hij telt dus zelf helemaal niets, is gewoon een statisch plaatje, suf. Tenzij ik iets mis hoor... EDIT: als je een account aanmaakt kun je dus wel je banner "editen".

En ik heb mijn spijkerbroek weer aan, zat toch niet zo lekker meer, gelukkig nu weer wel! ;) Misschien val ik wel af met meer eten omdat ik nog voed? Dat zal me toch ook wel wat kcal kosten, tenzij het gewoon water is wat er uit komt tegenwoordig ;)

Handig zo'n fysio die dat voor je berekent! Mijn berekening is gewoon een simpele, uitgaand van standaard getallen ;)

17. zogelukkig

Ja, maar geen mens is standaard! Ik zeker niet want ik heb een auto-immuunziekte van de schildklier. Ik nam altijd rond de 2000kcal per dag en toch werd ik veel te dik.
    Ik heb dus veel minder nodig. Een kwart minder dus. Als ik daarmee nou ook een kwart afval!:p

18. zogelukkig

Cruesli magere yoghurt
    2 cappuccino

2 kleine peren
    Cappuccino
    Water

Volk.bth gebakken ei
    Volk.cracker appelstroop
    2 sterrenmix-thee

19. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat zou tof zijn! Maar dat is je streven natuurlijk ook bijna ;) Alleen moet dat niet zo blijven doorgaan tot nul natuurlijk ;)

Maar nam je echt maar 2000 kcal? Ik denk altijd dat als je dus gewoon teveel eet (2 borden ipv 1, 3 bth ipv 2, dat werk) je al snel veel méér dan 2000 binnenkrijgt, dat deed jij toch ook?

Hoe zit dat bij jou trouwens, was je allang te zwaar? Of vrij ineens sinds zwanger zijn? Of geleidelijk oplopend met de jaren? En zit je straks weer op je "basisgewicht", of is het voor jou een heel nieuw iets om dan weer gewoon "dun" te zijn...? Pff wat een vragen, gewoon belangstelling hoor. Geen antwoord is ook goed ;)

20. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    1 bth jonge kaas, thee
    appeltje, koffie verkeerd
    2 rozijnenbth jonge kaas

Moet zo nogal intensief op pad, geen zin om me onderweg slap te voelen en te gaan snaaien of instorten. Dus maar even "goed" geluncht.

Wel fijn hoe het idd snel went om minder te eten. 1 bth voor ontbijt is nu gewoon genoeg tot ik een fruitje 'mag', en ik weet wel dat ik het daarop dan ook weer prima red :)

Wel de weegschaal en het spiegelbeeld volgen of het idd vooruit blijft gaan ;) Hopelijk vanmiddag ook weer even hardlopen!

Deel Deze Pagina