Nou, op dagen me twee boterhammen met normaal beleg en 1,5 bord avondeten en dus geen koek, chips of alcohol, wws het iets meer dan 2000kcal. Heb dat toen weleens bijgehouden. Maar volgens mij vergat ik toen alle vetten (boter, margarine, olie) en telde ik de hoeveelheden ook niet stipt (hoeveel plakjes kaas in de mond, restjes van zoon etc.). Ik ben altijd stevig geweest, dat is mijn bouw. Zelfs nu noemt niemand me dik en schatten sommigen mij 15 kilo lichter en 3 maten kleiner. Maar ik weet mijn onderbuik en billen wel te verhullen. Daar zit ook alles. Tijdens de zwangerschap ben ik de grip kwijtgeraakt en ik bleef daarna maar honger houden. Tel daarbij op een verrotte rug en bekken en dus niet intensief kunnen bewegen en daar ga je. Na het stoppen van zoon met de bv, wist ik dat de knop radicaal om moest. Mijn voedingstherapeute (= vriendin) noemt het 'levenslang'. Ik kan dus geen reep chocola of zak chips of rol koekjes nemen. Maar of dat nou echt zo'n straf is? Ik wil in een ritme komen dat ik heel lang en met plezier vol kan houden. En ik hoop dat als ik lichter ben, ook beter kan sporten. Dan is er ruimte voor een broodje kaas in het weekend of een blokje pure chocola.
Ja, hopelijk werkt dat zo! Lichter = beter bewegen, lijkt mij wel ieg. Goed vooruitzicht is dat he, en zeker met de lente in aantocht, je bent echt goed bezig!! (En ik ook, ik ook blij Bij mij werkt het altijd goed als ik wat strakkere kleding ook makkelijk aankan, dat wil ik dan zo houden en ik merk het dan ook sneller als er weer even teveel aankomt.)
Houd anders eens de Eetmeter van het VC bij voor een week ofzo, dan kan je niet alleen zien hoeveel je eet maar ook of je de goede stoffen binnenkrijgt.
Super Zogelukkig! Weer twee kilo eraf. En je hebt helemaal gelijk, het is veel beter om langzaam en gezond af te vallen, dan heb je een blijvender resultaat. Ik zie soms topics voorbij komen,... "tien kilo eraf in 4 weken" oei oei oei... Dat is zó ongezond! Op deze manier is het eigenlijk gewoon even wennen aan een nieuw, blijven eetpatroon, waarmee je op het goede, passende gewicht blijft. Ik bedoel jij at altijd al heel gezond, het is echt puur het overeten (bij mij althans). Ik moet gewoon even op de rem trappen en niet twee borden warm eten opscheppen, niet 4 boterhammen, enz. Eigenlijk moet je gewoon naar je lichaam luisteren, het stop signaal opvangen. Ik ben er de laatste dagen eens echt bewust op gaan letten en schrok er best van hoe snel ik eigenlijk al "vol" zat, maar nog rustig verder had kunnen bunkeren, gewoon omdat het lekker is. En natuurlijk, als je telkens maar weer over die grens gaat, duurt het niet lang voordat je lichaam het niet meer bij kan benen en je dus dikker wordt. Sorry hoor, spreek even voor en over mezelf nu Verwacht je ook dat je bekken vooruit gaat als je op je nieuwe streefgewicht zit? Dat zal vast wel toch? @ moniponi: rozijnenboterham met kaas!!! (water loopt me hier in de mond!!) Hier tot nu toe: Havermoutpap met banaan Koffie met chocoladekoekje snee roggebrood met avocado en geitenkaas
Ik probeerde net op m'n iPhone die eetmeter in te vullen, maar dat lukt niet echt. Zal het vanavond eens op de laptop of iPad proberen. Ben wel benieuwd hoeveel calorieën ik nu binnen krijg. Vandaag: Ontbijt: 3 volk boterhammen met hagelslag Lunch: Restje rauwe witlofsalade van gisteravond 1 volk boterham met een knakworstje Om een uur of 3 nog wat fruit. Vanavond eten we zuurkoolstamppot met een scharrelrookworstje.
Ja, dat verwacht ik wel! Het is verbazingwekken he, hoe snel je eigenlijk vol zit als je langzaam eet en naar je echte gevoel luistert! Mijn man zegt altijd: 'meer is niet lekkerder'. Zo heb ik een vriendin en die eet iedere dag 1 blokje pure chocolade. Echt al 15 jaar ofzo. Iedere dag 1 blokje. Waarom een hele rol koek? Dat is echt hormonaal volgens mij. Ik ken eigenlijk geen mannen die dat hebben.
Ja hormonaal, maar ook voor een deel emotioneel. Vrouwen kunnen ook echt emotie eters zijn, maar dat hangt inderdaad ook vaak samen met de hormonen! Oh, elke dag maar 1 blokje pure chocola (is echt mijn grootste verslaving, een goede biologische pure chocola), dat zou voor mij echt het toppunt van zelfbeheersing zijn. Denk niet dat ik al zo sterk ben, hopelijk over een tijdje. Als ik zo'n reep in huis heb, gaat ie ook heel snel op. Heb het dus ook bijna nooit in huis. Alhoewel pure chocola best gezond schijnt te zijn (85% dan). Heb je wel eens raw chocolate geprobeerd? Hebben ze best een groot aanbod van in de natuurwinkel, valt schijnbaar onder de categorie superfoods! Ik vind het alleen niet te eten. Mijn vader had een keer van die rauwe cacao bonen gekocht, daar trekt je mond echt van samen! BAH! Anyways. Eerst maar eens kijken of ik het op deze manier vol kan houden, gewoon stoppen als mijn lichaam genoeg heeft. @Linnie: Hmmmm! Rauwe witlof salade. Dat kan krijg je hier dus gewoon NIET. Witlof. Heeeel soms, een paar stronkjes in plastic verpakt, al half geel. No thanks. Maar dat kan ik echt missen zo iets! Vind het heerlijk!
Ik ben eerst nog even weer afgehaakt hier meiden, gisteravond gelijk weer gezwicht, twee dagen de kast dicht gelaten, dat schiet dus niet op. De wil (en het doorzettingsvermogen) is nog niet groot genoeg . Mijn man is ook zo'n lekkere eter/snaaier in de avond en ik vind het bijna ONMOGELIJK om dan niet mee te doen.... *gaat op zoek naar haar bikini om meer drive te vinden*
@Meijke: lastig he! Maar je kunt hier ook af en toe posten om dan over een tijdje te zien dat je steeds meer goeie dagen hebt... Of dat je dagen toch geleidelijk ietsje beter zijn geworden... Maar het hoeft natuurlijk niet he! Je hebt idd wel een soort overtuiging nodig van "en nu is het genoeg" geloof ik. Hier: ik was echt precies op tijd met die ene kilo eraf: had vandaag een zakengesprek waarvoor ik toch echt een pak aan moest... en gelukkig was er een pak dat paste... Die ene kilo zat dus echt precies bij billen/onderbuik/de plek waar de broek sluit.
Hee, wasdatnou? Gisteren had je nog zo'n mooi lijstje! Is je man te zwaar? Mijn man is mid 40 en kreeg rond zijn 40e zo'n lekker zitbuikje. Na lang soebatten is hij gaan fitnessen en hoe! Hij slaat alleen over als hij in het buitenland zit. Die kan ook met zijn hand in de koekjestrommel met chocolatechips koekjes kleven (stuk of 5 ofzo). Die koopt hij zelf, maar hij is nu wel solidair met mij en haalt dat soort dingen nu niet in huis. Eten jullie dan heel vroeg ofzo? Wij eten rond 19.00 uur en ik had/heb eigenlijk nooit meer trek 's avonds.
Wij eten rond 18u ivm het schatje. Dus dan is de avond idd wel lang, maar wilskracht en opletten doen een boel Helaas heb ik me net vergrepen aan de chipszak - stom, gewoon te weinig tussendoortje genomen door een te drukke dag! Dus slap en moe thuisgekomen et voilá En ook niet hardgelopen door honger en regen en geen tijd meer Maar goed, morgen maar weer een goeie dag doen! Thuis met aapje dus alle kans om het beter aan te pakken.
Ben benieuwd! Hij is nu 34. Maar z'n pa kan ook alles eten zonder dik te worden. Die eten vrij ongezond en snoepen heel veel! Gelukkig is m'n man niet zo. Die vind gezond eten ook erg belangrijk. En wat betreft de chips: misschien een idee om het gewoon niet meer in huis te halen? Wij hadden de afspraak dat we alleen in het weekend een zak halen, dat werkt ook goed. Nu man thuis is gaat het wel iets minder goed met dat soort dingen. Gister wilde hij een grote zak winegums kopen voor 4,14. Dat vond ik echt absurd duur, dus daar heb ik hem vanaf gepraat. Daarna alsnog bij kruidvat een zakje gekocht, maar die was kleiner en goedkoper. Van die smurfen en aardbeien, die zoete troep vind ik zelf ook veel te lekker! Dus gisteravond gezwicht en toch wat van op (niet veel). Oleander, ik ben ook echt gek op rauwe witlof! Ik kan dan echt heel veel eten. Maar mijn salade is nooit super gezond, zit gebakken spekjes en blokjes kaas in. Daarnaast wel heel veel witlof en tomaat. En een zelfgemaakte honingmosterddressing op basis van olie ipv mayo. ZG, wat goed van je man! Wij zijn beide geen sporters, echt slecht. Voor m'n eerste zwangerschap sportte ik wel best veel. Maar daarna amper nog wat gedaan. Ik heb na m'n zwangerschap echt een mooie, dure crosstrainer gekocht, maar die staat op zolder stof te happen. Echt zonde. Na deze zwangerschap hoop ik het wel weer op te pakken (moeten we wel eerst de zolder isoleren, veel te heet in de zomer).
Aaargh, heb jij een crosstrainer? Jaloers! Die dingen zijn zoooo effectief! Heb er helaas geen ruimte voor! Ga wel een abs-roller bestellen. Gewone buikspieroegeningen kan ik slecht ivm mijn slechte onderrug.
Ja en nog een mooie ook, van het merk infiniti. Want ik wilde natuurlijk wel een van de betere (muts dat ik ben). Na de bevalling, toen woonden we nog in een ander huis, toen heb ik hem wel regelmatig gebruikt. Eerst opwarmen met buikspieroefeningen en daarna met uitzending gemist op de crosstrainer. Heerlijk tijdverdrijf. Maar nu staat tie op zolder en dat is niet praktisch. Ik wilde ook nog gaan hardlopen met behulp van evy. Maar dan moet ik eerst goede hardloopschoenen hebben. Hardlopen was hier ook effectief, jaaaaaren geleden gedaan, gaf me echt een kick.
Ja punt is, dat ik echt vooral zoutbehoefte heb op dat soort momenten! In mijn ervaring werkt dan niets bevredigend wat we normaal in huis hebben. Vandaar die chips... Wat is er nou echt zout en toch niet zo slecht? Ja olijven idd, dat werkt misschien wel. Hoewel ik ook kauwbehoefte heb. Maar goed, olijven en een wortel, ofzo. Wel goede ideeën om het eens anders te proberen. Thx dames, voor het meedenken! Ik kan natuurlijk ook gewoon erg hard proberen mijn behoefte dan maar niet te bevredigen, gaan mediteren, en wachten tot het afzakt. Dat zou vast ook wel werken en nog een betere oefening zijn . Met zoetbehoefte kan ik dat beter - of dan kun je nog altijd een klein fruitje nemen natuurlijk. PS voor mij dus ieg geen aardappels vanavond, maar wel dubbele portie groenten Kan ik het nog een beetje compenseren. @Witlof, jaaah ook fan van! Misschien een gezondere optie: wat rozijntjes en magere yoghurt erdoor Of idem met nog wat geraspte wortel, mmmm!!
Rozijnen door m'n eten ben ik niet zo dol op. Worteltjes is wel een goed idee! Stom, ik heb nog een grote zak winterwortels liggen. Is magere yoghurt beter dan olijfolie? Ik gebruik heerlijke extravierge olijfolie bij m'n moeder uit de winkel vandaan, die is echt zalig! Is een gezout nootje niet wat? Gewoon een mini handje, in ieder geval beter dan chips. En een bouillon drinken? Hoewel dat natuurlijk niet je kauwbehoefte bevredigd. Ik ben meer van de zoete dingen. Koekjes en chocolade!
Ja, bouillon dacht ik vandaag ook al aan Echt fijn hoor, dat jullie meedenken! Ik vind de combi van het frisse zure (yoghurt), zoetige (rozijn/wortel) en het bittere en knapperige van de lof gewoon geniaal. Voegt mi meer toe aan de smaken dan het vettige van olie. Maar dat is natuurlijk persoonlijk!