Nou ja ik bedoelde ook niet volledig opdrogen, wel afnemen. Maar het was misschien ook toeval, of eisprong-gerelateerd, ieg heeft ze vanochtend weer lang zat gedronken @veel eten, hou er maar over op, blijkbaar verbruik ik ook wat meer, vanochtend zag ik de 70 voor het eerst op de weegschaal. Qua bv moet ik dus zelfs wat meer eten nog ?) Ik zie ook rap verschil; vriend ziet het ook al duidelijk. @muesli: droog vind ik het ook niet te eten hoor.
Cruesli vind ik alleen lekker met yoghurt of kwark, niet met melk. Cornflakes vind ik wel lekker met melk, maar dat is niet gezond. Hoewel ik laatst van die pops had gezoet met maisstroop, dat smaakte goed. Ik koop vaak speltproducten, die zijn hier erg in trek. Ik heb vannacht eindelijk eens een beetje normaal geslapen. 7 uur! Echt fijn, was ik echt even aan toe na al die drama nachten. Ik lig nu met dochter op bed te ontbijten. Man is de hele benedenverdieping aan het opruimen en schoonmaken, de lieverd. Straks komt er een vriendin met 2 kinderen, dus dan zal het gauw weer een pestzooi zijn, haha. Vanmiddag komt er iemand van de PSZ op huisbezoek. Ben benieuwd! Nog een klein maandje en dan gaat ze erheen.
Zou kunnen dat je goed verbrandt, alleen maar lekker toch? Ik heb voor de kerst nog twee nieuwe broeken gekocht, die ik nu zo naar beneden kan doen zonder knoop en rits open te doen. Moet ik nou iedere keer nieuwe broeken kopen totdat ik ben waar ik wil zijn? 70 is wauw, ik teken ervoor! Maar is bijna onhaalbaar voor mij. Hoe lang ben jij?
@linnie, fijn zo'n nacht! Ik ben ook alweer bijna "ouderwets moe" na 3 vd 4 brakke nachten. Niet meer gewend Wat natuurlijk op zich al fijn is! @70: idd best alweer prima. Je grenzen verschuiven, ik zou al bijna weer stoppen, vind het ergste er alweer af eigenlijk. Maar ben 1.76, en "vroeger" was ik toch echt lichter zonder broodmager te zijn Dus er kan nog wel wat af, kom op, volhouden nu Maar meestal wacht ik tot ik 3x hetzelfde lage gewicht zie voor ik het geloof, met mijn brakke weegschaal. Die volgens mij iets te laag aangeeft, dus mijn 70 is de jouwe niet denk ik.
2 dagdelen, 1 ochtend en 1 middag. Ze komt verder niet bij een kdv of gastouder en wij hebben weinig kleine kinderen in onze omgeving. Dus het leek me een goed idee. Het kost wel 94 euro per maand! Echt belachelijk duur!
@BMI, ja zal ook wel, dank je hoor Maar gek he, die 4 kilo extra kunnen echt dwars zitten. Ik had ook een pof-gezicht, is alweer weggetrokken Haha, ons kdv kost 550 voor 2 dagen Hmm, nee, niet echt. Zaterdag door dat familiegedoe, zondag had ik die kaak maar heb ik met 2 pcm echt goed en diep en ongeveer 8u geslapen, maandag was heel rommelig door ik weet niet wat eigenlijk, pijn aan mijn oor/kaak/wang, babyfoon was even verbinding kwijt dus piepte, vriend had het koud, wekker vriend al vroeg, etc, en afgelopen nacht was het wel een spookmeisje, heel gek, 2x wakker. Ik denk verhoging/verkouden en te warm in bed ofzo. Vanavond gaat ze naar oma denk ik, dus dan kan ik weer even bijslapen
Kdv is ook duur ja. Maar daar is je kind wel heel de dag onder de pannen. Psz is alleen 's ochtends 3 uur en 's middags 2 uur. De tarieven van psz verschillen onderling ook heel erg. Er zijn er die rustig 3 x zo goedkoop zijn. Oja, dat zijn ook echte nachtbrekers! Gaat het met je kaak nu wel weer goed? Hier gaat dochter volgende maand voor het eerst uit logeren. Ben heel benieuwd hoe dat gaat! Man en ik gaan een nachtje in een hotel slapen. Nog even een keertje weg voordat de kleine spruit komt.
hoi allemaal ik val even in, eheb geprobeerd het te volgen, maar door drukheid niet alles onthouden! @man is 37, hij is met mij mee gaan zwnageren haha, dus werd echt wat te zwaar, hij is nu al heel lang intensief aan het sporten en heeft weer mooi sixpackje en vetbuikje is bijna weg! Hij is ook zo'n zoutliefhebber en vooral lui als het gaat om bijv alleen water te drinekn of wat fruit te nemen ipv... Bij honger grijpt hij eerder naar een zak chips dan ff portie bth maken ofzo zegmaar.. @avondetens tijd, Ik meestal om 17/1715 met de kids alleen ( ze gaan beide 1830/19 naar bed, dus veel later is onmogelijk) Als man thusi is, eten we wel wat later, dan kan oudste ook wat langer opblijven, of ik geef de jongste alvast zn eten ...en dan zit ie nog even bij ons zegmaar. @psz, Voor mn oudste betaal ik 20 pm voor 4 dagdelen(door gemeente gesubsideerd) Mn jongte zal naar de psz gaan waar ze dan naar de basischool gaan ( andere buurt) en die is inkomensafhankelijk. Daar moeten wij 130 euro betalen voor 2 dagdelen!!! of 66 voor 1... Moniponi, als ik trek in zout heb, eet ik dus altijd een cracker met hartig beleg...knackenbrod met hutenkase, aromat en tomaat vin ik zo verslavend. Of gewoon cracottes met whatever Of gewoon van die droge crackertjes van Lu met of zonder smaak, die met olijfolie en kruiden oid heelrijk... Wat betreft chips, gewoon niet kopen! dan zoek je vanzelf naar iets wat een btj in de buurt komt wat je in huis hebt. Ik doe dan bijv rijstewafels met dun laagje smeerkaas oid Is mss ook allemaal zout enz...maar daar eet je mss dan even 2 van en dan neem je daarna bijv nog eenf ruit fruti en zit je wel weer vol @hier, tot nu toe: -2 volk bth pikante kipkerriesalade -1 snee krentenbrood met boerenkaas -2 koffie
Gister even druk en weg 's avonds dus hier nog van gister: Pap met banaan Koffie Brood met avocado sinaasappel, kiwi groot stuk maaltijd omelet met wortel, aardappel, kikkererwten, ui, prei en kaas bakje tomaten avocado salade halve zak chips 's avonds. @ Linnie: Wat heerlijk dat je er nog even uit kan met je man! Geniet er maar van. Waar gaat je dochter logeren? Bij familie of een vriendinnetje? Is ze makkelijk met zulke dingen? Hier ook jongste zoon net naar psz gebracht, hij gaat 3 dagdelen en wij zijn zo ongeveer 170 kwijt elke maand. Er was een gesubsidieerd KDV hier, dat kostte 70 per maand en daarvoor kon je je kind zo vaak en zo lang brengen als je wou. Helaas opgedoekt door de crisis en nu nog alleen private kdv's. Nu moet ik snel aan de poets, want die paar uurtjes vliegen zó om en nog veeeel te doen hier!
Dochter gaat bij m'n schoonouders logeren. Ben erg benieuwd hoe dat gaat. Ze is nog nooit uit logeren geweest. Wel past m'n schoonmoeder 2 dagen in de week bij haar thuis op, dus dochter is op bekend terrein. Ik vind het ook wel handig om even te oefenen, mocht de bevalling aan het eind van de dag beginnen, dan kan dochter mooi daar blijven slapen. Ze mag bij oma in bed slapen, dus dat is een feest voor haar. We slapen een nachtje in een van der valk hotel. Kostte maar 100 euro in totaal, incl 3 gangen diner en ontbijt. Prikkie dus! Poeh, die psz is bij jullie helemaal duur! Echt niet normaal. Dat kdv klinkt goed, jammer dat zo iets wegbezuinigd wordt...
Heb net maar eens gewoon wat zout op mijn gebakken eitje gedaan Misschien ook wel handig als ik af en toe zo'n zoutbehoefte heb. Stukje knackebrot met pindakaas is ook wel een optie @kdv blijft wel een stuk duurder per uur hoor, maar de zorg is ook intensiever, leidsters misschien hoger opgeleid? En de groepen kleiner denk ik.
Ja op een psz is het ook alleen spelen..en ze eten daar alleen een tussendoortje...niet echt intensieve zorg in de zin van hele dag luiers verschonen en flesjes geven en dutjes doen enz... Linnie, spannend..maar als ze al 2x in de week daar is, zal het wel heel goed gaan denk ik! Ik had het zo kunnen regelen dat mn tante naar mijn huis kwam en mn ouste opving Het ging toevallig zo dat ik rond 1645 weg moest, mn moeder even bleef tot mn tante kwam en zodra zij er was mn moeder naar het zh nog kwam, helaas was ze 5 min te laat haha Maar mn ouste is nog nooit ergens blijven slapen, maar als het ergens is zal het ook voor het eerst bij mn moeder zijn.. @hier: -bakje vanille yoghurt met cruesli ( mmm citroenkwarktaart smaak) ga even een theetje zetten
Wat is er erg aan een beetje zout dan? Heb je een hoge bloeddruk of zo? Van dat gewone keukenzout is niet zo gezond nee, door de industrialisatie is het al zijn goede eigenschappen verloren (plus de bleek en droog middelen die er aan toegevoegd zijn) waar gewoon onbewerkt zeezout bijv. veel essentiële mineralen bevat. Ons lichaam heeft ook gewoon zout nodig hoor!
ik zou alleen zout beperken als je bijv snel last hebt van uitdroging of vocht vasthoudt...altijd goed om op te letten dat wel...
Nee ik bedoelde het ironisch, we eten zoutloos sinds dl, en waarom zo "moeizaam" bedenken wat ik allemaal aan zoutigs kan eten als ik gewoon af en toe wat zout kan nemen Wij hebben zeezout in een molen. Maar goed, heb uit keuringsdienst van waarde wel eens begrepen dat dat niet zoveel hoeft te zeggen.
Volgens de eetmeter krijg ik te weinig zout binnen. 1,5 gram. De gemiddelde Nederlander die pakjes, zakjes, soep, snacks, gezouten vlees(waar), kant- en klaarmaaltijden, brood en kaas eet komt zo aan 6 gram. Wit zeezout is ook geraffineerd. Er zit wel degelijk verschil tussen, al beweren de fabrikanten dat zout zout is. Als je grijs zeezout pakt heb je de zuiverste vorm te pakken, al zal wit zout geen aanslag zijn op je gezondheid omdat je er zo weinig van gebruikt. Van mijn internist moet ik ivm mijn schildklierproblemen juist het commerciële zout met toegevoegd jodium nemen.