Wat at jij vandaag?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door moniponi, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    verkeerd

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Gister:

- broodje bal met mayo (ik ging ontbijten om 13.00 uur)

- appel

- rijst, haricot verts, gehaktbal

- handje kokindjes

3. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee Linnie, te druk om te eten meid? Wel doen hoor! ;)

Mag ik je mailadres via pb voor de meeting ajb? Thx!

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wauw linnie, wel goed voor jezelf zorgen. Merk je niet dat je productie terug loopt als je zo weinig eet?

Hoe gaat het met E?

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Dochter was bij m'n moeder, als ik alleen ben dan heb ik geen ritme. Zoon is ook wéér ziek, snotverkouden en hoesten. Dus daar had ik gister m'n handen vol aan. Met de refluxmedicatie gaat het heel goed! Gelukkig!
    De nachten zijn nog wel drama, hij blijft om de 2 uur voor een voeding komen. Ik heb geen idee hoe ik dat kan veranderen.

Moniponi, ik ga je pb-en!

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Heb je geen honger dan.... Mijn ritme is soms ook ineens weg door het 1 of ander maar dan word ik er door mijn maag op een gegeven moment wel aan herinnert dat ik nog niet gegeten heb.

Pff die nachten! Hoeveel uur laat hij er overdag tussen nu? S avonds clustert hij al toch?
    Je wilt natuurlijk het liefst helemaal op verzoek voeden maar die nachten ga je zo niet trekken. Dus misschien overdag iedere 2 uur gaan voeden in de hoop dat hij het ombuigt...???
    Wat zegt het cb hierover?

7. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    linnie, als hij zo vaak komt, dan dnek ik toch dat wellicht je productie niet hoog genoeg is! beter eten en drinken! en natuurlijk rusten, maarja dat is nogal onmogelijk hihihi
    de periode dat jongste namelijk zoveel kwam, had ik het dus aan mn schildklier...maar de reden was dus te lage productie!

wel heeel fijn dat de reflux onder controle is!
    en ik weet hoe zwaar het kan zijn zo snachts, blegh ik heb het nog bijna tot 4 mnd gehad ...en geloof 2 nachtvoedingen tot 5/6 mnd ....daarna pas 1 tot 9 mnd ofzo

8. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is je productie? Nachtvoedingen zijn effectiever voor het opkrikken nl. Hou je het al donker, rustig, etc? Drinkt hij effectief of sabbelen en weer in slaap vallen?

Let je goed op de signalen, of ben je te moe en pak je m gelijk? Dat had ik nl wel, dan sliep ik nog half en ze lag al aan de borst. Misschien wordt hij wel half wakker van de verkoudheid ipv van de honger. Of zoekt jou, en slaapt met wat troost weer verder.

9. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik word pas wakker als hij keihard aan het brullen is. Eerder word ik gewoon niet wakker. :) En dat terwijl hij in de co-sleeper naast me ligt.

Ik denk niet dat het aan m'n productie ligt. Ik heb altijd eerder teveel dan te weinig gehad.
    Overdag komt hij om de 2 a 3 uur. Langer dan 3 uur zit er sowieso nooit tussen.

Vanwege de reflux kan ik niet liggend voeden, dan komt het zelfs z'n neus uit. Ik moet dus echt gaan zitten, dat maakt het zo vermoeiend.

Hij drinkt wel effectief, maar niet heel lang. Als ik tussendoor z'n luier verschoon, dan leg ik hem nog een keer aan, maar dat maakt geen verschil met wanneer ik dat niet doe.

Ik vind het ook echt mega zwaar. :(

10. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Vandaag beter gegeten. :)

- 2 volk boterham appelstroop

- een appel

- 2 volk boterham cornet beef

- hand gemengde noten

Straks zuurkool met een scharrelrookworstje

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Komt het nu nog zijn neus uit met de medicatie?
    En hoe doet hij het wanneer hij bv om 23.00 een flesje krijgt?

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ja, liggend voeden werkt niet.

Weet ik niet, hebben we nog niet gedaan. Het komt er steeds niet van om op dat tijdstip een flesje te geven, het is zo onhandig. Ik denk dat kolven op dat moment ook niet super veel opleverd (vanwege het clusteren).

13. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het is retezwaar :( Maar hij is nog heel klein he, het is echt niet gek.

Heb je ook gezien de reflux al eens iets ingedikt trouwens?

Maakt hij ook na het clusteren geen iets langere ruk? Ga ieg meeslapen zodra dat kan, echt. En laat je man eens een flesje doen zodat je eens 4 a 5 uur kunt slapen (op de bank?) en herhaal dat elke paar dagen?

Ik heb een tijd een flesje voor de laatste voeding gegeven, en dan nog nagekolfd, om de productie dan hoger te krijgen. Maar wat een gedoe :(

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    oh linnie, ik snap je hoor, echt retezwaar...

mss is de reflux toch nog niet helemaal onde controle, kan natuurlijk best dat hij wel nog wat zuur heeft of snel maagzuur krijgt en dat toch wel weg wilt drinken..

je productie moet echt nog even stabilliseren, dat had ik ook echt bij beide...pas met 12 wkn vond ik het stabiel worden
    Ik zou proberen constant te denken aan dat dit echt voorbij gaat, en je er echt even doorheen moet, je kunt dit wel :)
    Tenminste zo zat ik hahahah, ik was toen echt zo belachelijk moe, viel echt in slaap tijdens het eten zowat

wat hier wel hielp was liggend voedne, maar tegen de stroom in, du shij gewoon op zn buik op jou...zou dat kunnen helpen?
    Anders toch jezelf dwingen eventjes te kolven en dan man laten geven savonds of snachts! soms doet 1 nachtje ff doorslapen heel wat! al zijn het maar 6 uurtjes, daar kan je dan echt ff van opknappen!
    En mss sowieso je bloed laten prikken, wie weet heb je ook wat ijzertekort oid, zou kunnen sterkte meis!

15. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Moniponi, nee we hebben de voeding nog niet ingedikt. Ik durf eigenlijk nog geen jbpm te geven. Ik lees er zoveel tegenstrijdige verhalen over...
    Na het clusteren maakt hij ook geen lange ruk.

Ik vraag me trouwens af of het toch wel aan m'n productie ligt. Man probeert hem nu een flesje te geven en ik heb net gekolfd. Ik kolfde maar 50 cc uit de borst waar hij voor het laatst uit heeft gedronken (3 uur geleden). En 100 cc uit de andere. Voorheen kolfde ik met gemak 200-250 cc.

Ik drink ook te weinig, daar zou het ook mee te maken kunnen hebben. En de vermoeidheid natuurlijk ook...

Miis, haha je lijkt m'n moeder wel. Die zit ook steeds een soort mantra tegen me te zeggen: je kan het aan, je kan het aan. Het gaat weer een keer over. :p
    Maar soms voelt het niet of ik het aan kan.
    Over een kleine 3 weken zou ik weer moeten gaan werken... Pfffff.... Vermoeiend....

16. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hij heeft maar 70 cc uit de fles gedronken. Dat zet nog geen zoden aan de dijk. Ik ga gauw slapen, ben benieuwd hoe lang hij zal slapen....

17. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    linnie, hihihi ja mij hielp dat dus ...maar jij hebt dus ook nog es druk dat je moet gaan werken, kan me voorstellen dat je je dan niet ehct relaxed kan voelen :(:(
    Maar niet over je eigen grens gaan, ander sben je nog verder van huis! sterkte vannacht!

18. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat moet ook een beetje wennen, zo'n flesje, misschien. Als hij nog reflux heeft of een beetje "wil" hij wellicht ook gewoon geen te vol maagje.

Ik weet niet of indikken zinnig is hoor, ben geen refluxexpert, ging gewoon de mogelijkheden af in mij hoofd.

De "mantra" die mij wel eens hielp was: het echt helemaal niet erg vinden, er helemaal in mee gaan, niet op de klok kijken, geen voedingen tellen oid, en het niet "erg verschrikkelijk" voor mijzelf vinden. Tja.

En natuurlijk serieus accepteren dat dit een soort "strafkampfase" is en even alleen maar leven voor je kindje(s) en jezelf er een beetje doorheen loodsen. Dus wel proberen zo goed mogelijk ook voor jezelf te (laten) zorgen!

Kun je nog hulp inschakelen? 2x per week een maaltijd uit de vriezer van je moeder oid? Dat soort werk.

Zet m op meid!

19. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    moni, haha grappig echt herkenbaar!

20. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Flesje heeft hij al vaker op. Normaal klokt hij zo 100cc weg.

Hij is wakker. Niet veel later als normaal dus...

Deel Deze Pagina