- 2 volk bh appelstroop - 3 geroosterde volk bh zelfgemaakte humus - biscuitje - 2 bordjes lasagne - 3 plakjes ontbijtkoek Ik had echt heerlijke vega lasagne gemaakt. En ook nog zonder lasagnebladen. Met gegrilde plakken courgette en aubergine. En een laag dun gesneden wortel en gewokte spinazie. Daartussen tomatensaus en bechamelsaus. De bechamelsaus had ik van havermelk gemaakt, lukte goed. Voor mij een beetje paneermeel er over. Voor man en dochter wel gewoon kaas. Een overload aan groente, heerlijk!
Ja zw slaapt erg weinig in de wieg. Overdag hooguit 2 à 3 uur en s avonds en s nachts wisselt. Gisteren wel van half 8 tot 10 maar eer ze sliep was het half 9 en daarna ben ik er nog 3 keer heen geweest. Toen vanaf 23.15 tot een uurtje of 2 in de wieg en toen was het weer knudde. Rond 2 en rond 5 gedronken vannacht ook! Net ook weer erg onrustig. Allemaal wringen en scheetjes laten. Ga van de week sowieso ook is die bv thee halen, sowieso even kijken of ik daar mijn productie mee op kan krikken. Ben wel benieuwd naar dat middeltje. Hoe gaat het eigenlijk met jou oor?
Had ik dat dan niet moeten merken toen ik stopte met het dieet? Dat zei de ka gisteren dat het goed was dat ik dat dieet al gevolgd had want anders was dat nu pas aan de orde geweest. Of zit lactose ook in andere dingen die ik tijdens het dieet wel at?
Vervelend zeg, al die baby's met klachten! Lactose-intolerantie is zeer zeer zeldzaam, een baby heeft namelijk melk nodig anders overleeft het niet. Een testje is simpel (kan je ook online wel bestellen). Maar Sukke, het ging toch niet slechter nadat je stopte met het melkvrije dieet?
Nee het ging niet slechter zg. Met de jhbpm ging het even beter qua spugen maar dat ging na een tijdje ook weer over. Ben er nu mee gestopt. Vond het zelf een geklooi en de ka vond het ook geen aanrader. Kan dus zijn dat haar darmen daar weer even aan moeten wennen. Hij vroeg nog wel wanneer ze de meconium als eerste heeft gehad, als dat "laat" is geweest kan het nog wel op een darmziekte uit komen. Heb terug gekeken in het kraamboek maar daar staat op dag 1 al wel al zeggen man en ik beide dat het toen maar telkens een beetje was. Hebben niet er bij geschreven wanneer het echt "veel" was maar zal wel goed zijn anders was dat wel genoteerd.
ontbijt; glas melk met 1 br. boterham met hagelslag en 1 br. boterha met kipfilet tussendoor; halve perzik en wat druiven (gedeeld met dochter) lunch; 2 br. boterhammen met jam en pindakaas avondeten; pasta carbonarasaus met champignons/kip/spinazie. gesnoept; 2 kitkat mini's.
He bah, wat vervelend! Wat een gedoe dan allemaal, dat is echt een pretbederver dan... Met mijn oor gaat het goed! Helemaal over! Misschien dat ik nog een klein beetje dovig ben, maar daar heb ik weinig last van. Ik zal aan m'n ma vragen hoe dat middel heet. Zij was onlangs in het ziekenhuis geweest voor een maagonderzoek, toen bleek dat zij ook reflux heeft.
Jeeej!! *linniedoeteenvreugdedansje* Ze hebben m'n ouderschapsverlof goed gekeurd! Het was een hoop gedoe, maar de aanhouder wint. Dat geeft me echt zoveel meer lucht. Ik had het echt niet getrokken om nu al weer aan het werk te moeten.
Wij hebben er een foto van gemaakt, van die eerste flinke meconiumluier (die papa mocht verschonen), haha! Hier al binnen 24u in ieder geval, maar goed, ze heeft hier ook geen last van haar darmen... En gebruik je al iets van probiotica of zo?? (weet niet of dat in zo'n geval helpt???) Merk je ook verschil in krampen/scheetjes nav wat jij gegeten hebt?? Hier toendertijd een keer 2 dagen last gehad van krampen nadat ik een stoofschotel had gegeten bij vrienden waar heeeeel veeeel uien in zaten... Vond het zo zielig en voelde me gewoon echt schuldig! Gisteren: - Broodje hagelslag - Beker melk - Kop koffie - Tosti met kaas van 2 boterhammen - Flink wat snoeptomaatjes - 2 Glazen spa rood - Kop koffie - Peer - 2 Pannenkoeken met appel - Glas water Vandaag tot nu toe: - Halve koude pannenkoek van gisteravond - Beker melk - 2 Boterhammen (1x rauwe ham, 1x gekookt ei) - Beker karnemelk - Kop koffie
Oh Linnie wat fijn!! Kan me voorstellen dat het je wat meer 'lucht' geeft... Zo fijn! Neem je dan fulltime ouderschapsverlof op of een paar uur per week? Ik heb nu al ruim 2,5 jaar 4u per week ouderschapsverlof, dus werk maar 24u ipv 28u. Bij ons is het wel onbetaald, maar via de belastingdienst kun je nog wat terugvragen.
Ik neem een paar weken (4 of 5, even kijken wat het beste uit komt) fulltime op. En dan nog 2 of 3 weken vakantieuren er achteraan. Heerlijk!! Het is hier 75% doorbetaald. En daar was de discussie over. De 1 zei dat het voor mij niet geldt, terwijl de ander zei dat het wel zo was (vanwege m'n detacheringscontract).
Denk dat lactose ook gewoon in bv zit...?? Omdat het melksuiker is. Maar dat weet ik niet zeker hoor, en idd is dat natuurlijk erg tegennatuurljk om daar niet tegen te kunnen. En misschien hebben ze dan ook wel veel meer last: ziek, slecht groeien, etc.
Moniponi, voor mij inderdaad ook doorbetaald. Gelukkig maar, want anders hadden wij het niet kunnen bekostigen. Vandaag: - 4 volk bh appelstroop - patat en 5 kipsticks met appelmoes (aten weer bij schoonouders )
Je bedoelt de ziekte van Hirschsprung? Die is zeer ernstig. Mijn zoontje is er serieus van verdacht geweest. Godenzijdank had hij het niet. Vaak hebben kindjes met HS helemaal geen meconiumlozing en ontlasting. Waarom krijg je geen medicijnen voor die reflux?
Dat was het geloof ik idd. Het zou ook zeer zeldzaam zijn geweest. R had de eerste meconium gelijk s nachts heel veel. Bij B wel ook de eerste nacht maar steeds veegjes, wanneer het echt goeie was weten man en ik beide niet meer! Krijgen geen medicijnen omdat het niet pathologisch is, ze drinkt en groeit gewoon goed dus dan doen ze niets.... Morgen osteopaat maar is bellen....
sukke, als je geen meds krijgt, zou ik idd osteopaat overwegen hoor! want het klinkt toch echt dat er iets dwars zit! Linnie, wat super zeg! gefeliciteerd daarmee, echt heeel fijn! zg, hoe was je vakantie? ben je al terug ? moni, hoe is jouw vermoeidheid? @hier, druk hooooor, weinig tijd op zp bij te houden!