Wat at jij vandaag?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door moniponi, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn ZG!

Ja, leeftijd speelt hier ook mee: ik heb al gehoord dat ik met mijn leeftijd niet meer in te passen was in het functiegebouw :(:x

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Moniponi, op zich is 14 maanden best aardig (zeker gezien mijn leeftijd :p), maar ik hoor en lees zoveel dramatische verhalen. Ik ben gewoon bang dat mij dat ook overkomt.
    Ik hoop ook echt dat het een beetje aan gaat trekken. Ik las laatst juist dat ze vanaf 2014 nog meer werklozen verwachten.
    Ik ga in ieder geval nu al een beetje rond kijken. Ik heb een HBO diploma maatschappelijk werk en een jaar of 6 ervaring daarin. Dit is m'n tweede jaar in een totaal andere functie, want ik wilde niet meer in de hulpverlening werken. Mede daardoor ben ik bang om niks geschikts te vinden.
    Wat de vaste lasten betreft, op 1 inkomen leven is hier helaas echt onmogelijk. Man is 'maar' schilder (dat klinkt onaardiger dan ik bedoel).

ZG, jeetje dat zijn wel heel veel reacties! Je zou al die brieven maar uit moeten zoeken, haha.
    Wat fijn dat het zo goed gaat met zoon! Heerlijk dat hij ook zo blij is!

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    - 2 volk bh appelstroop

- aardappelkroketjes, gehaktbal, gewokte groentemix (ui, knoflook, wat kruiden, haricot verts, bloemkool, doperwtjes en maïs)

Niet erg veel gegeten vandaag...

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2704 moniponi, 6 jun 2013
    Laatst bewerkt: 6 jun 2013
    Daar ging dat artikel dus ook over, dat sommige bedrijven daardoor al liever alleen intern adverteren of via het netwerk zoeken... Daar moet je dus je voordeel mee doen.

Sluit je werk in je vorige carrière echt uit? Als daar wel werk in is is dat misschien nog een optie... Korte werkervaring is echt een minpunt als ze de keuze hebben, of een carrièreswitch hoef je ook niet aan te denken (heb ik ook al gemerkt, een kleine zijstap was ook kansloos, ze hebben gewoon genoeg kandidaten die wel perfect passen op alle eisen.)

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik wil in ieder geval niet meer met de doelgroep werken waar ik altijd mee gewerkt heb (psychiatrie). Ik heb er zelf een depressie aan overgehouden. Dat wil ik niet nog een keer mee maken.
    Maar ik zie het wel zitten om iets in de kortdurende hulpverlening te doen. Hoewel daar nu ook weinig werk in is, ook daar zijn veel bezuinigingen.

M'n huidige baan heb ik ook te danken aan netwerken. Maar dat zie ik nu niet zo gauw meer gebeuren.
    Ik zou me wel graag willen om laten scholen, maar dan uiteraard wel in combinatie met werk.

6. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, ik kan het me weer herinneren, je verhaal.

Wie weet is zoiets er wel, omscholing met werk, maar dan moet je het wel zoeken in een sector waar echt tekorten zijn denk ik. Maar waar jij dus wel in wil werken. Afijn, je hebt nog even. Ik zou je netwerk niet onderschatten hoor, als je mogelijkheden hebt, benut ze.

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Tijdens m'n zwangerschap stond er een vacature open voor recherche.kundige. Dat lijkt me echt super gaaf! Helaas kon ik daar toen niet voor solliciteren. Flinke sollicitatieprocedure waar ik (lichamelijk) niet doorheen zou komen. Dat is 4 jaar werken en leren met baangarantie, had echt perfect geweest. Hopelijk krijg ik die mogelijkheid alsnog een keer.

Het is klote dat er zo'n grote reorganisatie aan de gang is. Zelfs m'n leidinggevende (commissaris) weet niet wat er exact gaat gebeuren en waar hij terecht komt. Alles is dus nogal onzeker.
    Ik heb overigens nog niet definitief gehoord dat mijn contract niet verlengd wordt.

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ben ff druk (geweest).

Solliciteren,blegh! Hier idd ook vaak meer dan 100 reacties.
    Heb zelfs ooit nog een brief gestuurd op een vacature die een week eerder gesloten was omdat er al 100 reacties waren.
    Hier ook vaak afwijzingen omdat ik te hoog opgeleid ben.
    Vind dat eigenlijk zo raar! Als ik met mijn hbo op een mbo functie solliciteer weet ik ook wel dat ik geen hbo salaris krijg!
    Ik zou ook wel omscholing willen. Docent Engels lijkt me bijv ook erg leuk!
    Ik had 10 mnd ww. Nu nog tot november. Hier ook een zwaar probleem als mijn ww stopt en ik heb ook niks.... :(

2 bth kaas
    Thee

2 bth kaas
    Water

Decad koffie
    Bolus
    Bv thee

Ice tea
    Water

Frietje mayonaise en satesaus, vega bamischijf.
    Water

Glas Spa met ranja
    Bv thee

Pffff, zit er ff door heen qua drukte. Zit nu vandaag voor het eerst!!!!

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    goh dames wat een stress...kan me voorstellen dat je je daar zorgen over kunt maken...ik ben niet opgeleid dus als ik weer begin, begin ik sowieso onderaam, iets simpels...en we leven nu dan makkelijk van 1 salaris...hoge vast lasten zijn ook langzamerhand aan het verdwijnen gelukkig....

@hier

-koffie
    -1,5 croissant met boter
    -1 glas Goede morgen drinkontbijt

-turkse pizza
    -chips/icetea/water

-patatje, broodje kipcorn, water
    -marsijsje
    -koffie
    -koffiekoekjes

blablabla slechte dag duidelijk :)

10. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Sukke, lastig he?! Lukt het nu ook niet nu je bij je ouders werkt en je ww valt weg?
    Ik had vandaag een collega aan de lijn en hij zei ook al dat het verstandig was als ik er van uit ga dat m'n contract niet wordt verlengd.

Miis, hahaha lekker dagje!

Hier vandaag:

- 3 geroosterde volk bh boterhamworst

- organix koekje
    - bakje meloen
    - cherrytomaatjes
    - cola calippo

- 9 kipnuggets en een chilichicken

Wij lagen vanmiddag heerlijk bij de surfplas. Zoon lag 1,5 uur lekker in de reiswieg te slapen. Dochter heeft zich heerlijk vermaakt in het zand en bij het water. Ik kan zo genieten als zij het naar haar zin heeft.

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Als ik 24 uur bij mijn ouders werk heb ik 25 Euro meer dan volledige ww. Alleen gaat het waarschijnlijk niet lang meer door daar... :(

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Met jou alleen niet of de zaak helemaal niet?

13. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Met de zaak niet. Het loopt nog steeds niet. Zo frustrerend. Gisteren kwam ik er om 13.00. Papa had om 10.30 het hele terras los en nog niemand geweest maar op 100m zeker 10 moeders met thermoskannen koffie en thee in de speeltuin/ park!
    Over de hele dag 539 euro omzet!!!!!

14. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hè bah, wat een rot bericht. :( Ik heb erg met jullie te doen.
    Dat zal wat slapeloze nachten kosten. Heel vervelend!

Mijn moeder kreeg vandaag ook bericht dat de schuldsanering in gang gezet gaat worden. Dat wordt dus minstens 3 jaar flink afzien voor haar.
    Het kan leuk zijn, een eigen zaak, maar het kan ook zo je ondergang zijn.

Is het contact met Herman helemaal afgelopen of kan hij nog iets betekenen?

15. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Serveert hij ook koffie-to-go en/of broodjes oid? Ik zou daar zeker voor gaan, mmm, een echte goeie cappuccino in de speeltuin...

Heel rot verder, Sukke :( Bah.

Pff, Linnie, ook voor jouw moeder echt heel kl*te! Een goeie bekende van mij is er nu bijna uit, ook ondernemers, veel nieuwe schulden aangegaan omdat ze zaak enorm beveiligd moest worden gezien veel overvallen, wordt de man ziek, echt heel erg ziek voor altijd zeg maar, en ze hebben twee kinderen dus zij kon ook echt niet de zaak alleen runnen. Daar is dan ook geen enkel vangnet voor he, hij was wel verzekerd voor arbeidsongeschiktheid maar absoluut ontoereikend dus.

16. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is dat hetzelfde als recher.cheur? Heeft een vriend van ons ook op gesolliciteerd, idd fysiek niet doorheen gekomen. Ik vraag me wel af waarom je in die functie super fit moet zijn alleen :(

Maar ze gaan ervan uit dat je niet happy gaat zijn dan, en dus snel weer weggaat, of niet gewoon je werk gaat doen maar andere dingen zoeken om je mee bezig te houden, of je bent dan hoger opgeleid dan je leidinggevende en die wil dat niet, etc etc.

17. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Moniponi, nee dat is niet hetzelfde. Wat jij noemt is niveau 3 of 4. Dat wat ik noemde is een masteropleiding (niveau 5).
    De fitheidstest is volgens mij wel hetzelfde. Ik vind het ook raar dat die zo zwaar tilt, want uiteindelijk kom je achter een bureau te zitten, haha.

Holy shit, ik zit te kolven en m'n flesje overstroomt! :$

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Heel naar! Van de week had ik het er met mijn broertje over. De gedachte dat ze straks gewoon "niks" meer hebben! Ik stond gewoon bijna in het restaurant te janken! Alles kunnen doen altijd. 3 spaarrekeningen voor ons, autootje voor ons, zelf nieuwe Renault espace, mijn trouwjurk een jaar later de kinderwagen, cruise door de Caribean, ieder jaar wintersport met z'n alle.
    Kon allemaal. Dat is uiteindelijk natuurlijk helemaal niet belangrijk. Ook als je dat niet kon is een faillissement verschrikkelijk!
    Mijn vader heeft wel een beetje zelfspot, al is dat tegenwoordig meer zijn masker! Maar hij vindt zich nu die man uit de Tele2 reclame... :(
    Als het echt fout gaat wordt het nog heel zwaar!

Linnie, had je moeder nog wel wat "achter de hand"?
    Oeps! Overstroming? Dronk e je borst niet leg vannacht omdat je s nachts zit te kolven?

Koffie to go hebben we al! Maar die kunnen we wel weer wat vaker op de borden zetten aan de speeltuin. Met de broodjes die we hebben kan dat ip ook alleen hebben we niet "officieel."
    Je bent er natuurlijk niet met 10 kopjes koffie op een terras maar het feit dat er überhaupt iemand is en je er niet voor niets staat geeft al een heel ander gevoel!

Zo ff wasje ophangen....
    .

19. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Sukke: wat vervelend zeg dat het nog steeds niet goed loopt met de zaak van je ouders! Inderdaad koffie to go en lekker belegde broodjes kunnen het natuurlijk wel goed doen bij zo'n speeltuin in de buurt! Daar zullen ze het niet mee redden, maar alles is meegenomen...
    Zag er laatst wel een foto van, mooie grote speeltuin naast de deur! (leuke meetplek ;) )

Linnie: oeps, overstroming! Hopelijk niet alles nat?
    Vervelend voor je moeder zeg...
    Mijn neef is nu ook bijna uit de schuldsanering. Had een goedlopende kroeg met ook overdag terras en kleine hap, maar werd ook snel minder door de crisis. Nu al paar jaar in schuldsanering, maar heeft gelukkig wel andere baan en soort van omscholing gedaan. Zit nu niet meer in horeca, maar in ontwerp/reclame branche...

Hier: druk aan het wassen, klaar leggen, inpakken voor de vakantie. Morgenavond vertrekken we voor een (zeer) lange rit richting het zuiden...
    Ben eens benieuwd hoe dat gaat, want we hebben eigenlijk altijd nog gevlogen met F. of korte stukken in de auto (Drenthe/Belgische Kust etc).

20. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Haha, ja daar is het wel ideaal voor om te meeten, alleen een beetje uit de richting!!!

Mijn vader heeft een half jaar terug zijn chauffeurspas gehaald dus hij mag nu personenvervoer doen, ook privé. Maar ja hij is al 58.

Lekker Nova. Spannend hoe de rit zal gaan. Wij gaan vanavond kijken voor een weekje in nl heeeeel misschien toch nog Frankrijk!

Deel Deze Pagina