Pa vandaag voor de rechter verschenen curator is er nu al!!! Met oma gaat het geloof ik wel. Ma is er vandaag geweest heb haar nog niet gesproken! 2 bth pindakaas Thee Vlk ontbijtkoek boter 2 koffie 2 bth gekookt ei Rijstwafel pindakaas Thee Water Eierkoek Thee
Jeetje sukke, dat gaat vlot!! Wat vreselijk zeg. Hoe zijn ze er onder? Bij m'n moeder duurt het allemaal beduidend langer.
Curator heeft kasgeld al mee en sleutels. Komen binnenkort, aangekondigd, thuis langs. Pa heeft een lijst met dingen die ze mogelijk mee nemen, ook dus auto maar zelfs fietsen (!) staan er op! Heb toen straks zus even gesproken ga zo mijn pa bellen. Hadden bezoek die bleven plakken!
Jeetje Sukke, wat bijzonder heftig! Hoe gaat zoiets in zijn werk, wat doet een curator eigenlijk precies? Taxeren hoeveel de zaak waard is en schuldeisers afbetalen enzo? Gaan je ouders dan echt de schuldhulpverlening in? Pfoei... Houd jij zelf het hoofd wel koel? Gaat het goed met de kleine meid en de borstvoeding?
Schuldeisers zijn er gelukkig bijna niet. 1,5 maand huurachterstand misschien zelfs minder. Kleine schuld bij drankleverancier en dan de grote bult bij de bank. Dus dat "valt mee." We weten ook niet precies hoe het gaat. De vaste werknemers staan nu "in dienst" van de curator voor een maand. Zij moeten dus doen wat zij zegt zoals bijv de hele toko nog poetsen, doen ze dat niet dan is dat werk weigering. Zij taxeert idd maar beheert dus ook alles! Met mij gaat het wel. Bv loopt goed B krijg ik alleen nog steeds niet s avonds in de wieg. Vanavond een uurtje en toen weer wakker en huilen. Vlg week gaan we een weekje weg in nl. Man kwam ineens met het idee on naar het buitenland te gaan. Had iets goedkoops gevonden maar ik wil nu niet naar het buitenland in deze situatie. Dat was/is nog wel ff een dingetje....
Pff Sukke, dat is me wat zeg! En hebben ze een koophuis? Is dat dan ook in gevaar? Sterkte hoor, dat is wel even afzien en afstand doen van allerlei materiële zaken dan En "even", dan volgt dus nog de schuldhulpverlening. Wel netjes van je pa dat hij het er niet nog langer op aan laat komen en dat er dan ook schulden aan het personeel ontstaan en/of meer leveranciers.
Ja ook een koophuis. Of dat in gevaar is afhankelijk van wat de zaak nog opleverde. Hoorde vandaag ook dat ze geen recht hebben op bijstand wanneer je een koophuis hebt dus het kan allemaal nog heel leuk worden. Het is idd allemaal idd maar materiaal maar toch is het toch fijn dat als je straks al niks meer hebt je iig nog wat leefconform hebt.
Nou, het is maar wat, het ondernemerschap. Ik had daar vroeger geen idee van, maar ik heb nu het idee dat een groot deel van de mensen in de schuldsanering gewoon ondernemers waren... Je loopt grote risico's als je je nek uitsteekt voor je eigen inkomen! Slecht is dat eigenlijk, scheef. Hoewel je natuurlijk ook razend rijk kunt worden van een eigen zaak, maar wie is er nou nog zo gelukkig... Veel ondernemers moeten natuurlijk maar sappelen en dan heb je ook nog mensen aan het werk gehouden en dan dit. Heftig hoor! Lijkt me ook heel erg pittig om aan te moeten zien van je ouders... Als er nou iemand is van wie je toch wilt dat ze het goed hebben! Naast je kind dan he.
Ja het is echt heel naar. Hun toekomst plaatje veranderd zo drastisch nu. Ze hadden met gemak een pensioen van 2,5 ton kunnen hebben al ze het vorige bedrijf pas hadden verkocht als mijn vader aan zijn pensioen was toe geweest. Straks moet ze het doen met een AOW tje. Daar zullen ze uiteindelijk ook wel "gelukkig" mee worden maar toch. Het idee wat je zou kunnen hebben.... Daarnaast voelt mijn vader zich voorschut staan, iemand die gefaald heeft en een sukkel dat hij dit risico genomen heeft... Heel naar dit!
Jeetje wat een verhaal! Wat heftig voor jullie! Hou je taai... Vreselijk Hier tot dusver gegeten: 2 crackers met grillworst/filet americain en tuinkers een bak griekse yoghurt met banaan, walnoten en honing. Heel de nacht op geweest voor een meisje met , vermoedelijk, tandenpijn... Dus even een kickstart ontbijt.
En er zijn zojuist drie sneetje Finnenbrood met filet Americain en tuinkers bijgekomen. En een kop rooibosthee.
Oh Sukke, wat een toestand... Hopelijk gaat het allemaal nog 'meevallen' voor zover dat kan natuurlijk! Het zijn volgens mij ook merendeel ondernemers die in de schuldsanering belanden tegenwoordig. Neef van mij is er nu bijna uit... Zijn horecagelegenheid heeft het ook niet gered een paar jaar geleden. Echt vreselijk! Wij hebben vandaag een dagje Toverland gedaan... Viel een klein beetje tegen, was eigenlijk leuker voor grotere kinderen. Met name achtbanen, wildwaterbanen (2) etc. Daar wil onze 'held' niet in! Maar toch een leuke dag gehad!
- 2 volk bh appelstroop - 4 knäckebröd met aardbei - 2 bordjes volkoren pasta met Chinese kool, wortel, courgette, ui, knoflook, paprika, beenhamreepjes en Chili saus. - paar winegums - klein beetje naturel chips Ik heb gister weer een flinke bestelling gedaan bij een online bio winkel. Ik wil overnight oats gaan maken. Lijkt me heerlijk! Weer even wat afwisseling. Deze wil ik als eerst maken: Snel en Gezond ontbijt: Overnight Oats met Chia zaden - Focus on Foodies
Een online bio winkel? Wat handig!! Ik heb op: Twee glazen rooibos-thee Een volkoren boterham en cracker met wijncervelaat En een paar hapjes homemade appel-perenmoes die ik voor mijn dochter maakte.
sukke, ach wat heftig dit allemaal zeg en wat gaat dant dan snel ineens!!!! echt super veel sterkte vor je familie, hoe dan ook tis gewn een gat waarin ze vallen... nova, jammer dat het iets tegenviel! ik vind het ook lastig iets leuks te bedenken, wnat vaak is hij nog te klein of kort vor bepaalde dingen @hier -2 volk bth 1 kalkoensalami, 1 sandwichspread -2 koffie -halve nectarine -3 volk bth 2 eiersalade, 1 sandwichspread -koffie -snoepje, chocolaatje -hutspot met gehaktbal -water -koffie -chocolaatje, snoepje
Hoe is het met jou Miis? Hoe ging je proefexamen? Mag je al afrijden? En hoe gaat het met je schildklier en vit.D?
- 2 volk bh appelstroop - appel en stukje aardbei - 4 geroosterde volk bh zelfgemaakte humus (slecht zoveel brood, maar smaakte me zo goed!) - bord risotto met kipfilet en pompoencurry.