linnie, hoe gaat het met je? ik vind je echt een supermama joh met al die diëten! en dan ook nog es zo doodmoe !
Lief van jullie! Zoon is ziek geworden. Snot verkouden en veel hoesten. Vannacht ieder 1,5 uur wakker. Maar ik voel me opzich best oké, gelukkig. Vandaag een relaxdagje thuis. Ook niet zo'n craving naar suiker. Zou dat afkicken zo snel gaan? Vandaag: - kom overnight oats met speltvlokken, rauwe cacao, cacao nibs, geraspte kokos, lijnzaad. En vanmorgen er ook nog chiazaad (inderdaad lekkerder zo, ZG) en een geprakte banaan doorheen. - kommetje pap van quinoavlokken met rijstemelk (was eigenlijk iets te weinig)
Arme zoon! Ik vind je ook dapper hoor met je beperkingen op voedingsgebied! Je maakt lekkere dingen voor jezelf, dat is goed! Ik ben de laatste tijd erg van het gemak (veel pijn en ongemak) en heb zo'n pak taco's gekocht. Ga er guacemole en sla bij maken. Ben benieuwd of zoon het lekker vindt.
Vanochtend 2 koppen koffie 11:00 drie gummi beertjes 12:30 drie bruine boterhammen met kaas/pepercervelaat/ham + flesje spa 14:45 oftewel nu dus, druifjes eten met dochter + allebei kamillethee Vanavond eten we asperges met ham en eieren en een glas wijn
Vervelend ZG, van de pijn en ongemakken. Hoe maak jij je guacamole? Heerlijk vind ik dat. Dochter eet avocado het liefste gewoon zo. Ze kan zo een hele opeten. Ja, m'n beperkingen komen natuurlijk vooral door zoon z'n allergie. Alleen van het suiker niet. Maar als ik dan toch op de etiketten moet lezen, dan kan dat er ook wel bij. Wat bedoelde je gisteren trouwens van die eiwitten?
Guacemole: 2 avocado's, 1 sjalotje of klein uitje, 1 dikke teen knoflook, 1 kleine tomaat, sap van 1/2 limoen, peper, zeezout en 1 of 2 chiliflakes. En dan in de keukenmachine! Nou, omdat je voedt, wordt er veel van je gevraagd, daarom moet je wel goed aan je eiwitten denken!
Die ga ik opslaan, klinkt lekker! Ja echt lastig... Hoe kom ik nou aan m'n eiwitten? En gezonde vetten mis ik ook. Baal echt van die noten..
Ja, vis eet ik wel. Zalm en tonijn met name. Ik zal weer eens een goede extra vierge olijfolie kopen. Kokosolie heb ik wel in huis, dat gebruik ik nu ook weer. Wat voor oliën zijn nog meer goed?
ik weet niet of het behoort tot goed of slecht maar ik gebruik ook vaak sesamolie, vooral bij het wokken van groentes echt heerlijk
Ja, alleen durf ik dat ook niet zo goed aan. Nu ik noten niet meer eet, mijd ik ook maar even pitten en zaden enzo.
Geef jij nog borstvoeding? Pff, wel pittig, pas om 12.30 uur echt eten?! Dat trok ik echt niet hoor @Linnie, niet alle noten zijn toch even allergeen? Zoals bijv cashews, dat zijn geen "echte noten", toch? Dat zou je toch wel kunnen eten? En idd avocado's, veel vis, kokosroom, hmm, veel verder kom ik ook niet hoor.
Ik weet dat vriendlief allergisch is voor noten, maar dat zijn alleen de klassieke noten met velletjes: hazelnoten, walnoten, amandelen. Pistache nootjes en cashewnoten eet hij wel. Sowieso kan hij de gewone noten wel verdragen als ze zonder velletjes zijn en gebakken.
Tja, dit zegt het voedingscentrum: Allergie kan voorkomen bij: Amandelen, hazelnoten, walnoten, cashewnoten, pecannoten, paranoten, pistachenoten en macadamianoten en producten op basis van deze noten. Noten gebruikt in distillaten voor sterk alcoholische dranken Amandelen en walnoten gebruikt als smaakstof in sterk alcoholische dranken Sesamzaad en producten op basis van sesamzaad Pinda (aardnoten) en producten op basis van pinda Maar ik weet wel dat ze niet allemaal even allergeen zijn, of hoe zeg je dat, dat allergie ervoor niet even vaak voorkomt.
Cashews en amandelen zijn geen noten. Maar ik krijg, net als mijn vader, een dikke tong en keel van velletjes om amandelen en hazelnoten, dat komt door een giftig stofje dat in die velletjes zit (niet schadelijk bij normale consumptie). Elke voedselallergie is gebaseerd op die van het eiwit van het product.
Aardappeltjes uit de oven, visticks uit de oven, salade (ijsbergsla, puntpaprika, komkommer, tomaat, avocado met olijfolie/honing/mosterd) Ik zie nu pas dat ik echt alleen ontbijt, lunch en diner op heb, helemaal geen tussendoortjes...