Wat at jij vandaag?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door moniponi, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Snoep. :)

Het is inderdaad gek. Ik voel me 's avonds exact hetzelfde als toen ik net gestopt was met roken! Echt bizar dat je zo erg van suiker af moet kicken. Wat een troep he?!

Maar het voelt wel goed zo. Het is even bikkelen, maar ik vergelijk het inderdaad maar met stoppen met roken. Binnenkort heb ik het ergste gehad. En dan maar hopen dat ik niet meer terugval.

Ik mis wel m'n glas groene ijsthee met knetterveel suiker. Ik drink nu alleen maar water en thee. Als ik een weekje of wat verder ben, dan wil ik wel weer af en toe een puur vruchtensapje drinken.

ZG, dat klinkt heerlijk!!

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Haha, was jij zo'n zoetekauw?
    Lees dat wel vaker, die afkickverschijnselen. Ik heb dat als ik geen koffie drink. Ga ik trillen, krijg ik hoofdpijn en word chagrijnig. En ik drink maar 3 bakkies per dag!:$

Zit lekker in de schaduw, gelukkig meer wind dan gisteren. Had het gisteren echt warm!
    Zit nu al te denken hoe ik dat hier 6 weken met kind thuis en zonder auto vol ga houden ...

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Normaal gesproken niet. Ik eet liever luxe koeken en chocolade, maar ik was overgestapt op snoep omdat ik door het dieet die dingen niet mag.
    Winegums enzo, dat soort zooi. Echt erg!

Koffie drink ik niet. Dus ik geloof dat ik nergens verder aan verslaafd ben.

Lekker hoor!
    Ik ben met de was bezig en zoon z'n kamer aan het opruimen. Ik wil hem voortaan overdag en het begin van de avond in z'n eigen bed hebben.
    Goed tijdstip voor uitgekozen, haha.

Wanner begint de zomervakantie eigenlijk?

4. zogelukkig

Over twee weken.;)

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier hebben ze al 1 week zomervakantie gehad! Gelukkig wel met heerlijk weer... Al hebben wij er nog niet veel mee te maken natuurlijk!

Vanavond ook heerlijk gebbqd!
    Manlief had alles klaar gezet, lekker salade gemaakt van verse sla uit de tuin van mijn vader met komkommer, tomaat en feta.
    Heerlijke zeebaarsfilet op de bbq (eigenhandig gevangen door manlief!).... Echt geweldig! En nog spiesjes met kip, ui en paprika.
    F heeft vandaag zelfs alles geproefd: komkommer, tomaat, paprika, sla! (weigert ze normaal altijd!) Feta is ze ook dol op en noemt het 'witte kaas'!
    Als toetje lekker perenijsje gegeten...

Boh, heb toch al een paar dagen van die rommelende darmen.. Had ik bij F ook in het begin van de zws.

6. zogelukkig

Haha, die Nova! Mijn eerste symptomen waren moe, doodmoe en koud. Het was september dat ik erachter kwam, goed weer nog, maar de cv moest aan! Verder had ik meteen een andere smaak: koffie smaakte me niet meer en ik werd echt misselijk van sigarettenlucht!

Maar Nova, waar heeft je man die zeebaars gevangen? Dat is echt een lekkere vis, in Zuid-Europa zie je ze veel, al is het wel minder dan jaren geleden.

Ik heb vanmiddag even 1,5 uur geslapen, was kapot! Dat heb ik soms.
    Heb enorme hoofdpijn na het stoppen met de tramadol, echt naar!

Manlief heeft Indiaas gekookt, zonder naanbread, dus heel gezond. Ik ben weer aardig aangekomen, baal er enorm van. Ik hoop dat ik binnenkort weer iets aan sport kan gaan doen.

Manlief heeft het weekend boodschappen gedaan: stroopwafels, galettes, chocolaatjes en cornetto's .... grrrr!

7. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, dat is erg he. Wij hebben sinds kort alleen nog maar volkorenbiscuitjes in huis - wel nog zoute dingen, tacochips vooral, en nootjes. Ik heb een paar buien gehad dat ik snoep ging kopen, of chocola, dat is dan ook weer snel op en dan laat ik het maar weer. Het scheelt wel! Vriend steunt dat gelukkig wel, voelt zich er zelf ook beter bij - hij is niet dik ofzo.

Maar ik ben alweer een tijdje stabiel rond de 70 kg gelukkig. Maar ik heb wel een dikke buik, gek is dat :(

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb ook een dikke, flubberbuik. Ik hoop echt dat dat nog minder wordt. Ik weeg nu 65,5 bij een lengte van 1.72, maar m'n broeken passen nog steeds niet lekker. Er hangt een stuk vel over m'n broek, ziet er niet uit..

Vandaag:

- overnight oats (havervlokken, speltmelk, geraspte kokos, lijnzaad, frambozen, halve banaan)

- stukjes galia meloen

- 1 volk bh met abrikozenspread

- zelfgemaakte hamburger, gebakken aardappeltjes en sla

We wilden BBQ-en, maar de gasfles was leeg.

9. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Tot zover:

3 Lu koekjes :D
    2 maisboterhammen met rosbief
    en veel water en een glas sap

10. LieveMamaTrix

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    @Linnie: Maar verder heb jij toch een prachtgewicht bij je lengte?

Ik ga de komende weken weer goed opletten op wat ik eet. De beginperiode van de borstvoeding kwam nogal rauw op mijn dak. Ik viel af als een malle en had zo'n vreselijk honger gevoel. Om niet nog verder af te vallen heb ik het me maanden laten welgevallen en niet bepaald op mijn eten gelet. Ik heb een goed gewicht, normaal postuur. Maar het tij is gekeerd, ik kan nu, ondanks dat ik nog borstvoeding geef, niet meer lukraak knabbelen.
    Ik zit op mijn begin gewicht, maar hier mag het gewoon ook wel blijven nu.
    Dus ik heb kwark, fruit en volkoren crackers ingeslagen. Weldra in het nieuwe huis aan de Oats :D. Can't wait!

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Poeh, linnie... Nog steeds aan het zoeken dus? Je hebt ook nog niet geprovoceerd met melk, ei en soja?
    Die overnight oats klinken goed. Ml houdt daar ook wel van. Ga ook is kijken of wij dat iets vinden. Wil hier ook wat gezonder gaan doen.
    Rauwe cacao en choco bits...? Koop je die ook in de nw?

Quiona ook nog nooit op, wel al vaker mee in mijn handen gestaan!

Zwangerschapskwaaltjes, pfff ik vond koffie idd ook echt niet meer te pruimen! Bah bah, en chocola moest ik ook niks van hebben!
    Wanneer ben je ong uitgerekend nu Nova, maart?

Hier op de terugweg van vakantie. Zijn in nl gebleven en wat hebben we geboft zeg met dit zalige weer! Heerlijk gewoon! Blijft ook nog wel even zo dus we plakken er nog lekker een paar dgn Costa del "rivier" aan vast!

Eten was een ramp, weinig groente en fruit en vooral de eerste dgn iedere avond snaaien! Zo meteen halen we even pizza's dus vanavond doen we nog even ongezond. Vanaf morgen gaat het roer om!

Donker hard broodje, Philadelphia
    Roggebrood pindakaas
    Paar aardbeien
    Thee
    Koffie

Ice tea
    Ice tea green
    Water
    Grote eierkoek boter

3 bth Philadelphia
    Water
    Ice tea green

1 plop koek
    Water

Grote muesli reep chocola
    Ice tea green!

Mijn god, ik schaam me! Haha!
    Helemaal tegenover linnie met mijn, alleen maar uit suiker bestaande, rijtje!

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Tja zwangerschapskwaaltjes... Horen er allemaal bij en zijn uiteindelijk niet zo vervelend omdat je weet waar je het voor doet.
    Bij F niet misselijk geweest en zo, hoop dat het nu weer weg blijft. Koffie gaat nu nog maar niet te sterk.
    En die borsten, daar voelde ik het als eerste aan...
    Morgenvroeg intake voor moeders voor moeders.
    Als ik reken vanaf de pos ovulatietest ben ik 13-3-2014 uitgeteld maar de echo's zullen het definitief maken...

13. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Leuk, ik steek iedereen aan met m'n overnight oats. :D
    Ik vind het een lekker ontbijtje om mee af te wisselen.

LMT, ja m'n gewicht is goed. Maar ik ben niet happy met m'n figuur. Ik voel me soms net barbamama. :)

Sukke, zeker geluk met het weer! Fijn hoor! Mag bij jullie ook wel eens weer wat mee zitten. Hoe gaat het verder? En met je ouders en zus?

Nova, leuk hoor! Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik positief testte van zoon. Time flies!

14. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    - overnight oats (havervlokken, zelfgemaakte speltmelk, rauwe cacaopoeder, cacao nibs, geraspte kokos, kokosolie, gebroken lijnzaad, chiazaad en een halve banaan)

- 2 geroosterde volk bh geprakte avocado

- wat aardbeien en watermeloen

- tomatensoep met brood, bakje rauwkostsalade

Sukke, ja dat koop je bij de natuurwinkel. Ik bestel m'n boodschappen meestal bij Welkom bij De Weegschaal GezondheidsWinkel

15. zogelukkig

Geen boodschappen gedaan, glad vergeten. Had er ook geen vlees uit gehaald.

Maar vanalles bij elkaar geschraapt en red curry met gamba's kunnen maken!
    Red currypaste, jasmijnrijst, gamba's, ui, knoflook, rode paprika, koreander, citroen en kokosmelk allemaal in huis!

Zoon is zo'n dappere schoolganger: doodmoe en hongerig! Sinds de start van school eet hij me de oren van het hoofd en toch woog hij vanavond na een groot bord eten (broccoli met penne en kipfilet) en zonder nog gepoept te hebben 1,5 kilo lichter dan toen hij met school startte!

16. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Zo dan, ZG! 1,5 kg is best veel. Hoe groot en zwaar is hij nu?

Tot nu toe vandaag:

- quinoapap met zelfgemaakte havermelk met een klontje kokosolie

- een restje salade (ijsbergsla, puntpaprika, komkommer, tomaat en maïs)

- 2 geroosterde volk bh met een zelfgemaakte 'chocoladepasta' (kokosolie, rauwe cacaopoeder, geraspte kokos en honing. Was lekker!)

- een paar kersen

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wauw linnie! Wat ben jij inventief! Bedenk je dat zelf of heb je dat ergens vandaan?

1,5 kg, jeetje dat is een hoop! Valt hij altijd zo snel af?

Snee roggebrood met pindakaas
    Bth Philadelphia
    Thee

2 koppen koffie

2 bth Philadelphia
    1 bth kaas en advocado
    Melk

Kersen en een appel
    Glas Spa met ranja
    2 handjes chasews

Ga zo quinoa salade maken met tuinbonen, radijs, courgette, veldsla en vegaspekjes. Ben benieuwd hoe het bevalt!

18. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
  19. zogelukkig

Wat leuk Linnie! Ik had dus nooit gedacht dat kikkererwten knapperig konden worden!

Hier gisteren spelttagliatelle met kip, boursin en spinazie. Makkelijk maar lekker.

Ik ben de laatste tijd helemaal niet meer van het uitgebreid koken enzo ...

20. LieveMamaTrix

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Lees het nu net pas: Maar van harte gefeliciteerd Nova! Dat je maar een voorspoedige zwangerschap zonder al teveel kwalen mag hebben! Beetje kwaal is niet erg, maar geen misselijk, bekken en wat al niet meer ellende. Wat leuk dat F grote zus wordt!! Voelt wel bijzonder zeker? Geniet ervan!

Ik had gisteren een redelijk gezonde dag, tot de AH gratis Milka koekjes bij de bestelling had gedaan. En die proefde echt naar koekjes die ik vroeger op de basisschool meekreeg! Een koekje vol nostalgie... Dus ik heb zitten schransen als een beest :D. Niet meer doen AH!
    Verder nl 2 maisboterhammen met een plakje 30+ kaas gegeten, een paar stukjes mango, veel thee en water en granaatappelsap. 's Avonds een salade met gerookte kip, mango, cashewnoten, citroensap etc.

Vandaag dus proberen die koekjes te slijten aan mijn vriend... Vreselijk! Ik ben helemaal niet zo snoeperd, dus de komst van deze koekjes is een klein drama :p.
    Anyway, tot zover:
    07:30 een flinke mok kamille thee
    09:15 een glas granaatappelsap, een kop kamille thee, een klein kommetje 0%vet kwark, en een bruin bolletje met likkepot :D

Ik heb trouwens ergens tussen mijn paperassen een geweldig recept voor speltbrood met heel veel zaden en pitten! Ik zal er eens even induiken!

Deel Deze Pagina