Dank je wel LieveMamaTrix! Tot nu toe voel ik me eigenlijk hetzelfde als bij F. Met name erg moe, gevoelige borsten en af en toe steken + zwaar gevoel onderin buik. Hopelijk blijft de misselijkheid me ook deze keer bespaard! Vorige keer een droomzwangerschap gehad (vond ik)... op al het vocht na, haha! 26 juli eerste echo... Tja, wilde eigenlijk ook nog wat kilo's afvallen, maar dat is nu natuurlijk niet zo handig. Blijf gewoon goed opletten en hoop niet te veel aan te komen in mijn zwangerschap... al ga ik er ook niet spastisch over doen! Vandaag druk gehad op het werk, dus eigenlijk niet heel veel gegeten: - Boterham kaas - Glas water - Kop koffie - Glas boullion - Boterham kaas - Thee - Kop koffie - Rijstwafel met laagje pure chocolade (Zonnatura) - Appel Zometeen nog kip met aardappeltjes (nieuwe!) en bonen. Merk wel al dat ik moet zorgen dat ik iets in mijn maag heb anders word ik erg flauw....
- overnight oats (havervlokken, havermelk, geraspte kokos, cacao nibs, cacaopoeder, lepel kokosolie, lijnzaad, hele banaan) - bakje cantaloupe meloen - 2 geroosterde volk bh tonijn - zakje organix snoepje, zakje organix chips - zelfgemaakte pizza met tomatenpuree, roerbakgroente en gehakt Ik heb met m'n hand in de snoepjespot gezeten, maar toch uiteindelijk niks genomen. Trots op mezelf.
Quinoasalade, tja we vonden het allebei niet vies maar ook niet bijzonder lekker. We miste er beide iets in! Wat goed linnie! Toen maar organix genomen? 3 bth kaas Water 2 kopjes koffie Banaan Bruine bol gezond, (sla, tomaat, komkommer, ei, kaas) Chocomelk Spa citroen Dubbel fris Aardappels, spinazie, vegaballetjes Melk Kopje decaf koffie.
Ik ben echt dol op quinoa!! Maar het is wel een specifieke structuur. Dus ik kan me voorstellen dat sommige mensen er aan moeten wennen of het niks vinden. Mijn moeder is ook zo heel erg op structuur, die zou het vreselijk vinden . Ik heb vanochtend verse appel-fruitmoes gemaakt voor dochter en heb zelf ook een half bakje gegeten. Lekker! Hij was nog een beetje warm. Ik heb op mijn portie een beetje kaneel gestrooid. Verder ben ik nu halverwege een pot thee. En heb ik een blikje red bull op . Het lijkt wel hoe beter en dieper ik slaap ( de nachtvoedingen hebben zich weer tot de vroege ochtend beperkt ), hoe brakker ik wakker word... Dus even een blikje energie. Dadelijk 2 zuurdesem crackers met old Amsterdam en kipfilet met avocado.
Haha, zo vroeg aan de redbull! Hier vandaag: - 2 geroosterde volk boterhammen met abrikozenspread - bakje honingmeloen - bakje pap (quinoavlokken en zelfgemaakte havermelk) met een paar stukjes aardbei Vanavond quinoa of risottorijst met Chinese roerbakgroente met gegrilde zalm. Straks nog iets voor tussendoor bedenken. Even geen fruit, rauwkost heb ik niet in huis..
Ken je die kikkererwten met wasabi? Mmmm, echt super snackjes!! Ben er een tijdje aan verslaafd geweest. Ik val heel langzaam een beetje af steeds, lekker hoor. Doe er niet echt moeite voor nu, maar eet gewoon niet zoveel ofzo.
Vandaag: - krentenbolletje - beker melk - kop koffie - plakje ontbijtkoek - 2 boterhammen met visstick - beker karnemelk - kop koffie - klein stukje appeltaart - halve rundervink, gebakken (nieuwe) aardappels, peultjes - schaaltje vanille vla Moet echt regelmatig wat eten anders begint heel m'n spijsverteringskanaal te rommelen... maar als ik wat eet heb ik ook snel genoeg. Nou ja, ga maar een beetje op m'n gevoel af! Gelukkig (nog) niet veel zin om te snoepen. Die appeltaart viel ook niet echt lekker vanmiddag...
5 weken staat er al Nova, haha! Vind het echt fijn voor jullie! Jullie waren toch al een jaar bezig ofzo? Nee, die ken ik niet Moni, is dat lekker? Ik ben echt helemaal van het padje met de lijn hoor; ik laat alles me goed smaken. Moet ook zeggen dat dat komt omdat ik veel pijn heb en me zenuwachtig maak om de MRi maandag. Gelukkig fijne afleiding zondag!
- zakje organix snoepjes - handje geroosterde kikkererwten - bord risottorijst met Chinese roerbakmix en zalm in milde curry Nu op bed. Ben er klaar mee voor vandaag.
Hihi, goed he! Klopt, dit was ronde 13 en hadden net besloten om anders in september eens naar de gyn te gaan als het dan nog niet gelukt was... Gelukkig niet nodig! Bij F was het in ronde 4 al raak, dus was even frustrerend! (al denk ik zelf wel dat het afvallen een belangrijke rol heeft gespeeld uiteindelijk)
Oh dan is het zeker fijn, Nova! Zou inderdaad kunnen dat het afvallen een rol heeft gespeeld, des te beter toch!
Hier vandaag: - bak overnight oats (speltvlokken, zelfgemaakte quinoamelk, cacao nibs, rauwe cacao poeder, gebroken lijnzaad, geraspte kokos, geprakte banaan) - 3 (bijna) veganistische speltpannenkoekjes zonder suiker (waren lekker, ik maak ze voor zondag denk ik ook) De perfecte vegan & suikervrije pannenkoek | Voedzo
10 gram vlokken op 100 ml water. Vlokken, water en een klein beetje zeezout in de blender. Een tijdje flink laten blenden. Dan een nachtje in de koelkast zetten. De volgende dag weer even blenden en dan door een zeef in een kan gieten. Ik heb inmiddels haver, spelt en quinoadrank zo gemaakt. Op internet stond een recept dat ze er ook vanille aan toevoegen, maar dat vind ik niet nodig.
Ja, heel simpel! En makkelijk om af te wisselen. Aan de haver en speltdrank zit geen suiker aan toegevoegd. Aan die quinoa geloof ik agavesiroop. Ik had een glaasje speltdrank uit een pak naast een glas zelfgemaakte gezet. Uit pak smaakt veel zoeter, geen idee hoe dat precies kan. Ik drink het overigens verder niet zo, ik doe het door m'n oats of maak er pap van.
- 2 pannenkoeken - 3 geroosterde speltboterhammen met geprakte aardbeien - 3 meergranen bollen, 2 met gerookte makreel en 1 met gerookte zalm, met komkommer. Nog steeds volledig suikervrij!