Nou dames, ik vind dat we de schaam-smileys maar achterwege moeten laten, het hoort erbij hoor, en daarna gaan we gewoon weer vol goede moed verder, toch? Elkaar prijzen en steunen werkt veel motiverender dan jezelf bijna gaan schamen... Toch? @Oleander, idd, het viel ook best mee, het blijkt dat als ik me niet overeet, ik dus afval Tot een zeker punt denk ik hoor, maar dat zien we dan wel. Ben ook een beetje in tweestrijd, want ik wil ivm de borstvoeding helemaal niet te snel afvallen! Ze is natuurlijk al 2 en eet volop andere dingen, maar toch is het geen fijn gevoel als ze mijn afvalstoffen zou binnenkrijgen. Ik had wel na die erwtensoep en nu nog/weer trouwens een hele volle buik Dat is mijn zwakke punt, mijn spijsvertering, nu ben ik gewoon weer een beetje verstopt en dat voelt helemaal niet fijn.
Veel mensen vergeten dat erwten natuurlijk gewoon peulvruchten blijven (zeker als je zo'n gepureerd soepje ervan maakt haha) en die zijn niet licht verteerbaar nee. Drink je echt genoeg water door de dag heen? Begin je je dag met een groot glas lauw water? Dat doe ik wel altijd. Groot glas water, ontbijt, kop koffie en dan kan ik de klok erop gelijk zetten dat ik moet poepen. Heb jij een regelmatige stoelgang ondanks verstopping? En ja, snap dat je niet wilt dat dochter afvalstoffen binnenkrijgt maar dat is volgens mij echt niet het geval bij jou hoor! Je bent ver af van drastisch lijnen en dat is ook helemaal niet de bedoeling toch? Je eet gewoon verantwoord, met mate en gezond. Dat kan alleen maar goed zijn voor je dochter!
Ja, dat is waar, als ik meer snoep of snack krijgt ze dat natuurlijk ook binnen. Hmm, nee, ik hoef niet altijd op een vast moment. Ik drink veel thee, en 's ochtends koffie, maar dat zegt niet zoveel. Water kan er altijd meer in ja, maar zo'n glas lauw water 's ochtends trek ik niet, brrr, word ik heel misselijk van. Soms drink ik onder de douche wel wat, als ik dorst heb. Ik eet ook veel vezels, tja. Het is misschien aanleg, mijn vader heeft het ook wel geloof ik. Maar nu ga ik hardlopen! Ook lekker en gezond Tot later! Eet ze, met mate, vandaag
Hoi meiden, Ach ik voel me hier eigenlijk een btj voor spek en bonen haha ik wil juist niet afvallen, ds hoop niet dat het demotiverend oid is! ik vind hetgewoon leuk bij te houden wat ik nou eet op een dag! @fruit, hahaha ja sorry maar ik weet niet wat het is, maar juist als ik het fruit aan het snijden ben voor de kids, heb ik juist geen trek... Heb ook gemerkt dat ik vaker avonds trek in fruit heb, maar dus dan te lui ben om het te maken...echt dom .. @hier -koffie -2 volk bth notensalami -water Ga zo lunchen met kids Heb dan eindelijk vanmorgen mn bloed laten prikken! ben benieuw, ook ijzer en b12 meegenomen...dus we zullen zien Afvallen doe ik gelukihg niet meer. ben weer ogesteld voor het eerst ( erg slordig mn pil geslikt en te laat besteld waardoor ik dus 1,5 week niet heb geslikt! Tot later meiden, en zet em op! @vega, trouwens even een vraagje...mn oudste is niet zo'n vlees liefhebber, eet best wel geregeld geen vlees bij zn avondeten...hoe erg is dat? wat moet ik hem nou extra geven? Hij eet wel geregeld ei!
Cruesli magere yoghurt 2 cappuccino Heel veel water Banaan Salade van gemengde sla, zongedroogde tomaatjes, gerookte kipfilet, een ei en wat flintjes 30+ kaas erover Kruindenthee Blauwe bessen Wortels 2 plakjes kipfilet Cappuccino Water Andijviestamp met een stukje magere rookworst Muntthee
-2 knackenbrod met indische worst Man kwma ineens thuis met een broodje Falafel...mmm dus dat oo nog gegeten -smoothie, ananas, cocos en banaan Vanavaond eten we kip piri piri uit de oven, rijst en wokgroente
Heb vanochtend een kleine medische ingreep ondergaan. Dat heeft te maken met waarom ik me laast zo verdrietig voelde. Ik voel me kaa-uu-tee. Meer emotioneel dan lichamelijk (nog). Mag de komende week niet teveel doen, dus man (die erg druk is) zal de komende week thuis zijn om te helpen. Anyway .... Ik ben natuurlijk heel zielig n en heb nu ook trek in iets lekkers, een doos handgemaakte bonbons of een stuk boterkoek ofzo, maar dat is toch niet in huis. Heb maar een banaan gegeten. Linnie: ga jij je nou alsjeblieft niet zitten schamen voor wat jij eet! Ik heb er respect voor hoor dat je zo netjes eet! Erwtensoep: oe ja, dat wat vorige week, wat een buikpijn zeg! Ik had honger en dus zo een grote kom weggewerkt en die erwten maar zwellen in de buik. Ben er weer een jaar van genezen! Verstopping: ik heb altijd goed kunnen poepen, hop, na het ontbijt! Maar nu, aiaiai! Ik heb nu psylliumvezels gehaald in de hoop dat ik weer goed naar het toilet kan. Verder even geen nieuws.
Wat rot Zogelukkig! Ik heb natuurlijk geen idee wat er aan de hand is maar ik hoop dat je het een beetje kan verwerken de komende tijd en dat de ingreep goed is gegaan. En trakteer jezelf lekker op een handgemaakte bonbon bij de eerst volgende gelegenheid zou ik zeggen!
@Miis, goed bezig met je extra broodje falafel! Geeft toch niet dat we allemaal een ander doel hebben! @ZG je lijstje van gister was weer heel mooi, toch? Rot van je ingreepje Fysiek is altijd psychisch zeggen we vaak hier thuis Hoop dat je je snel weer wat beter voelt! Kun je jezelf nog met iets anders dan eten belonen? In bad? Boek lezen op de bank? Filmpje kijken samen met zoontje? Ik ga een kop warme choco drinken, heb het koud en heb dorst, dus ik zet ook een pot thee (of maak een bouillonnetje? Tegen de zoute trek straks?), maar zo'n vloeibare versterker kan ik ook wel even gebruiken! Ik ga straks boekjes voorlezen op het kdv Ihk van de voorleesweken. Hoop dat ik wat aandacht krijg van dat kippenhok
ZG, oh nee Ik hoop dat alles goed hersteld en je snel van pijn af bent!!!! dus super veel beterschap! klein doosje bonbons mag toch wel als troostvoer haha goed van je dat je banaan hebt gegeten, als ik trek in chocola heb vervult niks die trek en MOET ik het dus hebben haha Moniponi, oh wat leuk voorlezen, ik vinddat ook zo leuk om te doen, ik doe het altijd met veel effecten en stemmetjes, vind dat zo geinig hahah @hier -glas koude chocomel -glas vers vruchtensap ( ik krijg mn fruit wel binnen )
In bad mag niet. Kan me wel vermaken hoor. Manlief is thuis en zit beneden te werken. Zegt niks, maar is toch gezellig als je begrijpt wat ik bedoel. Sinds ik zo' n heerlijk kind heb, vind ik de vrijdagen maar stil in huis. Ik neem af en toe een paar zoute sticks om op te knabbelen. Ik mag gewoon ei, dus een gekookt eitje met een paar draaien zout is ook heerlijk vind ik! Hier trouwens nog steeds te weinig zout binnen, maar merk niet echt meer behoefte ofzo. Heb vorig jaar voorgezelen op het kdv! Zulke braaffies daar! Echt aan mijn lippen hingen ze, niks geen kippenhok hoor! Heel leuk (en spannend) om te doen! Is het nette-pakken-gesprek trouwens nog op iets uitgelopen?
Hmm, dat moet nog blijken. Was niet voor een baan trouwens, wel voor evt detachering (als zzp-er). Zal er niet teveel over zeggen, maar het was niet helemaal mijn wereld zeg maar Maar via hun aan het werk ergens zou natuurlijk wel erg leuk zijn! En dank je voor de belangstelling! Jammer van dat bad Toch maar iets anders bedenken om echt lief voor jezelf mee te zijn? Eindelijk dat boek? Dekentje op de bank en dutje? Even lekker breien?
Nou ik vin dat ze soms echt heerlijek dingen maken die echt niet vol calorieen zitten!! gewoon voro inspriatie is het toch leuk of nieuwe receptjes ... mn moeder keek het op een gegeven moment zo vaak dat ze echt verslaafd was hahaha, ze wild eniks missen, zodra ze bij me thuis kwam zette ze het weer aan en dan hoorde ik haar zeggen "oh die ken ik al"hahahah zo funny
ZG valt wel mee hoor met veel werken... althans, vind ik. Ik werk gemiddeld 24u per week, maar omdat het onregelmatige diensten zijn wisselt het soms nog wel eens. (contract 28u, maar 4u per week ouderschapsverlof) Gisteren ook gewerkt... Is wel gemakkelijker dan om niks te pakken 's avonds moet ik zeggen. Ben de hele tijd lekker bezig. Eenmaal thuis is het douchen en naar bed! Weet niet meer wie het nou was die 'zoutbehoefte' had: moet je die nieuwe dunne crackertjes van wasa eens proberen 'Rozemarijn en zout'. Gisteren voor het eerst gehad: heerlijk! Ook nog zonder iets erop... - Boterham kipfilet - Beker melk - Kop thee - Bakje snoeptomaatjes - 3 wasa dunne crackertjes met rosbief - Kop koffie (2x) - Gehaktballetjes, aardappelpuree en (weer) erwtjes+worteltjes = ziekenhuiseten - Peer
Moniponi, ik zal de voortaan achterwege laten! Leuk om op een kdv voor te lezen! En een baan zou zeker fijn zijn! Zit je al lang thuis en ben je dat al zat? ZG, lief dat je dat zegt! Ik kom zo snel aan, dus ik voel me altijd vreselijk schuldig als ik zo iets eet, zeker als dat 's avonds laat is. Wat vervelend van je ingreep! Hopelijk herstel je snel! Logisch toch dat het ff een klap geeft. Miis, Hmmm een broodje falafel!! Zou ik ook wel lusten. Vandaag m'n leidinggevende gesproken, die vond het niet zo'n goed idee dat ik een week voor m'n verlof vakantie op neem. Daar baal ik echt van, ik had me er al helemaal op ingesteld. Er komt lastminute toch vervanging voor mij, die moet ingewerkt worden.. Ik heb wel loonsverhoging gehad, 150 euro bruto, woehoe!!, haha. Nu weekend, eindelijk!!
linnie, ja oke maar als dat voor jou gezondhei beter is??? Ja lekker joh falafel, zo slecht is dat niet toch...als je vette sauzen gebruikt mss, ohja en de balletjes zijn gefrituurd maarja wel vers gedraaid...is volgens mij nog best ene "gezond" fastfoodje @hier -rijst, brocolli en kastanjechampignons gewokt en kip...echt veeeeel gegeten en nog klein bakje yoghurt toe -vers multivit sap - koffie ( nu, en koekjes liggen naast me)
Ik had een tijdje geleden zelf falafel gemaakt en dan gebakken in een beetje olie (wij hebben geen friteuse), smaakte best goed!
ja is lekker heh! ( nee wij gewoon van de falafel-boer...fastfoodzaakje hahaha in de stad zit dat, echt de enige in de randstad ( die lekker is)